loader
04:13
0
کد خبر : 2396

دلایلی که باید به جادوی لواندوفسکی باور داشته باشیم

اختصاصی/ ستاره لهستانی بارسلونا تعداد گل‌هایش با پیراهن این تیم را به عدد پنجاه‌ویک رسانده و حالا تنها یک گل دیگر تا رکورد گری لینکر در لیست برترین گلزنان باشگاه فاصله دارد

دلایلی که باید به جادوی لواندوفسکی باور داشته باشیم

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، روبرت لواندوفسکی را می‌توان مرد شماره یک خط حمله باشگاه کاتالان دانست. نکته جالب توجه درباره لوا اینجاست که او تنها بعد از انجام هشتاد بازی به آمار حیرت‌انگیز ۵۱ گل دست یافته و به طور میانگین درهر بازی ۰.۶۳ گل به ثمر رسانده.

واقعیت این است که همه لواندوفسکی را با گل‌هایش می‌شناسند. فرقی نمی‌کند که تیمی که مقابلش قرار دارد قوی باشد یا ضعیف ، در روزهای اوجش است یا روند بدی را پشت سر می‌گذارد. او تحت هر شرایطی ذات قاتلش را به نمایش می‌گذارد و همین شامه بالای گلزنی باعث شده تا نام او بیش از یک دهه در راس قلل افتخار فوتبالی به گوش برسد.

لوا در تعقیب رکورد بزرگان

با تک گلی که لواندوفسکی شب گذشته برابر ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند، تعداد گل‌هایش با پیراهن بارسلونا را به عدد پنجاه‌ویک رساند و بدین ترتیب در لیست برترین گلزنان تاریخ باشگاه کاتالان از رکورد داوید ویا (۴۸گل) و تیری آنری (۴۹گل) پیشی گرفت. او حالا تنها یک گل دیگر تا رکورد مهاجم سرشناس و صاحب‌نام تاریخ باشگاه کاتالان یعنی گری لینکر (با ۵۲ گل) و نُه گل تا رکورد یکی از بزرگترین اسطوره‌های بارسلونا یعنی یوهان کرویف فاصله دارد.

لواندوفسکی حالا در جایگاه پنجاه و ششم برترین گلزنان تاریخ باشگاه بارسلونا تکیه زده و البته فاصله زیادی تا رکورد لیونل مسی، برترین گلزن تاریخ باشگاه با ۶۷۲ گل دارد.

آمار حیرت‌انگیز

نکته جالب توجه اینجاست که لوا تنها به ۸۰ بازی نیاز داشت تا به مرز پنجاه‌ویک گل با پیراهن آبی و اناری‌ها برسد و آمار میانگین گلزنی‌اش در هر مسابقه حیرت‌آور و ۰.۶۳ گل در هربازی است. او تا به امروز ۳۵ گل در لالیگا زده، هفت بار در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بارسلونا به گل رسیده، یک بار در لیگ اروپا موفق به گلزنی شده، ۴ گل در سوپرکاپ اسپانیا به ثمر رسانده و چهار بار هم در جام حذفی اسپانیا پایش به گل باز شده است.

او فصل گذشته با زدن ۲۳ گل توانست عنوان آقای گلی لالیگا را مال خود کرده و در قهرمانی بارسلونا در لیگ اسپانیا نقش پررنگی ایفا کرد. در این فصل نیز او با جود بلینگام که در این فصل ۱۶ گل (۴ گل بیشتر از لواندوفسکی، آن هم در یک بازی کمتر برای رئال مادرید زده)، رقابت شانه به شانه‌ای دارد .

غول خفته در اروپا

اما نکته عجیب اینجاست از پنجاه‌ویک گل لوا با پیراهن بارسلونا، تنها هشت گل در اروپا به ثمر رسیده: هفت تا در لیگ قهرمانان اروپا و یکی در لیگ اروپا که این آمار ناامیدکننده‌ای برای یک مهاجم در حد واندازه‌های او به نظر می‌رسد. البته فراموش نکنید که او در حال حاضر عنوان سومین گلزن برتر تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپارا با مجموع ۹۳ گل در اختیار دارد و تنها نام کریستیانو رونالدو (با ۱۴۰ گل) و لیونل مسی (با ۱۲۹ گل) را بالاتر از خودش می‌بیند.

برچسب ها
کد خبر : 2396
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار