loader
02:29
0
کد خبر : 2843

رویایی‌ترین اتفاق ممکن برای یونایتد؛ زیدان در اولدترافورد؟

اختصاصی/ سر جیم رتکلیف، مالک جدید منچستریونایتد قصد دارد زین‌الدین زیدان را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کند.

رویایی‌ترین اتفاق ممکن برای یونایتد؛ زیدان در اولدترافورد؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، سر جیم رتکلیف مالک جدید منچستریونایتد قصد دارد تمام توانش را به کار بگیرد تا این تیم دوباره به روزهای اوجش در فوتبال انگلیس و اروپا بازگردد و در این مسیر زین‌الدین زیدان را سرمربی ایده‌آل برای پیشبرد این پروژه می‌داند.

هفته گذشته بود که رتکلیف، میلیاردر بریتانیایی ۲۷.۷% از سهام باشگاه یونایتد را با پرداخت ۱.۳ میلیارد پوند خریداری کرد. او از همین شروع کار عزمش را جزم کرده تا هرچه سریع‌تر یونایتد را به روزهای اوجش برگرداند. او اعلام کرده رویایش کنار زدن رقبا از جمله منچسترسیتی و لیورپول است.

یکی دیگر از برنامه‌های مالک ۷۱ ساله یونایتد، ساخت یک استادیوم جدیدیدر سایت مجموعه اولدترافورد است و نقشه‌های متعددی هم برای خریدهای تابستانی تیم دارد.

جالب اینجاست که او در طول این مدت به صورت رسمی حمایتش را ازاریک  تن‌هاخ، سرمربی هلندی باشگاه اعلام نکرده و همین باعث شده گمانه‌زنی‌ها درباره آینده مبهم این سرمربی هلندی بیشتر شود. با توجه به اینکه شیاطین سرخ در حال حاضر در رده ششم جدول لیگ برتر انگلیس قرار دارند و شرایط شان اصلا مطلوب نیست، احتمال می‌رود مالک متمول باشگاه، دیر یا زود با برکنار کردن تن‌هاخ، هدایت تیم را به یک سرمربی بزرگ بسپارد.

گزینه مدنظر رتکلیف کیست؟

اما سوالی که مطرح است این است که رتکلیف کدام سرمربی را به عنوان سرمربی ایده‌آل برای هدایت تیمش مدنظر دارد؟ طبق گزارش منتشره در نشریه فرانسوی فوت مرکاتو، این مالک متمول انگلیسی، برای بازگرداندن یونایتد به روزهای اوج تمام توانش را به کار خواهد گرفت و این روزها در حال آماده‌سازی شرایط است تا درهای خروجی باشگاه را به تن‌هاخ نشان داده و از سوی دیگر زین‌الدین زیدان را به‌عنوان گزینه رویایی هدایت تیمش درنظر دارد.

ژان کلود بلان، مدیر عامل INEOS اسپورت و همکار رتکلیف، یکی از هواداران سرسخت زیدان است و در طول دوران حضورش در پاری‌سن ژرمن، تلاش‌های زیادی کرد تا زیزو را برای در دست گرفتن هدایت این تیم متقاعد کند.

زیدان که سه بار در طول دوران حضورش روی نیمکت رئال مادرید، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده، از سال ۲۰۲۱ و بعد از جدایی از رئال مادرید، همچنان بیکار است. البته این اسطوره فرانسوی که از او به‌عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ یاد می‌شود، اخیرا اعلام کرده تمایل دارد به دنیای مربیگری برگردد و در پاسخ به سوالی در این رابطه گفته:«چرا که نه؟ هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما در حال حاضر مشغول انجام کار دیگری هستم. مطمئنم که خیلی زود به نیمکت مربیگری برمی‌گردم و دوست دارم دوباره مربیگری کنم.»

دل‌نگرانی‌های سرمربی هلندی

از سوی دیگر اریک تن‌هاخ هم در کنفرانس خبری اخیرش گفته تمرکزش تنها روی امروز است و این به آن معناست که خودش هم می‌داند آینده او روی نیمکت مربیگری اولدترافورد با اما و اگرهای زیادی روبروست.

او در این کنفرانس خبری گفت:«من باید به امروز نگاه کنم. همه تمرکز ما روی کارمان و رشد و پیشرفت تیم است. تمام تلاش‌مان روی امروز است اما به روزهای دورتر هم نگاه می‌کنیم.»

منچستریونایتد امروز در جام حذفی انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست خواهد رفت و شکست در این بازی، ضربه‌ای کاری و سخت برای تن‌هاخ و شاگردانش خواهد بود؛ چرا که آنها شنبه شب هم در خانه متحمل یک شکست دردناک مقابل فولام شدند و شکست در بازی امروز شرایط را بیش از گذشته برایشان سخت خواهد کرد.

برچسب ها
کد خبر : 2843
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار