loader
11:27
3
کد خبر : 2290

روزهای سخت با گل‌هایی استثنایی؛ بیرو عقابی با بال های بسته

اختصاصی/ یازدهمین توپی که از خط دروازه علیرضا بیرانوند عبور کرد، یک گل زیبا برای بازیکن آلومنیوم و البته یک گل عجیب در کارنامه دروازه‌بان شماره یک فوتبال ایران بود.

روزهای سخت با گل‌هایی استثنایی؛ بیرو عقابی با بال های بسته

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی در سال‌های اخیر یکی از مهمترین ستاره‌های فوتبال ایران بوده است. او هم مثل هر بازیکن دیگری روزهای خوب و بد داشته اما روند عملکرد در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که در یکی از مهمترین پست‌های زمین خیال پرسپولیس و تیم ملی را راحت کرده است.

با این وجود در هفته‌های فوتبالی اخیر بیرو آن‌قدرها هم در حفظ دروازه‌اش موفق نبوده است. او پیش از گلی که امروز از امیرنوری در هفته شانزدهم لیگ برتر خورد، در جام ملت‌های آسیا هم دروازه بان شماره یک تیمی بود که هدایتش را امیرقلعه‌نویی برعهده داشت. سرمربی تیم ملی به بیرو اعتماد کامل داشت و بارها در کنفرانس‌های خبری اش او را مورد تمجید قرار دادِ. با این حال آمار جام ملت‌های آسیا با وجود آنکه بیرو دو ضربه پنالتی را دراین مسابقات مهار کرد هم چندان به نفع این دروازه‌بان باتجربه نیست.

علی امروز در حالی در اراک درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت که در شش بازی جام ملت های آسیا ۷ گل دریافت کرده بود هرچند او سه گل را در آخرین جدال ایران برابر قطر در نیمه نهایی دریافت کرد اما تا پیش از آن تنها در برابر فلسطین بود که دروازه اش را بسته نگه داشت و در دیگر بازی ها نتوانست کلین شیت کند.

بیرو در بازی هفته اول دور برگشت لیگ برتر و در روزی که امید عالیشاه مصدوم بود، بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را برای هشتمین بار در این فصل به بازو بست و برای دومین بار با این عنوان طعم شکست را چشید. او یک بار دیگرهم در هفته دهم دور رفت و بازی با سپاهان در حالی که بازوبند کاپیتانی را بسته بود شکست خورده بود.

بیرانوند در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر و در 16 مسابقه ای که درون دروازه سرخ‌ها بوده ۱۱ گل خورده و ۷ بارهم کلین شیت کرده است. این در حالی است که فصل گذشته در چنین زمانی و با همین تعداد بازی ۱۱ کلین شیت داشت و تنها ۷ گل خورده بود. دقیقا عکس آن چیزی که در این فصل برای یکی از بهترین دروازه بانان قاره آسیا رقم خورده است.

اما آنچه نسبت به گل‌های دریافتی بیرانوند در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بیشتر به چشم می‌خورد بیش از آنکه ریشه در ضعف فنی داشته باشند به نظر به خاطر اعتماد به نفس بالا و یا اشتباهات محاسباتی است. گلی که او در بازی هفته شانزدهم از آلومینیوم در اراک دریافت کرد یکی از همین گل‌ها بود. در حالی که توپ توسط مسعود ریگی در میانه میدان لو رفت بازیکن آلومینیوم از همان میانه زمین ضربه را زد و بیرون که زیادی از گل بیرون بود همانجا دایو بست و توپ از بالای سرش وارد دروازه شد.

بیرانوند هنوز هم مهم‌ترین نام در میان شماره یک های فوتبال ایران است اما با توجه به شرایطی که پرسپولیس دارد انتظارها از او در نیم فصل دوم به مراتب بالاتر از قبل خواهد بود. او یکی از باتجربه ترین و مهمترین مهره های پرسپولیس و در موفقیت های این تیم در سال های اخیر نقش کلیدی ایفا کرده است. او در نیم فصل دوم ننکا مربی دروازه بان های نیم فصل اول را هم کنارش ندارد اما شرایط به گونه ای است که هواداران پرسپولیس منتظر بازگشت او به دوران اوج هستند. چرا که پرسپولیس برای موفقیت در این فصل نیز به قدرت و توان بیرونیاز دارد.

برچسب ها
کد خبر : 2290
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

رضا - 7 ماه پیش

ایشون کلاغم نیست چه برسه به عقاب متاسفانه اگه تو پرسپولیس بازی کنی رسانه ها مثله بادکنک بزرگت میکنند
3 0
کاربر میهمان

احمد امیر حاجلو - 7 ماه پیش

سپاهان2الحلال1
-1 0
کاربر میهمان

ادرین9@ - 7 ماه پیش

تو بازی ک جلو قطر یک صفر جلوبودیم خیلی تو ارسال ها و بیلداف اشتباه کرد همش تو عوت ی پاسم داد ابراهیمی ک رفت زیر پرس قطر خدارحم کرد کلا اویل جام ملتها وقتی گلر ژاپنو دیدن و واسه قهرمانی ایران خاستن ب بیرو روحیه بدن اماخودش ثابت کرد گلر روزهای سخت نیست وقتی یک صفر جلویی چرا ایتقد استرس میدی تیم ک باعث باخت شد کلا رامین رضایان قدوس طارمی بیرو دربازیهای سخت هیچوقت برگ برنده نبودن.طارمی اگه بازی با اسپانیا اون ارسال امیری رو گل میکرد ماتیم اول سعود میکردیم یا دقیقه۹۶ بازی با پرتغال اونو گل میکرد.یا این جامجهانی بازی با امریکا دقیقه ۹۰ رو گل میکرد و همش دنبال دایو و پنالتی نباشه.یابازی با قطر اگ اون توپ گل میشد ایران بعدازنیم قرن میرفت فینال اسیا و طارمی میشد بهترین محاجم تاریخ ایران اما به امار ک توجه کنی متوجه میشی ک مرد بازی حساس نیستن.جام ملتهای قبل درسته بازیکنان ما توپ و ول دادن اما دروازه رو ک خالی نکردن بیرو درون گل بود اون گل اول ژاپن روی ارتفاع ۱۸۰سانتیمتری ب ثمر رسید.قد بیرانوند ۱۹۳هستش حالا تصور کنید دستشو هم بالا ببره و ببره ب ۳مترم میرسه جرا نتونست اون توپو قطع کنه چون باید جلوی محاجم خروج میکرد باتوجه ب ارتفاع و بازی خوانی نه پشت محاجم خروج کنه.اگ اون توپو قطع میکرد اونوقت بدون شک میبردیمو خودشو ثابت میکرد.رامین هم این بازی بازی باقطر یگل هدیع داد هم جام ملتها قبلی بازی با ژاپن روی گل دوم قطر ک با پاس اشتباه او گل خوردیم.خداییش سه جام ملتها و دوجام جهانی بس نیست واسه این نسل ایا نباید ب نسل بعدی هم شانس بدیم اینایی ک من دیدم تا۴۰سالگی خداحافظی نمیکنن قلعه نوییم قراره جوانگرایی کنه اما با شیب ملایم.هههه
0 0
پربازدیدترین اخبار