loader
04:49
0
کد خبر : 3168

اختصاصی/ یکی از این سه نفر دربی را قضاوت می کند

در حالی که رئیس کمیته داوران اعلام کرده اسامی داوران دربی بعد از بازی‌های این هفته اعلام می‌شود، ۳ گزینه نزدیک‌تر از بقیه به قضاوت شهرآورد هستند.

اختصاصی/ یکی از این سه نفر دربی را قضاوت می کند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، خداداد افشاریان روز گذشته اعلام کرد برای انتخاب داور شهرآورد تهران به جمع‌بندی رسیده‌اند ودر این‌باره گفت: «با توجه به حساسیت بازی‌های هفته آینده، فعلا از اعلام اسامی داوران دربی صرف‌نظر می‌کنیم. البته تیم داوری تقریبا نهایی شده و با همان تیمی که شب گذشته در کمیته داوران نهایی کردیم، به سمت برگزاری دربی خواهیم رفت.»

اما آنچه مشخص است اینکه یک هفته دیگر از رقابت‌های لیگ برتر تا دربی مانده و هر اتفاقی ممکن است در بازی‌های هفته نوزدهم رخ بدهد و این نشان می دهد که انتخاب داور دربی شاید در آن حدی که رئیس کمیته داوران هم می گوید قطعی نشده باشد. با این وجود اما از گوشه و کنار شنیده می‌شود سه گزینه شانس بیشتری برای قضاوت این بازی دارند. بیژن حیدری و وحید کاظمی احتمالا شانس بیشتری نسبت به امیر عرب‌براقی برای قضاوت این بازی دارند. با این وجود، با توجه به اینکه نام این سه داور در بین داوران هفته نوزدهم لیگ برتر نیست؛ می‌توان مطمئن بود نام داور شهرآورد از بین این مثلث بیرون بیاید. کمیته داوران در هفته نوزدهم به حیدری، کاظمی و عرب براقی قضاوت نداد تا به نوعی آنها را برای دربی چهارشنبه ۲۳ اسفند در آب‌نمک خوابانده باشد.

بیژن حیدری

بیژن حیدری ۴۳ ساله است که تا به حال دو بار تجربه قضاوت در دربی را دارد. او که گفته می شود یکی از گزینه های محتمل برای قضاوت شهرآورد تهران است اولین بار در سال ۱۳۹۶ این بازی را سوت زد. در این بازی حیدری در دقیقه ۲۱ خطای روزبه چشمی روی علی علیپور را به نفع پرسپولیس پنالتی گرفت هرچند چه در زمان بازی و چه بعد از آن بحث بیشتر پیرامون این بود که آیا او می توانست مدافع استقلال را اخراج کند؟ پرسپولیس این بازی را با تک علیپور از روی نقطه پنالتی برد.

این دکتر ارتوپد در بهمن ماه سال ۹۸ هم دربی برگشت لیگ نوزدهم را سوت زد. شهرآوردی که یک بازی  پرگل از آب در آمد و دو تیم به نتیجه مساوی ۲، دو رسیدند. نام حیدری برای قضاوت در بازی رفت دو تیم هم در رسانه ها دیده می شد اما در نهایت این بازی به موعود بنیادی فر رسید. داور باتجربه و همدانی در این فصل  ۸ بازی در لیگ برتر را سوت زده که از جمله آنها می توان به بازی پرسپولیس برابر آلومینیوم در هفته شانزدهم و بازی استقلال برابر نساجی در هفته سیزدهم اشاره کرد. پرسپولیس امسال تنها بازی اش با قضاوت حیدری را برابر آلومینیوم در هفته اول دور برگشت شکست خورداما استقلال توانست نساجی و هوادار را ببرد. حیدری در این فصل ۴۳ بار کارت زرد داده و ۲ بازیکن را با دادن کارت قرمز از زمین اخراج کرده است. او در بازی فولاد و صنعت نفت هم یک بازیکن را با دادن دو کارت زرد اخراج کرد. این داور در این فصل تا به حال سه بار از جمله در بازی استقلال و هوادار(به سود آبی ها)اعلام پنالتی کرده است.

وحید کاظمی

وحید کاظمی ۴۰ ساله است و تا به حال قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس را به عهده نداشته است. او فقط در بازی دی ماه ۱۳۹۹ از دور رفت لیگ بیستم در تیم داوری حضور داشت در حالی که داور این مسابقه که ۲-۲ به پایان رسید رضا کرمانشاهی بود. این معلم اهل قائمشهر در لیگ امسال در ۸ مسابقه که قضاوت کرده ۳۰ کارت زرد داده و سه بار بازیکنان را به خاطر دادن کارت زرد دوم اخراج کرده هرچند تا به حال کارت قرمز مستقیم را به بازیکنی را در این فصل نشان نداده است. کاظمی تا اینجا دو بار پنالتی گرفته است. او در این فصل سه بازی برای پرسپولیس مقابل تراکتور(۲-۰ )، با مس رفسنجان (۱-۱) و ملوان(۰-۰) را سوت زده و فقط یک بازی استقلال(۲-۰) را برابر تراکتور قضاوت کرده است. پرسپولیس با کاظمی یک برد و دو مساوی و استقلال یک برد در این فصل به دست آورده اند.

امیر عرب براقی

امیر عرب براقی ۳۱ ساله و جوانترین گزینه احتمالی قضاوت در دربی است. او که فرزند حسین عرب براقی داور قدیمی فوتبال و از اقوام نزدیک علیرضا فغانی است. عرب براقی هرچند که نامش برای قضاوت در شهرآورد دور رفت مطرح شده بود اما هرگز نتوانست به قضاوت این بازی بزرگ برسد. با این وجود گفته می شود او در حال حاضر یکی از سه گزینه کمیته داوران برای این بازی حساس است. هرچند روی کاغذ او شانس کمتری دارد.

عرب براقی در این فصل  از رقابت های لیگ برتر در ۷ بازی قضاوت کرده، ۱۶ کارت زرد داده، یک بازیکن را اخراج کرده و یک بار هم خطای پنالتی گرفته است. او امسال برای استقلال هنوز سوت نزده اما بازی پرسپولیس برابر استقلال خوزستان را در دور رفت قضاوت کرد که با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

برچسب ها
کد خبر : 3168
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار