loader
12:41
0
کد خبر : 3927

تصاویر باورنکردنی از زمین تمرین تیمی که می‌خواهیم قهرمان آسیا باشد!

اختصاصی/ تیم ملی در حالی خودش را برای رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2026 آماده می‌کند که هنوز ابتدایی‌ترین امکانات فوتبال برای این تیم مهیا نیست.

تصاویر باورنکردنی از زمین تمرین تیمی که می‌خواهیم قهرمان آسیا باشد!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، فوتبال در همه جای دنیا به یک پیشرفت نسبی رسیده و تقریبا ساختار و امکانات، پا به پای مسائل و تکنیکی رشد و پیشرفت داشته‌اند. درواقع از یک جایی به بعد انگار این علم و تکنولوژی و امکانات است که فوتبال را پیش می‌برد.

در ایران اما فوتبال با وجود خیل طرفداران و عشاقش و البته استعدادهای ویژه‌ای که وجود دارد، سرعت پیشرفت و به روز شدن سخت‌افزاری و امکانات بسیار پایین‌تر از سطح استعداد و توقع فوتبال است.

در حالی که باشگاه‌های بزرگ ما برای رسیدن به کسب مجوز حرفه‌ای و اجازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا تقلا می‌کنند، تیم ملی فوتبال ایران هم با کمبود امکانات استاندارد و در سطح سال ۱۴۰۳ روبرو است. موضوعی که شاید حتی تیم‌های درجه دو و سه آسیا هم دیگر از آن عبور کرده‌اند اما تیم ملی هم مثل خیلی از تیم‌های باشگاهی با بحران زمین تمرین مناسب روبرو است.

کمپ تیم‌های ملی که در سال ۱۳۷۹ افتتاح شد، حالا به هیچ عنوان توان میزبانی از تیمی  در حد تیم ملی ایران را ندارد. زمین چمن این کمپ در وضعیت بدی است و حتی از نظر فرم و زیبایی هم شرایط به گونه ای است که کسی اگر بی خبر باشد به  ذهنش هم خطور نخواهد کرد که این زمین و کمپ می‌تواند متعلق به یکی از بهترین تیم های فوتبال آسیا باشد! اما متاسفانه این شرایط وجود دارد و تیم ملی در روزهایی که برای انجام بازی در روزهای فیفا آماده می‌شود، از نبود زمین تمرین مناسب رنج می برد.

بی تردید زمین تمرین و چمن مناسب، ابتدایی‌ترین امکانات برای یک تیم فوتبال است و نبود آن در شرایطی که برخی از بهترین استعدادها و سرمایه‌های فوتبال ایران از اروپا و لیگ داخلی به اردو آمده‌اند می تواند دردسرهایی مثل مصدومیت هم بوجود بیاورد.

خیلی از حرف‌ها آن‌قدر در فوتبال ایران تکرار شده که دیگر کلیشه‌هایی رایج  هستند و گاهی موجب خنده می‌شوند اما نگاهی به آنچه در فوتبال ایران می‌گذرد، نشان می‌دهد که ما داریم در میان کلیشه‌هایی که حقیقی هستند و جان گرفته‌اند زندگی می‌کنیم.

وضعیت اسفناک زمین چمن کمپ تیم‌های ملی را تماشا کنید:

عکاس: پویا قربانی/ اختصاصی فوتبال برتر

برچسب ها
کد خبر : 3927
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار