loader
04:45
0
کد خبر : 6543

همه، آماده مهم‌ترین انتقال فوتبال ایران

اختصاصی/ ستاره فوتبال ایران با رقم زدن یک پایان باشکوه پرتغال را به مقصد ماجراجویی جدید در فوتبال ایتالیا ترک کرد.

همه، آماده مهم‌ترین انتقال فوتبال ایران

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، همیشه برای علاقمندان به فوتبال ایران حضور ستاره ایرانی در سری‌آ یک اتفاق هیجان انگیز بوده و حالا بعد از حضور سردار آزمون در باشگاه جذاب و مطرح آ ا اس رم، مهدی طارمی دیگر ستاره خط حمله فوتبال ایران نیز بزودی پیراهن اینترمیلان یکی از بزرگترین باشگاه های اروپا را به تن خواهد کرد.

رسانه‌های نزدیک به باشگاه اینتر دیروز تیتر زدند: «ستاره ایران در جام جهانی با گل و پاس گلی خیره کننده پورتو را به مقصد اینترمیلان ترک کرد.» آنها همچنین به رکورد گلزنی و پاس گل این بازیکن در پورتو اشاره کرده و از انتقال او به اینترتمجید کردند.

نسخه چاپی روزنامه کوریره دلا اسپور به ۹۰ گل و ۵۵ پاس گل این ملی پوش ایرانی در چهار فصل اخیر فوتبال باشگاهی اشاره کرده است. اینکه چرا اینترمیلان اینقدر مشتاق جذب طارمی بوده با توجه به این عملکرد چیز عجیبی نیست.

این بازیکن ۳۱ ساله تابستان گذشته در رادار نراتزوری قرار گرفته بود اما آنها با قیمت بالای درخواستی بالای پورتو مخالفت کرده و به جای او مارکو آرناتوویچ  را به خدمت گرفتند. این در حالی است که آث میلان دیگر تیم بزرگ ایتالیا il علاقه زیادی به جذب طارمی داشت.

اما حالا این اینترمیلان است که ملی‌پوش ایرانی را به خدمت خواهد گرفت. او پس از پایان قراردادش با پورتو ماه آینده رسما این انتقال را انجام خواهد داد. این بازیکن ۳۱ ساله در سال های حضورش در فوتبال اروپا به مهاجمی کامل تبدیل شده که قادر به گلزنی، پاس گل، توپگیری و نگه داشتن توپ با توان فیزیکی بالا برای نبرد با مدافعان حریف شده است.

حالا اما این سوال در ایتالیا شنیده می‌شود که آیا طارمی می‌تواند در اینترمیلان هم همین روند موفقیت‌آمیز را تکرار کند و آمار قابل توجهی که در پورتو را داشت در سری‌آ و بازیهای قاره‌ای نیز داشته باشد. درباره سبک بازی طارمی گفته می‌شود که او در حال حاضر صرفا یک شکارچی گل صرف نیست بلکه یک مهاجم مرکزی کامل است با ویژگیهای متنوع است.

او در فصل ۲۱/۲۲ بیست گل در لیگ به ثمر رساند و تمامی مسابقات ۲۶ گل برای پورتو زد و این نقش زیادی در قهرمانی پورتو در آن فصل  داشت. مهدی فصل گذشته ۲۲ گل در لیگ و ۳۱ گل در تمام رقابت‌ها برای پورتو به ثمر رساند اما بنفیکا به مقام قهرمانی رسید. او در سال جدید میلادی ۱۰ گل زده که ۶ تای آنها در لیگ پرتغال بوده است. با اینحال کماکان کنجکاوی درباره عملکرد طارمی در فوتبال ایتالیا وجود دارد. او در همان ابتدا رقابت دشواری برای حضور در ترکیب اصلی با لائورتا مارتینز و مارکوس تورام خواهد داشت که به نظر گزینه های اول سیمونه اینزاگی هستند. از طرفی این فرضیه نیز وجود دارد که اینتر با طارمی قرارداد بسته است چرا که با توجه به توانایی و استعداد این بازیکن می‌خواهد کیفیت او را ارتقا بدهد تا بتواند یک رقیب بزرگ برای مارتینز و تورام داشته باشد.

سیستم مورد علاقه سیمونه اینزاگی تا پیش از این ۳-۵-۲ بوده است و این شاید اتفاق خوبی برای طارمی باشد که بتواند در خط حمله حضور پیدا کرده و علاوه برگلزنی بتواند نقش موثری در گلسازی داشته باشد.

هرچه که باشد دستکم تا مدتی دیگر اینتر یکی از بهترین تیم ها و سری‌آ از جذاب ترین لیگ های فوتبال جهان برای هواداران پرشمار فوتبال ایران خواهد بود.

برچسب ها
کد خبر : 6543
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار