loader
10:28
1
کد خبر : 4982

مصوبه‌ای که استقلالی‌ها را شوکه کرد؛ سازمان لیگ نامه را منتشر کرد

براساس صحبت‌های مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، شرایط برای تعیین رده‌بندی تیم‌ها در جدول مشخص شد.

مصوبه‌ای که استقلالی‌ها را شوکه کرد؛ سازمان لیگ نامه را منتشر کرد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، حرفهای سهیل مهدی در برنامه فوتبال برتر دوشنبه شب در گفت و گو با محمدحسین میثاقی تبدیل به یک ماجرای جنجالی شد.

بازی رودررو

محمد حسین میثاقی در برنامه دیشب از سهیل مهدی پرسید: تیم ها برچه اساسی در جدول قرار می گیرند برای قهرمان و سقوط چون محل مساله و سوال است؟

و مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ پاسخ داد: یک  روند از گذشته داشتیم که بحث بالاترین امتیاز گروهی بود و قانون تفاضل گل. هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده به جز اینکه در طول فصل که بازیها انجام می شود و لحظه ای صعود و سقوط و قهرمان نداریم به رتبه ها دست نمی زنیم. در پایان فصل اگر امتیازهر تیمی بالاتر بود قهرمان می شود. اگر برابر بود می رویم سراغ تفاضل گل و گل بیشتر. بین این دو قانون یک قانون بازی رودررو گذاشتیم که می تواند بین دو یا چند تیم باشد. بالاترین امتیاز در بازی رودررو و تفاضل گل در این بازیها لحاظ می شود. اگر همه چیز باهم برابر بود برمی گردیم به قانون2 قدیم که تعداد  گل زده است.

میثاقی: پس اولویت بازی رودررو بالاتر از تفاضل گل است.  درباره استقلال و پرسپولیس میزبان و میهمان چگونه است؟

مهدی: ببینید گل زده در خانه حریف دو تا حساب نمی شود چون پلی آف نیست و تفاضل گل محسوب می شود

میثاقی: یعنی بازی رودررویشان مساوی است و  می رود به تفاضل گل.

مهدی: بله چون پلی آف نیست.

فوتبال برتر | نحوه تعیین رتبه بندی تیم های هم امتیاز چگونه خواهد بود؟

قولی که عملی شد

سهیل مهدی امروز با برنامه فوتبال برتر در تماس بود و گفت: "ما قول داده بودیم که مصوبه را بگذاریم روی سایت سازمان لیگ و این کار را انجام دادیم. ببینید از روز اول مسابقات قبل از سوت آغاز، صبحش این دستورالعمل به باشگاههای لیگ برتر ابلاغ شده و همه رعایت کردند. براساس قولی که به شما دادیم جهت استفاده افکار عمومی وظایف خودمان را انجام دادیم. از برنامه دیشب تشکر می کنم و  انشالله این تعامل مستدام باشد."

مصوبه سازمان لیگ

وبسایت سازمان لیگ عکس مصوبه ابلاغ شده به باشگاهها را منتشر کرد و نوشت:"به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه ای به باشگاه های لیگ برتر و لیگ یک روش تعیین رده بندی تیم ها در جدول مسابقات را ابلاغ کرد. این نامه  پیش از شروع مسابقات لیگ برتر به باشگاه ها از طریق اتوماسیون اداری ابلاغ شده بود. بر اساس این ابلاغیه به باشگاه ها اعلام شد که از این فصل مسابقات و در حالت رقابت رو در رو مابین دو تیم، قانون گل زده بیشتر در خانه حریف در شرایط برابر که پیش از این به صورت دو برابر اعمال می شد محاسبه نمی شود. یعنی اگر امتیاز دو تیم برابر باشد، ابتدا بازی رو در روی دو تیم ملاک قرار می گیرد. در صورتیکه دوتیم در این آیتم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر باشند، گل زده بیشتر در خانه حریف معیار ارزیابی نیست. معیار بعدی برای تشخیص برتری تیم ها تفاضل گل در مجموع مسابقات است و پس از آن گل زده بیشتر و اگر تمامی این آیتم ها برابر باشد، برگزاری بازی مستقیم در زمین بی طرف با رعایت قوانین حذفی ملاک تعیین رده بندی تیم ها در جدول می شود."

تصویر متن مصوبه سازمان لیگ که پیش از آغاز لیگ برتر به باشگاهها ابلاغ شده است

براساس این مصوبه آنچه طی هفته‌های گذشته درباره سرنوشت تعیین رتبه تیم‌ها شایع شده بود رد شد. پیش از این تصور می‌شد استقلال به دلیل گل زده در مسابقه‌ای که پرسپولیس به طور سمبلیک میزبان بوده عملا یک امتیاز در مقایسه رودررو بیشتر خواهد داشت اما مشخص شد که اینگونه نیست و گل زده در خانه حریف امتیاز ویژه ای ندارد. موضوعی  که خیلی زود با واکنشهایی روبرو شد.

برچسب ها
کد خبر : 4982
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

علی پروین - 4 ماه پیش

این قانونی بود که فقط در ایران تصویب و سپس رد شد. شما در رقابتهای اروپایی هم دیگه این قانون و برداشتند. استقلال از اینکه هفته های پایانی قهرمانی و از دست بده میترسه
0 1
پربازدیدترین اخبار