loader
09:56
0
کد خبر : 3675

رکوردی تاریخی برای محمد صلاح با پیراهن لیورپول

اختصاصی / محمد صلاح ستاره مصری باشگاه لیورپول با گلزنی در بازی تیمش مقابل اسپارتا پراگ در لیگ اروپا، رکوردی تاریخی را به نام خودش ثبت کرد و رکورد ایان راش را به خود اختصاص داد.

رکوردی تاریخی برای محمد صلاح با پیراهن لیورپول

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، لیورپول پنجشنبه شب موفق شد تا در دیدارش در لیگ اروپا با نتیجه ۱-۶ از سد میهمانش اسپارتا پراگ عبور و به دور بعدی این رقابت‌ها راه پیدا کند. یکی از این شش گل توسط محمد صلاح برای قرمزها به ثمر رسید ولی همین یک گل کافی بود تا رکوردی حیرت‌انگیز به نام این ستاره مصری ثبت شود.

صلاح حالا اولین بازیکن در تاریخ ۱۳۱ ساله باشگاه لیورپول است که در هفت فصل متوالی موفق شده تا در تمامی تورنمنت‌ها، بیش از بیست گل با پیراهن این تیم به ثمر برساند.

تا پیش از این، این رکورد در اختیار ایان راش بود که در بین فصول ۸۲-۱۹۸۱ تا ۸۷-۱۹۸۶، دست کم در هر فصل ۲۰ گل برای تیمش به ثمر رسانده بود. لازم به ذکر است که راش در طول دوران حضورش در این باشگاه، مجموعا در ۹ فصل توانسته بود تا در هر فصل بیش از ۲۰ گل بزند ولی تنها ۶ فصل آن به شکل متوالی بوده است.

صلاح مصری که در سال ۲۰۱۷ از باشگاه رم به لیورپول پیوست، در ۳۳۶ دیداری که با پیراهن قرمزها برگزار کرده، ۲۰۶ گل زده و ۸۶ پاس گل داده که به طور میانگین و تقریبی، در هر بازی در یک گل مشارکت داشته و هیچ بازیکنی در تاریخ باشگاه لیورپول حتی به نزدیکی این آمار هم نمی‌رسد.

او در عین حال برترین گلزن تیمش در رقابت‌های اروپایی نیز هست که در  ۷۴ بازی، ۴۶ گل به ثمر رسانده و تا به اینجای رقابت‌های این فصل لیگ اروپا ، چهار بار برای تیمش گلزنی کرده است.

آمار فصل به فصل

صلاح در فصل ۱۸-۲۰۱۷، در ۵۲ دیداری که با پیراهن لیورپول برگزار کرد به ۴۴ گل رسید. در فصل ۱۹-۲۰۱۸، در ۵۲ بازی ، ۲۷ گل به ثمر رساند. او فصل ۲۰-۲۰۱۹ را با برگزاری ۴۸ بازی و به ثمر رساندن ۲۳ گل به پایان برد. ستاره مصری لیورپول در فصل ۲۱-۲۰۲۰ در ۵۱ بازی برای قرمزها به میدان رفت و ۳۱ گل زد و در فصل بعد (۲۲-۲۰۲۱) هم با آماری مشابه در ۵۱ بازی به ۳۱ گل رسید و فصل گذشته (۲۳-۲۰۲۲) با حضور در ۵۱ بازی موفق به زدن ۳۰ گل شد.

برچسب ها
کد خبر : 3675
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار