loader
07:22
0
کد خبر : 2328

سنگ‌تمام کاپلو برای آنچلوتی؛ امباپه باید گوش به فرمان باشد!

اختصاصی / فابیو کاپلو سرمربی نامدار ایتالیایی، در خصوص احتمال حضور کیلیان امباپه در رئال مادرید و فعالیت زیر نظر کارلو آنچلوتی، حرف‌های جالبی را مطرح کرده است.

سنگ‌تمام کاپلو برای آنچلوتی؛ امباپه باید گوش به فرمان باشد!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ «کیلیان امباپه» به مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن اطلاع داده که در پایان قرارداد فعلی‌اش در ماه ژوئن، از جمع میلیونرهای پاریسی جدا خواهد شد؛ خبری که مدیران رئال مادرید را به حالت آماده‌باش درآورد تا برای استقبال از فوق ستاره فرانسوی به صورت آزاد در تابستان ۲۵-۲۰۱۴، فرش قرمز پهن کنند.

البته که از دید اکثر کارشناسان؛ این یک انتخاب عالی از سوی رئال مادرید و امباپه خواهد بود! از یک سو کیلیان به یک تیم جاه‌طلب و پرافتخار ملحق می‌شود و از سوی دیگر قوهای سپید سرانجام پس از سال‌ها تلاش، مهره‌ای را که خواهانش بودند، به دست خواهند آورد. اما سوال اینجاست که مدیریت این همه ستاره در مادرید، چالش جدیدی در ترکیب کهکشانی‌ها به راه  خواهند انداخت؟

«فابیو کاپلو» سرمربی سابق باشگاه‌های میلان، یوونتوس و البته رئال مادرید؛ در مواجهه با این سوال دیدگاه جالبی را ارائه کرد: «حضور پرتعداد بازیکنان بزرگ در سانتیاگو برنابئو شاید برای هر کسی مشکل‌ساز باشد اما نه برای کارلو آنچلوتی! او قبلاً مربی فوق‌ستاره‌های زیادی بوده و کسی با او وارد چالش نمی‌شود.»

سرمربی نامدار ایتالیایی در پاسخ به این سوال که «یک مربی چگونه باید با یک رختکن پر از ستاره‌های قهرمان رفتار کند؟» گفت: «با شخصیت‌اش. بازیکنان بلافاصله مربی را به محض ورود به تیم قضاوت می‌کنند و در همان چند برخورد نخست متوجه می‌شوند که آیا شما ویژگی‌های لازم برای رهبری یک تیم بزرگ را دارید یا خیر! به نظر من مربی همانند یک راننده است؛ وقتی خیال مسافرین از مهارت و تخصص راننده راحت باشد، حتی در بحران‌ها و لب پرتگاه‌ها، کسی حتی به این فکر نمی‌کند که برای نجات خود از روی صندلی بلند شود!»

کاپلو در ادامه افزود داد: «کارلو حتی از چیزی که من توصیف کردم نیز بیشتر است؛ شما با قاطعیت می‌توانید او را پروفسور صدا کنید. او هوش و جذابیت دارد و می‌داند در هر مقطعی چگونه به خواسته‌اش برسد. مهم‌تر از همه این‌ها، او می‌داند که چگونه تیم را با بهترین ترکیب به مصاف رقبا بفرستد! بهترین ترکیب چیست؟ همان چیزی که به همه بازیکنان این احساس را می‌دهد که مهم‌ترین عضو تیم خودشان هستند!»

فراموش نکنید که این جملات را در وصف آنچلوتی، مربی نامداری می‌گوید که خود دو بار با رئال مادرید قهرمان لالیگا شده است؛ ابتدا در فصل ۹۷-۱۹۹۶ و سپس در فصل ۰۷-۲۰۰۶!

کاپلو در ادامه از یک راز مهم نیز پرده برداشت: «رئال در حال حاضر اشتباهات زیادی در نقل‌وانتقالات مرتکب نمی‌شود. آنها دیگر صرفاً به دنبال اسم‌ها نمی‌روند و  میل استثنایی آنها اکنون فقط روی کیفیت باورنکردنی گزینه متمرکز شده است. در زمان حضورم در سانتیاگو برنابئو ما بهترین بازیکن را داشتیم اما رونالدو نازاریو روی سایر بازیکنان تیم تاثیر می‌گذاشت. بنابراین تصمیم گرفتم که در نیم‌فصل او را در لیست فروش قرار دهیم! تغییری که باعث شد ما قهرمان لالیگا شویم.»

فابیو در پایان یک توصیه مهم به امباپه کرد و گفت: «او بازیکن باهوشی‌ست! او به خوبی می‌داند که در رئال مادرید می‌تواند تمام افتخاراتی که حسرتش را کشیده، به چنگ آورد! از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا گرفته تا توپ طلا! اما برای رسیدن به این رویا یک شرط مهم وجود دارد؛ کیلیان باید گوش به فرمان آنچلوتی باشد چرا که او به خوبی می‌داند چگونه از او یک اسطوره بسازد!»

برچسب ها
کد خبر : 2328
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار