loader
04:26
1
کد خبر : 3277

سبقت جادویی هالند از رونالدو، مسی و امباپه

اختصاصی/ ارلینگ هالند با ۲۳ سال سن در هر بازی که در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انجام می‌دهد، رکوردهای متعددی را به نام خودش ثبت می‌کند.

سبقت جادویی هالند از رونالدو، مسی و امباپه

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ، هیچ بازیکنی را نمی‌توان پیدا کرد که در ۲۳ سالگی ، بیشتر از ارلینگ هالند گل زده باشد. این ستاره جوان و قدرتمند در بازی اخیر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل کپنهاگن، به چهل و یکمین گل اروپایی‌اش رسید تا با رکورد گل‌های اروپایی سرخیو آگوئرو، اسطوره آرژانتینی باشگاه سیتی برابری کند.

این درحالی است که او حالا سال‌های زیادی در اوج فوتبال اروپا پیش رو دارد و در شرایطی که تعدادی از برترین ستاره‌های سال‌های اخیر فوتبال اروپا، حالا از گردونه رقابت کنار رفته‌اند، هالند در حال حاضر در رتبه بیستم برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد و نباید این نکته را فراموش کرد که او تنها ۲۳ سال سن دارد.

ده گلزن برتر تارین رقابتهای <a href=لیگ قهرمانان اروپا" style="display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;" width="750" height="391" />

در بین بازیکنانی که نامشان بالاتر از او دیده می‌شود و هنوز در فوتبال اروپا بازی می‌کنند، نام بازیکنانی مثل محمد صلاح (با ۴۴ گل)، کیلیان امباپه (با ۴۶ گل)، مولر (با ۵۴ گل) و لواندوفسکی (با ۹۳ گل) دیده می‌شوند و شانزده رقیب دیگر، حالا از راه به در شده‌اند؛ یا با فوتبال خداحافظی کرده‌اند و یا در لیگ‌های دیگری مثل عربستان یا MLS آمریکا و خارج از قاره سبز، توپ می‌زنند و هالند در مسیر بهبود جایگاهش در جدول برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا فقط این ۴ رقیب را پیش رو دارد.

در این سن، بهتر از او نداشتیم

برترین گلزنان تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا عبارتند از: کریستیانو رونالدو (۱۴۰ گل)، لیونل مسی (۱۲۹ گل) و روبرت لواندوفسکی (۹۳ گل) که حالا آمار جادویی این ستاره‌های بزرگ، احتمالا در سال‌های آتی توسط بازیکنانی مثل امباپه و هالند تهدید خواهد شد.

اما شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که این ستاره‌ها در سن ۲۳ سالگی ( سن فعلی هالند) در فوتبال اروپا چه جایگاهی داشتند:

کریستیانو رونالدو

ستاره پرتغالی در سنین جوانی شروع خوبی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نداشت. او در سال ۲۰۰۳، تنها بازیکن منچستریونایتد بود که در لیگ قهرمانان اروپا بازی نکرد.

اما بعد از آن و در شش فصل متوالی، مجموعا ۴۰ بازی اروپایی برای شیاطین سرخ برگزار کرد و در سال ۲۰۰۸، دقیقا زمانی که ۲۳ ساله بود با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در این ۴۰ بازی، رونالدو تنها ۱۱ گل به ثمر رساند که اولین گلش در بیست و ششمین بازی اروپایی‌اش از راه رسید. او در دور یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا و در مصاف با رم، در روز ۱۰ آوریل سال ۲۰۰۷ این گل را زد.

آمار گل‌های رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا تا قبل از ۲۳ سالگی بدین ترتیب بود:

سالهای ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶: صفر

سال ۲۰۰۷: سه گل

سال ۲۰۰۸: هشت گل

لیونل مسی

مسی قبل از آنکه ۲۳ ساله شود، در هفت فصل در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و در تمامی این فصول با پیراهن بارسلونا در این تورنمنت شرکت کرد.

این ستاره آرژانتینی اولین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا را در سال ۲۰۰۴ و در اوکراین در مصاف با شاختار دونتسک تجربه کرد و بعد از آن، او در ۵۷ بازی، ۳۷ گل به ثمر رساند.

مسی در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با برد در فینال مقابل منچستریونایتد رونالدو تجربه کرد.

آمار گل‌های مسی در لیگ قهرمانان اروپا تا قبل از ۲۳ سالگی بدین ترتیب بود:

سال ۲۰۰۶: یک گل

سال ۲۰۰۷: شش گل

سال ۲۰۰۸: نه گل

سال ۲۰۰۹: هشت گل

سال ۲۰۱۰: دوازده گل

روبرت لواندوفسکی

مهاجم فعلی باشگاه بارسلونا تا قبل از رسیدن به سن ۲۳ سالگی تنها یک فصل در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت که آن هم به فصل ۱۲-۲۰۱۱ برمی‌گردد که در سومین بازی‌اش با پیراهن دورتموند، تنها گل تیمش در مصاف با المپیاکوس را به ثمر رساند و دورتموند در آن بازی ۱-۳ مغلوب حریف شد.

او شروع دیرهنگامی در لیگ قهرمانان اروپا داشت ولی این بدان معناست نیست که عملکرد او در معتبرترین تورنمنت اروپایی بد بوده؛ او از زمانی که اولین بازی‌اش در این تورنمنت مهم را در روز ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۱ مقابل آرسنال برگزار کرد، تا به امروز ۹۳ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و سومین گلزن برتر تاریخ این تورنمنت است.

آمار گل‌های لوا در لیگ قهرمانان اروپا تا قبل از ۲۳ سالگی بدین ترتیب بود:

در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ در این تورنمنت شرکت نداشت و در سال ۲۰۱۱ در لیگ قهرمانان اروپا به یک گل رسید.

کیلیان امباپه

ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن تنها بازیکنی است که در این آمار می‌توان او را با مهاجم نروژی سیتی مقایسه کرد. امباپه ۲۵ ساله، ستاره پی.اس.جی تا قبل از رسیدن به ۲۳ سالگی، سی و دو گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده.

ستاره‌ای که پی.اس.جی برای خریدش ۱۸۰ میلیون یورو هزینه کرد، نشان داد که ارزش چنین مبلغی را داشته و با زدن ۴۶ گل در لیگ قهرمانان اروپا، یکی از ستاره‌های بزرگ این تورنمنت به حساب می آید و تنها ۳ پله بالاتر از هالند است و ۵ گل میان آنها فاصله است.

او هم مثل مسی، رونالدو و امباپه، یکی از بهترین بازیکنان پست ۹ در سال‌های اخیر لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود.

آمار گلهای امباپه در لیگ قهرمانان اروپا تا قبل از ۲۳ سالگی بدین ترتیب بود:

سال ۲۰۱۶: شش گل

سال ۲۰۱۷: چهار گل

سال ۲۰۱۸: چهار گل

سال ۲۰۱۹: پنج گل

سال ۲۰۲۰ : هشت گل

ارلینگ هالند

مهاجم نروژی سیتی در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا حسابی دلبری کرد. او در شش بازی مرحله گروهی با پیراهن ردبول سالزبورگ اتریش به میدان رفت و در اولین فصل حضورش در معتبرترین تورنمنت فوتبال اروپا، هشت گل زد و همین باعث شد تا بوروسیا دورتموند در بازار زمستانی به سراغش بیاید. او با پیراهن این تیم آلمانی هم دو بار در اروپا به میدان رفت و به دو گل دیگر رسید.

از آن به بعد او در سه فصل بعد، ۳۱ بار دراروپا گلزنی کرد و خودش را به رده‌های بالایی برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رساند؛ آمار او به نحوی است که معدود بازیکنانی قادر به رقابت با او هستند و بعید به نظر می‌رسد که کسی بتواند به آمار ۴۱ گل در ۳۷ بازی او برسد.

آمار گل‌های هالند در لیگ قهرمانان اروپا تا قبل از ۲۳ سالگی بدین ترتیب بود:

سال ۲۰۲۰: ده گل 

سال ۲۰۲۱: ده گل

سال ۲۰۲۲: سه گل  

سال ۲۰۲۳: دوازده گل  

سال ۲۰۲۴ : شش گل

برچسب ها
کد خبر : 3277
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

علی ترابی - 6 ماه پیش

هیچکس به رونالدو نخواهد رسید
0 0
پربازدیدترین اخبار