loader
10:47
0
کد خبر : 11599

ستاره فرانسوی سپاهان: ایران با شنیده‌هایم در فرانسه کاملا متفاوت بود

برایان دابو، هافبک فرانسوی و باتجربه سپاهان در گفتگو با رسانه این باشگاه صحبت‌های جالبی از تجربه حضورش در ایران و باشگاه سپاهان انجام داده است.

ستاره فرانسوی سپاهان: ایران با شنیده‌هایم در فرانسه کاملا متفاوت بود

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، دابو در این گفتگو درباره شروع فوتبالش گفت: فوتبالم را در مارسی شروع کردم و از ۶ تا ۱۳ سالگی آنجا بودم. پس از آن  از ۱۴ تا ۲۴ سالگی را در مون‌پلیه سپری کردم و اولین بازی رسمی‌ام را در ۱۷ سالگی انجام دادم. 
دابو ادامه داد: در آن دیدار به مصاف پاری‌سن‌ژرمن رفتیم که آخرین بازی دوران حرفه‌ای کلود ماکله‌له به حساب‌ می‌آمد. بعد به سنت‌اتین رفتم که یکی از باشگاه‌های‌ بسیار خوب فرانسه است و ساختار بسیار خوبی دارد و ۵ سال هم در فیورنتینا بودم و در ادامه بازی در کشور‌های ترکیه، یونان و حالا ایران را تجربه کردم. 

این هافبک دفاعی باتجربه فرانسوی ادامه داد: وقتی در کشور‌های زیادی بازی می‌کنی یاد می‌گیری خودن را با شرایط هر کشور وفق بدهی. ایران فرهنگی غنی دارد و امپراتوری پارس از قدیم مشهور بوده است. بحث احترام است و همه‌چیز متقابل است. با بازیکنان بزرگی از کشور‌های مختلف هم‌بازی بودم و دیدم که آن‌ها چگونه رفتار می‌کنند. 
بازیکن سپاهان گفت: اروپا، آمریکا و خاورمیانه کاملا با هم متفاوت هستند اما چیز‌هایی که از بیرون و درون هم می‌بینید کاملا با هم فرق دارند. وقتی در فرانسه بودم، حرف‌های خیلی بدی در مورد ایران و مردم آن می‌شندیم اما یک هفته حضور در ایران کافی بود تا متوجه شوم فضا کاملا متفاوت از شنیده‌هاست، من ژن آفریقایی دارم و با مردم خاورمیانه اشتراکات فرهنگی مشترکی داریم.


دابو ادامه داد: وقتی آمدم همه بازیکنان با من برخورد خوبی داشتند و کاوه رضایی حتی فرانسوی صحبت می‌کرد. مترجم تیم فردین فقیهی خیلی کمک کرد که فارسی یاد بگیرم. از این موضوع خیلی خوشحالم و همه بازیکنان برای من قابل احترام هستند. 
دابو با اشاره به اتفاقات تلخ فصل گذشته سپاهان هم گفت: با اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، از باشگاه گرفته تا کادرفنی، بازیکنان و هواداران همه ناراحت بودیم؛ چون همه‌چیز برای قهرمانی ما مهیا بود.وقتی قهرمان جام حذفی شدیم، می‌دانستیم که می‌توانستیم قهرمان لیگ هم بشویم و کمی ناامیدکننده بود. من بازیکنی نیستم که در مورد داوری یا سایر مسائل صحبت کنم اما امسال باید برای همه جام‌ها بجنگیم.
دابور درباره اردوی سپاهان در ترکیه هم گفت: اردوی خوبی را پشت سر گذاشتیم. یک سری از بازیکنان رفتند و بازیکنان جدید اضافه شدند. برای بازی اول در نقش‌جهان آماده خواهیم شد.
دابو با اشاره به بازیکنان جدید سپاهان گفت: با تجربه‌ای که دارم، می‌دانم وقتی بازیکنان خوب زیادی داریم کار سخت است اما چیزی که کمک می‌کند این است که ما از بازیکنان جدید شناخت داریم. کیفیت خیلی خوبی دارند و باید متوجه این باشند که سپاهان باشگاه بسیار بزرگی است. باید حرفه‌ای باشند و ما هم از روز اول نشان دادیم که عضوی از خانواده هستند. وقتی به سپاهان می‌آیید، متوجه یک جو ویژه می‌شوید. دقیقا حسی که در سنت‌اتین داشتم را در سپاهان دارم. وقتی جلوی الهلال در خانه بازی کردیم یکی از بهترین جو‌هایی بود که در زندگی‌ام دیده بودم. این موضوع به ما هم انرژی مضاعف می‌دهد. 

دابو در پایان گفت: وقتی بازیکن سپاهان هستی، حمایت هواداران را در فضای مجازی کاملا حس می‌کنی. وقتی وارد ورزشگاه نقش‌جهان می‌شویم از بازیکنان تا مربیان و مدیران قدیمی باشگاه، جام‌ها و افتخارات را می‌بینیم که حس خوبی به ما می‌دهد و بقیه هم حساب می‌برند. احترامی که بین مردم ایران می‌بینم خیلی زیباست و بخش ویژه فرهنگ ایرانی است.

ویدئوی این گفتگوی جذاب را در ادامه ببینید:

بخش اول

بخش دوم

برچسب ها
کد خبر : 11599
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار