loader
03:00
0
کد خبر : 4968

سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی جذاب اصفهان با دو تیم کاملا متفاوت

اختصاصی/ تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن امروز در حالی هفتادوچهارمین دربی رسمی اصفهان را برگزار می‌کنند که دو دیدار آخر به نفع تیم سپاهانی‌ها به پایان رسیده است.

سپاهان- ذوب‌آهن؛ دربی جذاب اصفهان با دو تیم کاملا متفاوت

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پیش از ورود به هفته بیست و چهارم، عصر امروز دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر بین تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد. دیداری جذاب و یکی از دربی‌های کلاسیک فوتبال ایران که قرار است در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود. 

این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که روندی کاملا متفاوت با هم را تجربه می‌کنند. با اینکه سپاهان جزو تیم‌های بالای جدولی است و در رده چهارم قرار دارد اما این تیم مدت‌هاست نتایج ضعیفی کسب کرده و صدای اعتراض هواداران این تیم در آمده. در طرف مقابل ذوب‌آهن هم که با محمد ربیعی نتایج قابل قبول اما سینوسی کسب کرده، هفته گذشته در تبریز و در یک بازی عجیب توانست با 4 گل تراکتور را شکست دهد تا با روحیه بالایی به دربی اصفهان برسد.

ذوب‌آهن و سپاهان دو قطب فوتبال اصفهان و ایران تاکنون ۷۳ بار در دیدارهای رسمی برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۲۸ بار سپاهان و ۱۹ بار ذوب‌آهن پیروزی را به نام خود ثبت کرده‌اند. ضمن آنکه ۲۵ مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

از ۷۳ رویارویی دو تیم، ۴۵ بازی مربوط به رقابت‌های لیگ برتر است که از این ۴۵ بازی سپاهان ۲۱ برد و ذوب‌آهن ۱۲ برد در کارنامه دارند و ۱۲ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در همه دربی‌های رسمی قبلی ۱۵۰ گل به ثمر رسیده که سهم سپاهان ۸۵ گل و سهم ذوب‌آهن ۶۵ گل است. سپاهان در حالی میزبان ذوب‌آهن خواهد بود که در دو تقابل قبلی برابر ذوب‌آهن به پیروزی رسیده اما از آخرین برد ذوب‌آهن مقابل سپاهان بیش از دو سال می‌گذرد. ذوب‌آهن آخرین بار در بازی دور رفت دو فصل پیش در فولادشهر با تک گل سجاد دانایی موفق به شکست سپاهان شد. همچنین آخرین باری که ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان موفق به شکست ذوب‌آهن شد مربوط به دی‌ماه سال ۱۳۹۶ است. دیداری که امیر قلعه‌نویی هدایت ذوب‌آهن را بر عهده داشت و با ذوب‌آهن با گل‌های میلاد فخرالدینی و مرتضی تبریزی در برابر تک‌ گل ساسان انصاری موفق به شکست ۲- یک سپاهان شد.

شرایط بحرانی در سپاهان ادامه دارد

تیم سپاهان که سال ۱۴۰۲ را با پیروزی خانگی مقابل گل‌گهر به پایان رساند، سال جدید را هم با امیدواری زیادی آغاز کرد. شاگردان مورایس که می‌دانستند در ادامه راه استقلال و پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهند، امیدوار بودند با جمع‌آوری امتیازات در بازی‌های ابتدایی سال به صدر جدول نزدیک‌تر شوند اما شکست در آبادان مقابل تیم قعر جدولی صنعت‌نفت و در ادامه تساوی خانگی مقابل نساجی که این تیم هم در آن هفته قعرنشین بود، باعث شد همه‌چیز در سپاهان آشفته شود و نه‌تنها شانس قهرمانی از دست برود، بلکه کسب سهمیه آسیایی هم در خطر قرار گیرد.

شاید در حال حاضر هدف سپاهان در لیگ برتر صعود به رتبه سوم و حفظ این جایگاه تا پایان فصل باشد. شاگردان مورایس که یک بازی کمتر از رقبای بالای جدولی خود دارند، در صورت برتری یا حتی تساوی مقابل ذوب‌آهن به رتبه سوم جدول صعود می‌کنند و اگر در هفته‌های باقیمانده نتایج مطلوبی کسب کنند، این جایگاه را حفظ خواهند کرد.

پس از دو هفته بحرانی و متلاطم دربی اصفهان شاید برای سپاهان فرصتی باشد که با هواداران خود آشتی کند و به فرم خوب خود بازگردد. مورایس و شاگردانش امیدوارند فارغ از همه حرف و حدیث‌ها فصل را به‌خوبی به پایان برسانند که به پایان رساندن مطلوب فصل در حال حاضر یعنی رتبه سومی در لیگ و قهرمانی در جام حذفی.

روزهای خوب ذوب‌آهن پس از برد شگفت‌انگیز

اوضاع در ذوب‌آهن تا پیش از بازی با تراکتور اصلاً جالب نبود. شاگردان ربیعی در نیم فصل دوم لیگ برتر چهار شکست داشتند که همه آنها در خانه رقم خورده بود! ضمن آنکه دو بازی خارج از خانه آنها مقابل هوادار و مس رفسنجان هم در شرایطی با تساوی ۲-۲ به پایان رسید که این تیم در هر دو بازی با دو گل از حریفانش جلو افتاده بود! با این وجود در حالی که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد ذوب‌آهن در هفتمین بازی خود در نیم‌فصل دوم در تبریز دست به کار بزرگی زد و تراکتور مدعی را نه با یک گل، بلکه با ۴ گل در هم کوبید و اولین برد خود را پس از هشت هفته در لیگ برتر جشن گرفت.

برای ذوب‌آهن شاید برد مقابل تراکتور یک شوک مثبت باشد و این پیروزی بزرگ بتواند سبزپوشان اصفهانی را به روند خوب نیم‌فصل اول بازگرداند. تیمی که تراکتور را در تبریز با چهار گل شکست می‌دهد، به‌طور قطع توانایی برد سپاهان در نقش‌جهان را هم دارد. این خود باوری نزد بازیکنان ذوب‌آهن با برد هفته گذشته به دست آمده است و شاگردان ربیعی به‌خوبی می‌دانند برای بردن همشهری در زمین خودش، این بهترین زمان است. وقتی رقیب در بدترین فرم فصل خود قرار دارد و غرق در حاشیه است.

غایبان و ترکیب احتمالی
در سپاهان اکثر بازیکنان مصدوم سپاهان به شرایط بازی رسیده‌اند، اما پیام نیازمند و محمد دانشگر، دو مهره ارزشمند سپاهان در عقب زمین به دلیل مصدومیت غایب هستند، همچنین آریا یوسفی نیز به دلیل چهار اخطاره بودن دربی اصفهان را از دست داده است. در سوی دیگر نیز چهار بازیکن ذوب‌آهن دچار پارگی رباط صلیبی شده‌اند و فصل را از دست داده‌اند، آرش قادری، پوریا آریاکیا، نادر محمدی و سبحان خاقانی.

ترکیب احتمالی سپاهان: نیما میرزازاد، سیاوش یزدانی، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد کریمی، محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن: پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، شایان مصلح، فردین یوسفی، کمال کامیابی‌نیا، گریگول، محسن آذرباد، محمدحسین اسلامی و محمدجواد محمدی

برچسب ها
کد خبر : 4968
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار