loader
05:48
0
کد خبر : 2476

درگذشت اسطوره آلمانی در ۶۳ سالگی: مرثیه‌ای برای مرد پنالتی دروغین

اختصاصی / آندریاس برمه که به صورت اورژانسی در کلینیکی در مونیخ بستری شده بود، به دلیل ایست قلبی در گذشت.

درگذشت اسطوره آلمانی در ۶۳ سالگی: مرثیه‌ای برای مرد پنالتی دروغین

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، آندریاس برمه بازیکن سابق تیم ملی آلمان در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت. او که در جام جهانی ۱۹۹۰، با گلزنی از روی نقطه پنالتی آلمان را به قهرمانی جام جهانی رساند، در کلینیکی در مونیخ بستری بود و به دلیل ایست قلبی درگذشت.

خبر درگذشت او توسط همسرش سوسان شفر اعلام شد

مروری بر کارنامه برمه در آلمان، ایتالیا و اسپانیا

آندریاس برمه، از جمله بازیکنانی بود که قابلیت بازی با هر دو پا را داشت و از او به‌عنوان یکی از شیک‌ترین فوتبالیست‌های دوران خودش یاد می‌شد. او فوتبالش را در باشگاه بارمبک آلنهورست، تیمی در زادگاهش، هامبورگ آغاز کرد و بعد از پنج سال به تیم پایه‌ای کایزرسلاترن ملحق شد. پنج سال بعد و در سال ۱۹۸۶، برمه فرصت بازی کردن در بایرن مونیخ را پیدا کرد و در سال ۱۹۸۸ به اینترمیلان پیوست تا در کنار هموطنانش یورگن کلینزمن و لوتار ماتئوس با این تیم سه جام قهرمانی را فتح کند (یک اسکودتو، یک سوپرکاپ ایتالیا و یک جام یوفا).

برمه بعد از چهار سال حضور در فوتبال ایتالیا، برای یک فصل پیراهن رئال ساراگوسا را به تن کرد و در ۳۱ بازی، ۴ گل برای این تیم به ثمر رساند و در نهایت به آلمان بازگشت و به کایزرسلاترن پیوست و بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ پیراهن این تیم را به تن می‌کرد.

در ویترین افتخارات او در آلمان، دو قهرمانی در بوندس لیگا (یکی با بایرن مونیخ در سال ۱۹۸۷ و دیگری با کایزرسلاترن در سال ۱۹۹۸) دیده می‌شود.

برمه با ضربه پنالتی‌اش که به "پنالتی دروغین" معروف شد، نامش را در تاریخ جام جهانی ثبت کرد و با همین ضربه پنالتی آلمان را به قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۰ رساند. این ضربه در فاصله ۵ دقیقه تا پایان مسابقه به نفع آلمان اعلام شد و او با پای راستش به توپ ضربه زد و با فریب دادن گویکوچئا، دروازه آلبی‌سلسته را باز کرد تا جام به ژرمن‌ها برسد.

برمه در مجموع ۸۶ بازی ملی برای تیم ملی آلمان برگزار کرد و با پیراهن تیم ملی کشورش قهرمانی در یورو ۱۹۹۶ را نیز تجربه کرد.

باشگاه رئال ساراگوسا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: « آندریاس برمه درگذشت؛ بازیکن سابق ساراگوسا در فصل ۳-۱۹۹۲ و قهرمان دنیا با تیم ملی آلمان. همیشه به یادت هستیم آندریاس. روحت شاد.»

در صفحه رسمی تیم ملی آلمان در شبکه X می‌خوانیم: « روحت شاد اندی.»

باشگاه بایرن مونیخ هم در صفحه رسمی‌اش نوشت: « باشگاه بایرن مونیخ به شدت تحت تاثیر خبردرگذشت آندریاس برمه است. ما همیشه آندریاس برمه را در قلبمان خواهیم داشت. به عنوان قهرمان دنیا و همچنین انسانی بسیار خاص . همیشه بخشی از خانواده بایرن مونیخ خواهی بود. روحت شاد اندی عزیز.»

باشگاه اینترمیلان هم برای خداحافظی از برمه نوشت:«یک بازیکن فوق‌العاده و یک اینتری بزرگ. چاو اندی، همیشه یک افسانه‌ای.»

برچسب ها
کد خبر : 2476
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار