loader
08:57
0
کد خبر : 11890

پایان کار المپین‌های ایران در روز یازدهم؛ برنز میرزازاده و صعود ساروی به فینال

یازدهمین روز از بازی‌های المپیک پاریس با رقابت چهار کشتی‌گیر فرنگی کار ایران و مسابقه سرعت سریع‌ترین مرد عمودی جهان در سنگ‌نوردی دنبال شد.

پایان کار المپین‌های ایران در روز یازدهم؛ برنز میرزازاده و صعود ساروی به فینال

به گزارش سایت رسمی‌ فوتبال برتر؛ سه شنبه شانزدهم مردادماه و در یازدهمین روز از سی و سومین دوره بازی‌های المپیک پاریس، دو کشتی‌گیر ایران در مرحله شانس مجدد برای رسیدن به مدال برنز و دو کشتی‌گیر دیگر در مرحله حذفی رقابت خود را دنبال خواهند کرد.

طلسمی که بالاخره شکسته شد؛ امین میرزازده صاحب مدال برنز شد

امین میرزازاده به مدال برنز وزن 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی المپیک پاریس دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده 4 مدال طلای المپیک، 5 مدال طلا و 3 مدال نقره جهان کوبا مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. میرزازاده در این گروه با نتیجه 9 بر صفر لی سئونگ چان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز مقابل صباح شریعتی از آذربایجان قرار گرفت و با نتیجه 4 بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت و ضمن کسب مدال برنز اولین مدال کاروان ورزشی ایران را بدست آورد.

محسن‌نژاد برنز المپیک را از دست داد

در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر  عبدالکریم فرگات از الجزایر را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کنیچیرو فومیتا دارنده مدال های نقره المپیک و جهان از ژاپن شد و با توجه به حضور این حریف ژاپنی در دیدار فینال، محسن نژاد به گروه بازنده ها رفت. محسن نژاد در این گروه با نتیجه 10 بر 1 کوین رودریگوئز دی آرماس از کوبا را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 1 مغلوب  ژولامان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

اولین مدال کاروان ایران در المپیک پاریس؛ محمد هادی ساروی با نمایشی درخشان به فینال رسید

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه 10 بر 1 جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر محمد جبر از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. ساروی فرداشب در دیدار پایانی به مصاف آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان می رود.

کاویانی‌‎نژاد از المپیک حذف شد

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 1 بر 1 از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

رضا علیپور به فینال سنگنوردی المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافت

رضا علیپور در مرحله حذفی سنگ نوردی ماده سرعت با ثبت زمان 5:26 حریف نیوزلندی خود شکست خورد.

علیپور به دلیل بهترین زمان بین ورزشکاران بازنده راهی فینال شد و رتبه هشتم را به دست آورد. علیپور در فینال به مصاف واتسون قهرمان جهان از آمریکا می‌رود.

فینال روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

علیپور ششم شد و به رقابت حذفی رفت

رضا علیپور در مرحله رکوردگیری سنگ نوردی ماده سرعت با ثبت زمان 5:06 در بین 14 ورزشکار رتبه ششم را به دست آورد و باید با نفر یازدهم رقابت حذفی را برگزار کند.

ابتدا 14 ورزشکار براساس بهترین رکورد خود در دو اقدام اولیه رده‌بندی می‌شوند و پس از آن به صورت ضربدری با یکدیگر رقابت می‌دهند تا 8 نفر برتر راهی فینال شوند. (7 نفر برنده در رقابت ضربدری + بهترین رکورد نفر بازنده)

سنگنورد اندونزی در دور اول زمان 4.79 را ثبت کرد که رکورد جهان و المپیک را شکست و رده اول را تصاحب کرد.

فینال این رقابت‌ها صبح پنجشنبه برگزار می‌شود.

محمدهادی ساروی به مرحله نیمه نهایی راه یافت


در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه 10 بر 1 جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله به مصاف برنده کشتی میان ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس و محمد جابر از مصر می رود. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان و گابریل روسیلو کیندلان قهرمان سال گذشته جهان از کوبا در آن سوی جدول حضور دارند.

شکست کاویانی‌نژاد مقابل عنوان‌دار جهان؛ امین در انتظار شانس‌مجدد

امین کاویانی‌نژاد، المپین وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری در گام نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در برابر مالخاس آمویان ارمنستانی قرار گرفت که با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و برای ورود به جدول شانس‌‌مجدد، می‌بایست منتظر صعود آمویان به فینال باشد.

محمدهادی ساروی با برتری قاطع مقابل نماینده آمریکا به یک‌چهارم نهایی رسید

در وزن 97 کیلوگرم که 16 کشتی‌گیر شرکت کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه 10 بر 1 جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان و مینداگاس ونکایتیس از لتونی می‌رود. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان و گابریل روسیلو کیندلان قهرمان سال گذشته جهان از کوبا در آن سوی جدول حضور دارند.

برتری سخت و‌ نفس‌گیر امین کاویانی‌نژاد در مبارزه اول

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه 1 بر 1 از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. او در دور بعد با برنده دیدار میان مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان و یانی سارکینن از فنلاند کشتی خواهد گرفت.

محسن‌نژاد به رده‌بندی رسید؛ کار سخت نماینده ایران برای کسب مدال

مهدی محسن‌نژاد نماینده وزن 60 کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه خود در شانس مجدد، 10-0 مقابل نماینده کوبا در کمتر از 3 دقیقه به پیروزی رسید و راهی مرحله رده‌بندی شد. محسن‌نژاد برای رسیدن به مدال برنز کار بسیار سختی دارد و باید برابر شارشنبکوف ستاره قرقیزستان و قهرمان 2 سال اخیر جهان مبارزه کند.

ایران در آستانه اولین مدال در پاریس؛ پیروزی میرزازاده در شانس‌مجدد

امین میرزازاده، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان که شب گذشته مقابل میخائین لوپز شکست خورده بود، در گام نخست جدول شانس‌مجدد امروز مقابل سونگچان لی از کره‌جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانیِ تیم آذربایجان برود.

در این روز رضا علیپور سریع‌ترین مرد جهان در رشته سنگنوردی در بخش سرعت هم به مصاف رقبا می‌رود. علیپور رکورددار اسبق این رشته در جهان که با کسب چندین مدال طلای جهانی لقب یوزپلنگ یا سریع‌ترین مرد عمودی جهان به خود اختصاص داده، یکی از امیدهای کشورمان برای تصاحب مدال در بازی‌های المپیک است.

کشتی فرنگی

امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم از ساعت ۱۳ در دور اول به مصاف یوسوانیس پنا فلورس از کوبا می‌رود.

محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی از ساعت ۱۳ در دور اول با جوزف راو از آمریکا مبارزه می‌کند.

مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و در ادامه مسابقات خود در مرحله شانس مجدد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف نماینده کوبا خواهد رفت. وی در صورت پیروزی برای کسب مدال برنز به دیدار رده‌بندی راه می‌یابد.

امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوی کشتی فرنگی از ساعت ۱۲:۳۰ در مرحله شانس مجدد برابر نماینده کره جنوبی قرار خواهد گرفت. وی نیز در صورت برتری در این دیدار به مسابقه رده‌بندی راه خواهد یافت.

سنگ نوردی

رضا علیپور نماینده کشورمان از ساعت ۱۴:۳۰ در مسابقه سرعت حاضر می‌شود.

برچسب ها
کد خبر : 11890
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار