loader
07:56
0
کد خبر : 4788

حمله به دو غریبه با فاصله ۹۰۰ کیلومتر؛ املت سنگ و میوت!

اختصاصی/ دو مربی مطرح و گرانقیمت خارجی که با هدف کسب موفقیت‌های بزرگ به ایران آمده بودند، شب گذشته صدای فریاد خشم و اعتراض را از روی سکوها شنیدند.

حمله به دو غریبه با فاصله ۹۰۰ کیلومتر؛ املت سنگ و میوت!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، وقتی ژوزه مورایس و پاکو خمز با قراردادهای سنگین به ایران آمدند و هدایت دو تیم‌ بزرگ، پرهوادار و البته متمول لیگ‌برتر را بدست گرفتند انتظار می‌رفت سپاهان و تراکتور بتوانند به رویاهای بزرگشان برسند اما نتایج این دو مربی با این تیم‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهد.

روزهای سخت دو غریبه

دیروز وقتی تراکتور در یادگار امام توسط ذوب‌آهن تحقیر می‌شد، خمز روی دیگری از سکوها را دید. همان‌ها که برای ورودش فرش لاکی تبریز پهن کرده بودند و  در این حدود پانصد روزی که در ایران است میهمان‌نوازی و صبوری هم به خرج دادند اما شکست در بازی آخرصبرشان را لبریز و سیل بسته‌های بیسکویت و گوجه و البته بطری‌های آب معدنی و متاسفانه سنگ را به سوی مرد اسپانیایی روانه کردند.

۹۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر از جایی که خمز با اشیا مختلف بدرقه شد، ژوزه مورایس دیگر مربی سرشناس خارجی شرایط مشابهی را تجربه می‌کرد. بعد از شکست خارج از خانه برابر نفت آبادان دیشب اصفهانی‌ها در شهرخودشان برد می‌خواستند اما سپاهان با ژوزه مورایس نتوانست از پس نساجی قعرنشین بربیاد. نتیجه‌ای که آخرین امیدهای سپاهان را برای قهرمانی در این فصل نیز تقریبا از بین برد تا هواداران این تیم نهمین سال بدون جام را در لیگ‌برتر پشت سربگذارند. اتفاقی که برای هواداران پرشمار این تیم قدیمی که گفته می‌شود حرفه‌ای ترین و کامل‌ترین ساختار و امکانات را در میان تمام باشگاه‌های ایرانی دارد قابل قبول نیست. به همین خاطر شبکه‌ای که بازی را پخش می‌کرد در دقایق زیادی مجبور شد کاملا صدای ورزشگاه را میوت کند.

خمز هم در تراکتور شرایط مشابهی دارد. بعد از شکست تحقیرآمیز روزگذشته برابر ذوب‌آهن در تبریز مدیر این تیم در یک استوری انتقادآمیز نسبت به سرمربی اسپانیایی نوشت: «بهترین امکانات در اختیار شماست. بهترین هواداران دنیا را داریم. هیچ‌وقت مشکل مالی نداشتیم. مالک باشگاه هرآنچه خواستید را فراهم کرده. هر بازی باید دست ما بلرزه.» و جالب است که این حرفها را مدیرتیم در حالی می‌زند که انگار موضع مدیرعامل و مالک باشگاه هم باشد.

شرایط ویژه خمز و مورایس

فرض کنید مطرح‌ترین و محبوب‌ترین مربیان ایرانی چنین نتایجی گرفته بودند. قطعا نتیجه مشخص بود و به راحتی کنار گذاشته می‌شدند. یحیی گل‌محمدی با وجود کسب سه قهرمانی در لیگ‌برتر و در مجموع شش قهرمانی و یک نایب قهرمانی آسیا تنها پس از کسب چند نتیجه ضعیف و متوسط بارها تحت فشار قرار گرفت و در نهایت مجبور به استعفا شد. محرم نویدکیا که اسطوره باشگاه سپاهان است بعد از دو فصل حضور در این تیم با وجود داشتن قرارداد سه ساله جای خود را به مورایس داد.

حتی خیلی از مربیان خارجی طی سال‌های اخیر آنقدر شانس و زمان نداشتند و بعد از چند نتیجه ضعیف برکنار شدند. اما پاکو خمز و ژوزه مورایس با وجود تمام هزینه‌هایی که این دو باشگاه مطرح برای رسیدن به عنوانی قابل توجه انجام دادند و نتیجه درخور نگرفتند کماکان روی نیمکت تیم‌هایشان نشسته‌اند و هنوز نشانه‌ای از تغییر دیده نمی‌شود. شاید بزرگ‌ترین مانع مبلغ قرارداد این دو مربی باشد که باتوجه به صعود قیمت دلار عملا برکناری آنها را تبدیل به یک اتفاق بسیار پرهزینه خواهد کرد. 

برچسب ها
کد خبر : 4788
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار