loader
14:53
0
کد خبر : 3373

گل‌باران بایرن و کولاک کین؛ نتایج هیجان‌انگیز فوتبال اروپا

رقابت‌های فوتبال در سراسر قاره سبز، امروز نیز پیگیری شد و نتایج مهمی رقم خورد که با هم مرور می‌کنیم.

گل‌باران بایرن و کولاک کین؛ نتایج هیجان‌انگیز فوتبال اروپا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ مطابق همه روزهای شنبه، رقابت‌های فوتبال در قاره سبز امروز هم با انجام بازی‌های مختلفی پیگیری شد و نتایجی مهم در لیگ‌های معتبر اروپایی رقم خورد.

لیگ برتر انگلیس

منچستریونایتد ۲ - ۰ اورتون

در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر انگلیس، امروز منچستریونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان اورتون بود و موفق شد با دو گل از سد تافی عبور کند. در این مسابقه سوال این نیست که چرا زننده دو ضربه پنالتیِ شیاطین‌سرخ تغییر کرد! سوال اینجا نیست که چرا پنالتی اول را «برونو فرناندز» زد و دومی را «مارکوس راشفورد»! سوال اصلی اینجاست که اورتون چگونه آن همه موقعیت گلزنی را به باد داد!

به عنوان مثال در دقیقه ۷۵ یونایتد که انگار از اشتباهات بازی رفت درس نگرفته بود، باز هم به شاگردان شاون دایچ اجازه بازی‌سازی روی زمین داخل محوطه جریمه خودی را داد اما اینبار برخلاف بازی رفت، دومنیک کالورت لوین در کمال ناباوری، در شرایطی که می‌توانست حتی با یک بغل‌پای ساده تور دروازه یونایتد به لرزه درآورد، توپ را به آسمان کوبید!

دوازده دقیقه تمام چیزی بود که یونایتد برای باز کردن دروازه اورتون و پیروزی در این مسابقه نیاز داشت. آلخاندرو گاراناچو توسط مارکوس راشفورد در سمت چپ صاحب توپ و موقعیت شد؛ توپ را برداشت و خود را به محوطه جریمه اورتون رساند اما تارکوفسکی به جای توپ، پای بازیکن یونایتد را زد. پس از تاخیر طولانی که اکنون در ضربات پنالتی مرسوم است؛ فرناندز پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را به سمت چپ جوردن پیکفورد فرستاد. دروازه‌بان جهت را درست تشخیص داد اما در نهایت موفق نشد توپی که ماهرانه نواخته شده بود را مهار کند.

۲۴ دقیقه بعد، باز هم داور سوت خود را به نشانه پنالتی به صدا درآورد؛ اینبار هم به سود یونایتد. تفاوت این پنالتی با ضربه قبلی این بود که به جای فرناندز، راشفورد پشت توپ ایستاد و همانند هم‌تیمی‌اش توپ را به گل تبدیل کرد. یونایتد با دو گل از حریف پیش افتاد و با همین نتیجه هم مسابقه را به پایان رساند.

خلاصه بازی منچستریونایتد ۲-۰ اورتون را تماشا کنید:

آرسنال ۲ - ۱ برنتفورد

آرسنال در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس در استادیوم امارات به مصاف برنتفورد رفت. هنگامی که ضربه سر دیرهنگام کای هاورتز تور دروازه برنتفورد را به لرزه درآورد؛ احساس آرامش ملموس در نیمه قرمز شمال لندن احساس شد. ضربه‌ای که پیام‌آور پیروزی برای توپچی‌ها بود.

البته در بیشتر اوقات این بازی، به نظر می‌رسید که آرون رمسدیل به تنهایی در تلاش است تا با یک نمایش حماسی، اشتباه خود را جبران کند تا آرسنال برنده این بازی مهم شود. مخصوصاً اینکه فردا لیورپول و منچسترسیتی مقابل هم قرار خواهند گرفت و نتیجه آن مسابقه قطعا به سود آرسنال خواهد بود؛ آرسنالی که حالا هشتمین برد متوالی خود را در لیگ به دست آورده است.

بازی پایاپای آغاز شد؛ هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند که می‌توانستند با استفاده از آنها دروازه حریف را تهدید کنند تا اینکه در نهایت در دقیقه ۱۹ روی سانتر بن وایت، رایس با یک ضربه سر زیبا در مرکز محوطه جریمه دروازه مهمان را باز کرد.

آرسنال پس از این گل مالکیت را در اختیار گرفت و در چند صحنه دروازه حریف را تهدید کرد؛ از جمله در دقیقه ۲۴ که شوت هاورتز در محوطه جریمه در اختیار دروازه‌بان حریف قرار گرفت. اما در دقیقه ۴+۴۵ رمسدیل که قصد داشت به مدافع آرسنال پاس دهد؛ با تکل ویسا، توپ را به او کوبید و دروازه‌اش را بازشده دید تا آرسنال، به عنوان طرف پیروز به رختکن نرود.

در شروع نیمه دوم در حالی‌که رمسدیل از دروازه خارج شده بود، تونی ضربه‌ای فوق‌العاده را به قصد گلزنی زد و سنگربان آرسنالی به سختی توپ را دفع کرد. بازی با همین نتیجه در جریان بود اما در دقیقه ۸۵ پس از سانتر عالی بن وایت، هاورتز با ضربه سر دروازه برنتفورد را گشود تا برتری را به تیمش هدیه دهد.

در دقایق پایانی وقت قانونی و وقت‌های اضافه شاهد موقعیتی نبودیم و آرسنال با پیروزی ۲-۱، هر سه امتیاز این مسابقه را کسب کرد. توپچی‌ها حالا با ۶۴ امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند و باید امیدوار باشند که لیورپول ۶۳ امتیازی و سیتی با ۶۲ امتیاز در دیدار فردا، به طور مشترک امتیاز از دست بدهند.

خلاصه بازی آرسنال ۲-۱ برنتفورد را تماشا کنید:

بوندسلیگا آلمان

بایرن مونیخ ۸ - ۱ ماینتس

بایرن مونیخ در بازی هفته بیست و پنجم بوندس‌لیگا به مصاف ماینتس رفت و با نتیجه پرگل ۸-۱ به برتری رسید. در این بازی که توماس مولر، جمال موسیالا و سرژ گنابری هر کدام یک گل زدند، هری کین ‌هت‌‌تریک کرد و لئون گورتسکا ۲ گل به ثمر رساند‌.

بازی با حملات بایرن آغاز شد تا آن‌ها بلافاصله پس از دو رقمی شدن دقایق زمان بازی، اولین گل را توسط هری کین به ثمر برسانند. هری کین روی پاس جمال موسیالا در آستانه دروازه ماینتس موفق شد با ضربه ساده اولین گل را در دقیقه ۱۳ به ثمر برساند. بایرن در نیمه اول بدشانس بود که آلفونسو دیویس در دقیقه ۱۴ به دلیل برخورد بازیکن حریف با صورتش زمین را ترک کرد و با تعویض اجباری رافائل گررو وارد زمین شد. البته این تعویض عملکرد این تیم را با افت مواجه نکرد.

بایرن که برای گل دوم عجله داشت در دقیقه ۱۹ روی حرکت زیرکانه یوشوا کیمیش پیش افتاد. پس از خطایی که روی توماس مولر در نزدیکی محوطه جریمه ماینتس شکل گرفت کیمیش خیلی زود بازی را آغاز کرد و پس از اینکه ضربه هری کین روی ارسال او به تیرک عمودی برخورد کرد، لئون گورتسکا به سرعت دروازه خالی را با یک ضربه ساده باز کرد.

بایرن که حملاتش پس از گل دوم بیشتر هم شده بود، در دقیقه ۲۸ این شانس را داشت که با ضربه پنالتی به سومین گل برسد اما داور پس از اینکه متوجه شد به اشتباه برخورد توپ به بازیکن حریف را خطای هند اعلام کرده؛ نظر خود را تغییر داد. دو دقیقه پس از رد پنالتی بایرن، ماینتس موفق شد روی یک شروع مجدد، کلین‌شیت مانوئل نویر را در این بازی خراب کند. نادیم امیری روی شروع کوتاه ضربه ایستگاهی در چندمتری محوطه جریمه را با یک ضربه دیدنی و مهار نشدنی در دقیقه ۳۱ وارد دروازه بایرن کرد‌.

ماینتس هم در نیمه اول یک تعویض اجباری داشت و مجبور شد گویلاووکی که از ناحیه سر به بازیکن خودی برخورد کرد و برای لحظات بیهوش شد را، از زمین خارج کند تا در دقیقه ۳۵ ادمیلسون فرناندس به جای او وارد زمین شود.

هری کین تمایلی نداشت تا نیمه اول را با یک گل ترک کند و موفق شد در دقیقه ۷+۴۵ دومین گل خود را به ثمر برساند. روی سانتر دقیق گورتسکا از میانه میدان به محوطه جریمه ماینتس، هری کین آن را به زحمت کنترل کرد و در موقعیت تک به تک با ضربه پای چپ آن را به گل تبدیل کرد.

در نیمه دوم به نظر می‌رسید که بایرن تلاش می‌کند تا فشار زیادی به بازیکنان وارد نکند و بیشتر به دنبال مدیریت جریان بازی باشد اما تعداد گل‌های نیمه دوم از نیمه اول پیشی گرفت! بایرن هنوز ۳ دقیقه از استراحت بین دو نیمه نگذشته بود که به گل چهارم رسید. توماس مولر جمال موسیالا پس از دریافت توپ در محوطه جریمه، بعد از تعویض پا توپ را در آستانه ورود به دروازه به مولر پاس داد و او هم به یک ضربه ساده پای راست نیاز داشت تا آن را به گل تبدیل کند.

جمال موسیالا روی ۵۰مین گلش در بوندسلیگا تاثیر مستقیم گذاشت. او در سن ۲۱ سال و ۱۲ روز موفق به ثبت این رکورد شد. از زمان جمع‌آوری داده‌ها در سال‌ های ۲۰۰۴/۰۵، فقط جیدون سانچو، کای هاورتز و فلوریان وریتز جوانتر از او بودند که به این رکورد رسیدند.

بایرن که نیمه دوم بیشتر روی ضدحملات برنامه ریزی کرده بود و تمامی راه‌های نفوذ را تقریبا بسته بود، در دقیقه ۶۱ به پنجمین گل رسید. موسیالا که تا اینجای بازی فقط در نقش سازنده گل نقش داشت، فرصت یافت تا یک گل به نام خود ثبت کند. روی پاس بلند هری کین از میانه میدان از سمت چپ به راست خط دفاعی ماینتس، موسیالا توپ را دریافت کرد، وارد محوطه جریمه شد و توپ را روی پای راستش برد تا با یک ضربه مهار نشدنی پایش به گلزنی باز شد.

فاصله گل‌های بایرن در نیمه دوم چندان طولانی نبود و سرژ گنابری که پس از گل موسیالا وارد زمین شده بود، در دقیقه ۶۶ ششمین گل میزبان را به ثمر رساند. گل او استثنایی و تماشایی بود؛ روی ارسال بی نقص گورتسکا، گنابری در فاصله یکقدمی دروازه‌بان با اینکه پشت به دروازه بود با بیرون پای راست یکضرب توپ را از بین پاهای دروازه‌بان عبور داد و موفق به گلزنی شد.

بایرن به ماینتس فرصت حمله نمی‌داد و در اکثر دقایق نیمه دوم در حوالی محوطه جریمه حریف حضور داشت تا اینکه در دقیقه ۷۰ هت‌تریک هری کین به ثبت رسید. پس از مهار ناقص ضربه سر اریک دایر، هری کین که در نزدیکی دروازه‌بان حضور داشت با ضربه سر این توپ را به گل تبدیل کرد. این صحنه مورد بررسی کمک داور ویدیوی قرار گرفت و سپس تایید شد.

بایرن رفته رفته در نیمه دوم از هیجان بازی کم می‌کرد و مانند اوایل نیمه حمله نمی‌کرد اما باز هم آن‌ها شانس گلزنی داشتند که یکی از آن‌ها بالاخره در دقیقه ۲+۹۰ به دومین گل گورتسکا تبدیل شد. او موفق شد ارسال موسیالا را با ضربه سر وارد دروازه کند.

در نهایت این دیدار با برتری ۸-۱ بایرن تمام شد تا آن‌ها پس از بازی مقابل دارمشتات یک بار دیگر در فصل جاری با چنین نتیجه‌ای موفق به کسب برد شوند. با این برد بایرن مونیخ ۵۷ امتیازی شد و در رده دوم جدول جای دارد. مایتنس هم با ۱۶ امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده است.

هری کین ۳۰مین گل خودش را در این فصل به ثمر رساند. فقط یک بار یک بازیکن توانسته بود این تعداد گل در بوندسیگا بزند و آن هم اووه سیلر بود که در فصل ۱۹۶۳/۶۴ موفق شده بود ۳۰ گل در کل فصل بزند. همچنین کین در اولین فصل خود در بوندسلیگا برای بایرن ۲۸ گل به ثمر رساند که این بیشتر از مجموع گل های روبرت لواندوفسکی (۱۷ گل در فصل ۲۰۱۴/۱۵) و ماریو گومز (۱۰ گل در فصل ۲۰۰۹/۱۰) در اولین فصل خودشان برای بایرن است. هری اولین بازیکنی است که در اولین فصل خود در بوندسلیگا در هشت بازی مختلف ۲ گل یا بیشتز به ثمر رسانده است. رکورد قبلی ۷ بازی توسط اووه سیلر و فریدلم کونیتسکا در ۱۹۶۳/۶۴ و تونی پولستر در ۱۹۹۳/۹۴ بود. او ضمنا اولین بازیکنی است که در اولین فصل خود در بوندسلیگا چهار هت‌تریک به ثبت کرده است.

خلاصه بازی بایرن مونیخ ۸-۱ ماینتس را تماشا کنید:

وردربرمن ۱ - ۲ دورتموند

دورتموند در هفته بیست و چهارم رقابت‌های بوندسلیگا امشب خارج از خانه به مصاف وردربرمن رفت. این تیم برای حفظ جایگاه چهارمی و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیاز به یک برد حتمی در خانه حریف داشت و موفق شد با نتیجه ۲-۱ میزبان را از پیش رو بردارد.

اولین موقعیت بازی روی شوت ماروین دوکش برای برمن به دست آمد که از محوطه جریمه ضربه پای راست خود را به سمت دروازه فرستاد و  گریگور کوبل آن را به خوبی دفع کرد. ۷ دقیقه بعد دقیقا از موقعیتی مشابه و روی ارسال کرنر میسل ویسر ضربه پای راست خود را به سمت دروازه کوبل فرستاد و این بار هم این ستاره تسلیم نشد. بعد از دقایق اول دورتموند نبض بازی را به دست گرفت و روی  اولین موقعیت خطرناک خود به گل رسید. جولین برنت به دست آورد از ۳۰ متری شوت محکم و زیبایی زد که دروازه بان برمن به زحمت آن را دفع کرد و ریباند این ضربه زیر پای دونیل مالن افتاد و این ستاره از محوطه شش قدم دروازه حریف را با فرصت طلبی باز کرد.

بعد از این صحنه برمن مجددا برای جبران نتیجه اقدام کرد و در دقیقه ۲۹ شوت پای چپ یوستین انجینماه با بی دقتی به بیرون رفت. دورتموند دقیقه ۳۸ روی حرکت جیدون سانچو به گل رسید؛ او پا به توپ از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و ضربه پای راست خود را از زاویه ای بسته به سمت چپ دروازه حریف زد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

دورتموند با تکل بی مورد مارسل سابیتزر در دقیقه ۱+۴۵، ۱۰ نفره شد و با همین نتیجه به رختکن رفت.

در نیمه دوم هم بازی نسبتا پایاپای دنبال شد و در دقیقه ۷۰ انجینماه موفق شد گل اول برمن را به ثمر برساند؛ پاس شیمید درست روی نقطه پنالتی به این ستاره رسید که او هم با یک ضربه پای راست آن را به گل تبدیل کرد.

میشل ویسر می توانست ۱۰ دقیقه بعد بازی را در موقعیتی مشابه گل اول تیمش به تساوی بکشاند اما ضربه‌اش قبل از رسیدن به دروازه توسط مدافعان بلوکه شد. برمن یک شوت خطرناک دیگر را هم برای رسیدن به گل تساوی در دقیقه ۳+۹۰ شلیک کرد اما راه به جایی نبرد تا بازی نهایتا با نتیجه ۲-۱ به سود دورتموند تمام شود. به این ترتیب زردپوشان ۴۷ امتیازی شدند و توانستند جایگاه چهارمی خود را در پایان هفته بیست و پنجم بوندسلیگا حفظ کنند.

خلاصه بازی وردربرمن ۱-۲ دورتموند را تماشا کنید:

لالیگا اسپانیا

کادیز ۲ - ۰ اتلتیکومادرید

در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌و‌هشتم لالیگای اسپانیا و در دومین شب، امشب تیم فوتبال اتلتیکومادرید در خانه کادیس تیم هجدهم جدول رده‌بندی متحمل باختی غیرمنتظره شد و با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد.

اتلتیکومادریدی‌ها که این هفته در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در جدالی بسیار حساس میزبان اینتر هستند تا شکست دور رفت را جبران کنند؛ امشب به برخی از بازیکنان خود استراحت دادند و دو بار در دقایق 24 و 64 دروازه‌شان توسط خوانمی باز شد.

با این نتیجه روخی بلانکو برای هفتمین بار در فصل جاری لالیگا طعم شکست را چشید و با 55 امتیاز در رده چهارم ماند. این در حالی‌ست که خیرونای رده سومی با 59 امتیاز هنوز بازی این هفته‌اش را انجام نداده که در صورت پیروزی در آن، فاصله اتلتیکومادرید با تیم سوم جدول به 6 امتیاز افزایش خواهد یافت. کادیس هم با این نتیجه 22 امتیازی و اگرچه هنوز در رده هجدهم است اما به خروج از منطقه سقوط امیدوار شد.

خلاصه بازی کادیز ۲-۰ اتلتیکو مادرید را تماشا کنید:

.

.

سری‌آ ایتالیا

بلونیا ۰ - ۱ اینترمیلان

اینتر موفق شد در هفته بیست و هشتم رقابت‌های سری‌آ، خارج از خانه تیم شگفتی‌ساز این فصل سری‌آ یعنی بولونیا را شکست دهد. بازی در نیمه اول نسبتا پایاپای دنبال شد اما اینتر از موقعیت‌ها استفاده بهتری کرد. اولین موقعیت جدی بازی روی شوت متئو دارمیان برای اینتر به دست آمد که موفق شد با ضربه پای راست دروازه را تهدید کند که شوتش به شکلی خطرناک به بیرون رفت.


الکسیس سانچز ۵ دقیقه بعد با نفوذ زیبای خود، خود را در موقعیت شوت زنی قرار داد و ضربه‌اش به کنار دروازه حریف برخورد کرد. بعد از این صحنه بولونیا کمی به خود آمد و حمله را آغاز کرد. اولین صحنه خطرناک بازی برای بولونیا روی شوت ویکتور کریستنسن در دقیقه ۲۵ بود که این ضربه را یان زومر دفع کرد. دقیقه ۳۴ لوئیس فرگوسن هم شانس خود را برای باز کردن دروازه نراتزوری امتحان کرد که باز هم زومر تسلیم نشد.

۳ دقیقه بعد خلاف جهت بازی اینتر به گل رسید. کارلوس آگوستو حمله اینتر را آغاز کرد و بعد از نفوذ و باز کردن خط دفاعی حریف پاس زیبایی را به آلساندرو باستونی رساند و این ستاره هم توپ را روی دروازه فرستاد و یان اورل بیسک ضربه سر عجیبی به توپ زد که نهایتا وارد دروازه حریف شد و اینتر پیش افتاد.

اینتر در دقایق پایانی توسط باستونی می‌توانست به گل دوم خود هم برسد اما این ستاره که خود را برای زدن ضربه آخر روی سانتر دارمیان پرتاب کرده بود تنها چند سانتی متر کم آورد. در نیمه دوم اما این بولونیا بود که یک پارچه حمله شد و فرصت نفس کشیدن را هم به اینتر نداد. این تیم ۱۲ شوت به سمت دروازه اینتر زد اما در نهایت موفق به زدن گل و خلق موقعیت بسیار جدی نشد. عجیب اینکه اینتر در این نیمه یک شوت هم نداشت. این مسابقه در نهایت با پیروزی اینتر به پایان رسید تا نراتزوری با ۷۵ امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول محکم‌تر کند فاصله خود را با تیم دوم به ۱۸ امتیاز برساند. این تیم در ۱۳ بازی از ابتدای سال ۲۰۲۴ به ۱۳ برد دست پیدا کرده که رکوردی بی‌نظیر است. بولونیا هم ۵۱ امتیازی است و رم با پیروزی در این هفته به یک امتیازی آن خواهد رسید.

خلاصه بازی بولونیا ۰-۱ اینتر را تماشا کنید:

.

.

.

.

.

برچسب ها
کد خبر : 3373
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار