loader
14:23
0
کد خبر : 8962

رسمی؛ دربی تهران در لیگ نخبگان برگزار نخواهد شد!

استقلال ‌وپرسپولیس در دور اول لیگ نخبگان آسیا با هم روبرو نمی‌شوند.

رسمی؛ دربی تهران در لیگ نخبگان برگزار نخواهد شد!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، کنفدراسیون فوتبال آسیا آیین‌نامه برگزاری تورنمنت‌های مسابقات فوتبال باشگاهی آسیا در فصل 25 ـ 2024 را اعلام کرد.

براساس این آیین نامه، 12 تیم از هر منطقه غرب و شرق در یک لیگ با هم رقابت می‌کنند. برعکس مسابقات هر لیگ، هر تیم فقط در هشت بازی به میدان می‌رود و میزبان چهار دیدار و میهمان چهار مسابقه دیگر انجام خواهد دداد. در این مرحله، تیم‌های هر کشور به مصاف هم نمی‌روند و به همین ترتیب، استقلال و پرسپولیس در مرحله لیگ نخبگان باهم روبرو نخواهند شد.

هشت تیم اول لیگ 12تیمی (بر مبنای امتیاز بیشتر و سپس تفاضل گل برتر)، به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کنند که تیم اول با هشتم، تیم دوم با هفتم، تیم سوم با ششم و تیم چهارم با پنجم مواجه خواهد شد. در دور یک‌چهارم نهایی، چهار تیم برتر منطقه غرب و شرق بر مبنای قرعه‌کشی در عربستان با هم روبه‌رو می‌شوند. باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان بابت شرکت در این رقابت‌ها 800 هزار دلار دریافت می‌کنند. به‌ازای پیروزی در هر بازی لیگ، 100 هزار دلار به تیم‌های برنده تعلق می‌گیرد. 200 هزار دلار به تیم‌های مرحله یک‌هشتم نهایی، 400 هزار دلار به تیم‌های یک‌چهارم نهایی، 600 هزار دلار به تیم‌های نیمه‌نهایی و 10 میلیون دلار به قهرمان لیگ نخبگان پرداخت خواهد شد.

تیم نایب‌قهرمان هم چهار میلیون دلار دریافت می‌کند و تیم‌های میهمان دور مقدماتی، 50 هزار دلار هزینه سفر می‌گیرد.

برچسب ها
کد خبر : 8962
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار