loader
04:20
0
کد خبر : 4811

رادیوگرافی نیمار در سال‌های اخیر؛ سقوط از عرش به فرش

اختصاصی / روزنامه فرانسوی اکیپ، به مروری بر کارنامه فوتبالی نیمار از زمان حضور در پاری سن ژرمن به بعد پرداخته است.

رادیوگرافی نیمار در سال‌های اخیر؛ سقوط از عرش به فرش

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن، در آن زمان گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ دنیای فوتبال بود و شور و هیجان عجیبی در شهر پاریس ایجاد کرد.

باشگاه پاریسی با جذب نیمار، پروژه‌ای جدی را با هدف قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا استارت زد ولی انتقال امباپه به پاریس، نیمار را زیر سایه او برد. نیمار که انتظار می‌رفت در این تیم به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود، در نهایت ماجراجویی‌اش در پاریس را بدون قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یا فتح توپ طلا به پایان برد. در حالی که این‌ها اهدافی بود که پاریسی‌ها برای خرید او ۲۲۲ میلیون یورو به بارسلونا پرداخته بودند

ستاره برزیلی در ۳۱ سالگی تصمیم گرفت با ترک پاریس به الهلال عربستان برود، ولی تنها چند هفته بعد از ملحق شدنش به این تیم، مصدومیتی جدید مانع از حضور او در زمین چمن شد.

ماه‌های پایانی در پاریس

ماه‌های آخر حضور نیمار در فرانسه، اصلا ساده و آسان نگذشت. انگیزه و اشتیاقی که او در بدو ورود به پارک دو پرنس داشت، تدریجا کمرنگ شده بود و درگیری‌هایش با هم‌تیمی‌ها در هر جلسه تمرینی بیشتر و بیشتر می‌شد. یکی از کارمندان باشگاه پاری سن ژرمن در این باره گفته: « در ابتدای کار، کیلیان از نیمار خوشش می‌آمد ولی بعد از همکاری روزمره با هم، احترام بین آنها از بین رفت. نیمار از دیدن اینکه سران باشگاه، کلید امور را به دست امباپه سپرده بودند، عصبانی می‌شد.»

به علاوه نیمار خوب در شهر پاریس جا نیفتاد و مشکلاتش با زبان فرانسه هم او را اذیت می‌کرد. همین کارمند باشگاه دراین باره گفت:«نیمار زبان فرانسه را متوجه می‌شد ولی برای فرانسوی صحبت کردن، تلاشی نمی‌کرد.»

مشکل ارتباطی با امباپه،  تنها مشکل نیمار در رختکن تیم نبود. دیگر هم‌تیمی‌هایش از جمله ویتینیا که تنها یک فصل با او بود هم با او به اختلاف خورده بود. روزنامه اکیپ به نقل از یک شاهد نوشته:«نفرت عجیبی بین نیمار و ویتینیا وجود داشت. ویتینیا این مشکلات را نادیده می‌گرفت؛ چون فرد خوشرویی بود و نمی‌خواست مشکل‌ساز شود ولی نیمار چندین بار به او بی‌احترامی کرد.»

همین شاهد از درگیری نیمار با اسماعیل غربی در یک جلسه تمرینی صحبت کرد:«نیمار گلوی او را گرفت و وقتی او روی زمین افتاده بود، یک مشت به سرش زد.»

این در حالی است که منابع دیگری هم در گفتگو با اکیپ به این اشاره کردند که نیمار در ماه‌های آخر حضورش در باشگاه پاریسی، الکل مصرف می‌کرده:«در ماه‌های آخر حضور نیمار در پی.اس.جی، او در حالتی بی تعادل در جلسات تمرینی شرکت می‌کرد. این اصلا تصویر خوبی از او نبود.»

از سوی دیگر برخی از افراد هم خاطرات خوبی از حضور نیمار در باشگاه پاریسی دارند. یکی از اعضای سابق کادر فنی توخل در مورد او گفته: « نیمار پول و زمان زیادی را برای تمریناتش صرف می‌کرد.» یکی دیگر از کارمندان باشگاه هم گفته: « نیمار انسان خیلی خوبی بود. وقتی اعتماد او را جلب کنی، دوستی او با کار سختی نیست.»

پیوستن به الهلال عربستان

سران باشگاه الهلال برای جذب این ستاره برزیلی لحظه‌ای درنگ نکردند و ۹۰ میلیون یورو برای خرید نیمار پرداختند تا او گران‌ترین خرید لیگ عربستان لقب بگیرد. تمام تمرکزها برروی نیمار بود؛ چه از نظر ورزشی و چه از نظر مارکتینگ و تبلیغ برای کشور عربستان؛ اما مصدومیت او از ناحیه زانو، باعث شد تا بعد از انجام تنها ۵ بازی با پیراهن الهلال زیر تیغ جراحی برود.

سخنگوی باشگاه الهلال در این باره به اکیپ گفت: «ما از روز اول حضور نیمار در باشگاه حسابی او را دوست داشتیم. هواداران در روزی که او مصدوم شد به شدت ناراحت شدند و امیدواریم که زود بهبود پیدا کند. نسبت به بازگشت او خوشبینیم و هر روز از او حمایت می‌کنیم.»

طبق این گزارش مسئولان باشگاه الهلال ترجیح می‌دادند که نیمار بخش عمده دوران نقاهتش را در ریاض پشت سربگذارد.

درد حذف در جام جهانی قطر

بعد از ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۴ با باخت ۱-۷ مقابل آلمان و پس از آن حذف در جام جهانی روسیه مقابل بلژیک، نیمار و تیم ملی برزیل فرصتی طلایی را در جام جهانی قطر در اختیار داشتند؛ ولی زمانی که کرواسی در ضربات پنالتی، سلسائو را در مرحله یک چهارم پایانی حذف کرد، همه این امیدها ناامید شدند.

ریکاردو، مدافع سابق پاری سن ژرمن و عضو کاروان برزیل در جام جهانی قطر، معتقد است که شاید برزیلی‌ها و به خصوص نیمار هنوز نتوانسته‌اند ناکامی در جام جهانی قطر را هضم کنند. او ادامه داد: « نیمار در قطر آنقدر انگیزه داشت که حتی در برخی بازی‌ها با اینکه مریض بود به میدان رفت.»

آینده نیمار

برای آینده این ستاره برزیلی دو گزینه مطرح است: بازگشت احتمالی به باشگاه سانتوس برزیل و امیدواری به رهبری تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۲۶؛  در حالی که او در مستندی اعلام کرده بود که آمادگی ذهنی برای حضور در چهارمین جام جهانی کارنامه ورزشی‌اش را ندارد، اما نزدیکانش اعلام کرده‌اند که او به حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ فکر می‌کند.

رئیس باشگاه سانتوس درباره بازگشت احتمالی نیمار به این تیم گفته: « ما رویاهایی داریم که یکی از آنها بازگرداندن نیمار است. با او صحبت کردم و باید ببینیم که چه زمانی بازیکن آزاد خواهد بود و آیا قراردادش را تمدید خواهد کرد یا خیر. در هر حال ما تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ای برای بازگشت او به تیممان داشته باشیم.» و در نهایت گزینه دوم پیش روی او، باقی ماندن در الهلال تا تابستان سال ۲۰۲۵ است.

برچسب ها
کد خبر : 4811
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار