loader
00:40
1
کد خبر : 1471

ستاره‌های بزرگی که دستشان به جام نرسید؛ از دایی تا پارک جی سونگ!

اختصاصی/ تعدادی از ستارگان فوتبال آسیا علیرغم سابقه درخشانی که با تیم های ملی کشورشان در سطح قاره یا خارج از آن داشته‌اند، هرگز دستشان به جام قهرمانی جام ملت‌ها نرسیده است.

ستاره‌های بزرگی که دستشان به جام نرسید؛ از دایی تا پارک جی سونگ!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، فوتبال آسیا طی دهه های اخیر ستارگان مطرحی داشته که در سطح ملی و باشگاهی نه فقط در قاره کهن که در سطح جهانی درخشیده اند اما برهی از این ستاره های بزرگ در جام ملت های آسیا آنقدر خوش شانس نبودند که بتوانند به عنوان قهرمانی برسند. در این بین شاید بزرگترین اسمی که وجود دارد علی دایی ستاره تیم ملی ایران و برترین نام فوتبال آسیا باشد که با وجود خلق رکوردهای خارق العاده و غیرقابل دسترس در آسیا نتوانسته جام قهرمانی این رقابت ها را به دست بیاورد.

علی دایی (ایران)

اسطوره فوتبال ایران و آسیا و بازیکن سابق پرسپولیس، بایرن مونیخ و هرتابرلین با به ثمر رساندن ۱۴ گل در سه دوره از رقابت های جام ملت های آسیا(۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴) بهترین گلزن تاریخ این مسابقات است اما او هرگز با تیم ملی ایران به فینال رقابت ها نرسید. این در حالی است که تیم ملی ایران با سه قهرمانی پیاپی در سال های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا در رقابت های جام ملت ها است.

علی الحبسی (عمان)

یکی از مهمترین ستاره های فوتبال آسیا علی الحبسی دروازه بان مطرح عمانی که سابقه بازی در لیگ برتر انگلستان و تیم های وست برومویچ، ریدینگ، بولتون، برایتون و  همچنین تیم الهلال عربستان را در کارنامه اش دارد در سه دوره جام ملت ها در سال های ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ همراه تیم ملی کشورش حضور پیدا کرد اما هرگز عنوان قهرمانی را به دست نیاورد. بهترین عملکرد عمان در این مسابقات در سال ۲۰۰۴ بود که این تیم در گروه سختی در کنار ژاپن و ایران قرار گرفت و در نهایت با وجود کسب ۴ امتیاز نتوانست به دور بعدی صعود کند.

محمد شلهوب (عربستان سعودی)

هافبک تهاجمی سابق عربستان سعودی همراه تیم ملی این کشور در سه دوره بازی ها حضور داشته اما با وجود اینکه با عربستان در سال ۲۰۰۰ به فینال رسید اما نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و مغلوب ژاپن شد. در جام ملت های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۱ نیز که شلهوب در تیم  ملی عربستان بود این کشور نتوانست به جام قهرمانی برسد.

پارک جی سونگ (کره جنوبی)

ستاره سابق تیم ملی کره جنوبی و منچستر یونایتد، هیچگاه با تیم ملی کشورش به عنوان قهرمانی نرسید. البته که کره جنوبی آخرین بار در سال ۱۹۶۰ قهرمان جام ملت های آسیا شده و از این رو ستاره های دیگر این کشور نیز شانس دستیابی به جام را نداشته اند. او در سال ۲۰۱۱ همراه کره جنوبی به مقام سوم رقابت ها رسید.

احمد راضی (عراق)

اسطوره فوتبال عراق احمد راضی که در سال ۲۰۲۰ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت، با ۱۲۱ بازی و ۶۲ گل ملی یکی از ستارگانی است که هیچوقت نتوانست طعم قهرمانی در جام ملت های آسیا را بچشد. او در دورانی که پیراهن تیم ملی عراق را می پوشید تیم ملی این کشور به خاطر درگیر بودن در ماجرای جنگ خلیج فارس در جام ملت ها شرکت نمی کرد.

 

 

برچسب ها
کد خبر : 1471
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

غلامرضا گودرزی - 7 ماه پیش

من تعجبم از آقای قلعه نویی قائدی که تکنیک برتر داره چرا باید محبی رو بیاره تو که تکنیک رو اصلا نداره
0 0
پربازدیدترین اخبار