loader
08:25
0
کد خبر : 4524

رفیعی، نقش اول کلیدی‌ترین صحنه سیرجان؛ دو کلین‌شیت ۶ امتیازی

اختصاصی/ دروازه‌بان جوان پرسپولیس در دومین حضورش در ترکیب این تیم بازهم کلین‌شیت کرد تا غیبت شماره یک ملی‌پوش قرمزها به چشم نیاید.

رفیعی، نقش اول کلیدی‌ترین صحنه سیرجان؛ دو کلین‌شیت ۶ امتیازی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، گل زیبای اوستون اورونوف به گل‌گهر در حال حاضر در صفحات پرسپولیسی به سرعت در حال وایرال شدن است؛ این گل در هفته‌ای سه امتیاز برای سرخ‌ها به همراه داشت که استقلال مساوی کرد و تیم اوسمار ویرا به یک امتیازی صدر جدول رسید اما یک نگاه دقیق‌تر به بازی می‌تواند نشان دهد که کلید این پیروزی علاوه برگل زیبای نیمه اول، در دقیقه ۸۳ بازی رقم خورده است.

زمانی‌که گل‌گهر برای فرار از شکست تلاش زیادی می‌کرد و پرسپولیس دلش می‌خواست بازی در همان دقایق تمام شود تا این سه امتیاز با ارزش را به خود به تهران بیاورد، مسعود زايرکاظمینی در محوطه شش قدم این تیم صاحب یک موقعیت عالی شد. مهاجم گل‌گهر پشت به دروازه بود که توپ را گرفت اما با یک چرخش عالی ناگهان به شش قدم رسید و باتوجه به غیبت بیرانوند این تصور وجود داشت که پرسپولیس گل مساوی را می‌خورد. حرکت کاظمینی در عرض برای  اینکه زاویه‌اش برای گلزنی مناسب شود شرایط را به سمتی برد که معمولا دروازه‌بان‌ها مجبور به دادن پنالتی می‌شوند اما امیررضا رفیعی، دروازه‌بان جوان و ۲۱ ساله پرسپولیس همه معادلات را تغییر داد.

در شرایطی‌که خیلی از دروازه‌بان‌های باتجربه هم در شرایط مشابه معمولا برای زدن چنین توپی پنالتی می‌دهند، دروازه‌بان جوان پرسپولیس با حرکتی متفاوت و با دست راستش توپ را از زیرپای مهاجم گل‌گهر قاپید. توپ اما از دستش رها شد و دوباره در زاویه‌ای بسته تر مقابل پای زائرکاظمینی افتاد. ضربه مهاجم گل‌گهر به جهت مخالف را این‌بار رفیعی مانند یک دروازه‌بان کارکشته با پای چپ دفع کرد تا پرسپولیس بزرگترین موقعیت حریف برای نابودی سه امتیاز را مدیون این گلر جوان باشد.

بازی برابر گل‌گهر، دومین بازی ‌امیررضا رفیعی در این فصل برای پرسپولیس بود و او موفق شد برای دومین بار درون دروازه این تیم کلین شیت کند. جالب اینکه پرسپولیس هم ذوب‌آهن و هم گل‌گهر را با نتیجه یک- صفر شکست داد و این دو نتیجه و ۶ امتیاز، اهمیت کلین شیت‌های این دروازه‌بان جوان را بیشتر نشان می‌دهد. کلین شیت‌هایی که شاید در پایان فصل اگر پرسپولیس قهرمان شود ارزش بیشتری پیدا کنند.

دروازه‌بان جوان پرسپولیس البته مسیر سختی پیش رو دارد چرا که با توجه به مصدومیت بیرانوند، او باید هفته‌های آینده هم درون دروازه سرخ‌ها قرار بگیرد و شاید عیار واقعی‌اش پس از چندهفته پیاپی و عبور از بازی‌های دشوار بیشتر مشخص شود؛ هرچند او تا همین الان هم عملکرد خوبی داشته و توانسته جانشین خوبی برای بیرانوند باشد.

طی روزهای گذشته صحبت‌هایی در رابطه با حضور یک دروازه‌بان با تجربه در پرسپولیس به گوش می‌رسید و حتی نام رشید مظاهری هم در برخی رسانه‌ها دیده شد. حالا باید دید پرسپولیس با توجه به عملکرد رفیعی بازهم دنبال جانشینی باتجربه برای بیرو هست یا تا پایان فصل و بازگشت بیرانوند به رفیعی اتکا می‌کند. البته که پرسپولیس بازی‌های سختی پیش رو دارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و شاید این موضوع آنها را برای جذب یک دروازه‌بان دیگر ترغیب کند.

عکاس: جواد نادری‌پور/ اختصاصی فوتبال برتر از سیرجان

برچسب ها
کد خبر : 4524
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار