loader
10:57
1
کد خبر : 10344

رکورد باورنکردنی امیلیانو؛ قهرمانی در هر تورنمنتی که درون دروازه آرژانتین قرار گرفته!

اختصاصی/ امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین بامداد امروز علاوه بر کسب عنوان قهرمانی با پیراهن تیم ملی کشورش در کوپا آمریکا، عنوان بهترین دروازه‌بان این تورنمنت را هم مال خود کرد.

رکورد باورنکردنی امیلیانو؛ قهرمانی در هر تورنمنتی که درون دروازه آرژانتین قرار گرفته!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، امیلیانو مارتینز دروازه‌بان باتجربه تیم ملی آرژانتین بی‌تردید یکی دیگر از ستاره‌های آلبی‌سلسته است که در قهرمانی تیمش در رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۴ نقش پررنگی داشت. او که در جریان این تورنمنت فقط یک بار دروازه‌اش را باز شده دید، در پایان این رقابت‌ها عنوان بهترین دروازه‌بان کوپا آمریکا ۲۰۲۴ را مال خود کرد.

اما مروری بر افتخارات او در طول دوران کوتاه حضورش در تیم ملی آرژانتین جالب توجه است. مارتینز در هر تورنمنتی که با پیراهن آلبی‌سلسته به میدان رفته، موفق شده همراه با هم‌تیمی‌هایش، جام قهرمانی را فتح کند!

امیلیانو مارتینز اولین بازی ملی‌اش برای آرژانتین را در سال ۲۰۲۱ انجام داد و بعد از تنها چند بازی ملی، با پیراهن آلبی‌سلسته گام به رقابت‌های کوپا آمریکای ۲۰۲۱ که در برزیل برگزار می‌شد گذاشت. در آن دوره از رقابت‌ها آرژانتین توانست تا به ناکامی ۲۸ ساله‌اش در کسب عنوان قهرمانی کوپا آمریکا پایان داده و دروازه‌بان آلبی سلسته و باشگاه ایندپندینته آرژانتین، آن تورنمنت را با کسب عنوان بهترین دروازه‌بان جام به پایان برد.

یک سال بعد، لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین در بازی فینالیسیما هم دیبو را در درون دروازه تیمش قرار داد و در آن بازی هم آرژانتین موفق شد با کسب برد ۰-۳ مقابل ایتالیا، قهرمان فینالیسیما شود.

فرصت بعدی برای قدرت‌نمایی مارتینز، در سال ۲۰۲۲ و جام‌جهانی قطر فراهم شد. او در هر ۷ بازی آرژانتین در جام جهان درون دروازه تیمش قرار گرفت و با درخشش در بازی‌های آلبی‌سلسته در مرحله یک چهارم نهایی مقابل هلند که به ضربات پنالتی کشیده شد و همچنین بازی فینال مقابل فرانسه، نقش پررنگی در موفقیت تیمش داشت تا آلبی‌سلسته این بار قهرمان جام جهانی شود و مارتینز بار دیگر عنوان بهترین دروازه‌بان تورنمنت را به خود اختصاص داد.

در کوپا آمریکا ۲۰۲۴ هم شاهد تکرار این سناریو بودیم و با پایان یافتن این تورنمنت، امیلیانو مارتین، به عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات انتخاب شد و با دریافت تنها یک گل در این تورنمنت، در شب تساوی ۱-۱ مقابل اکوادور، در قهرمانی تیم ملی کشورش نقش موثری داشت.

او که دروازه‌بان باشگاه استون‌ویلا است، آمار شگفت‌انگیزی با پیراهن تیم ملی کشورش داشته: در ۴۵ حضور در دروازه آرژانتین، مارتینز در ۳۲ بازی موفق به کلین شیت شده؛ فقط ۱۷ گل دریافت کرده و ۷۵ سیو داشته است. آمار او با پیراهن آلبی‌سلسته هم جالب است: کسب ۳۴ برد، ۹ تساوی و فقط ۲ شکست!

برچسب ها
کد خبر : 10344
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

یه ایرانی اصیل - 2 ماه پیش

خب دیگه هر کسی یه پیشونی داره مبارکش باشع چون دروازه بان قابلی هس
0 0
پربازدیدترین اخبار