loader
13:32
1
کد خبر : 8514

سپاهان - مس رفسنجان؛ دوئل محرم با یار قدیمی بر سر جام!

اختصاصی/ در حالی که توجه علاقمندان به فوتبال به رقابت‌های یورو 2024 است در ایران فینال جام حذفی کشور برگزار می‌شود.

سپاهان - مس رفسنجان؛ دوئل محرم با یار قدیمی بر سر جام!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان در روزهایی که تقریبا تمام توجه به آلمان و بازی‌های جام ملت‌های اروپا است توانستند با شکست دادند حریفانشان به فینال رقابت‌های جام حذفی برسند و برای کسب یک شانس نزدیک به رقابت‌های آسیایی جدال کنند.

سال‌های دور از جام

از نظر اعتبار و افتخار دو فینالیست جام حذفی 1402/1403 شرایط  کاملا متفاوتی دارند با اینحال از آخرین قهرمانی سپاهان در این رقابت‌ها بیش از ده سال می‌گذرد. زمانی که سپاهان در سال 92 و  در فینال پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد محرم نویدکیا بازوبند کاپیتانی این تیم را به دست می‌بست. حالا اما چرخ سرنوشت طوری چرخیده که محرم،  اسطوره سپاهانی‌ها بعد از دو فصل حضور روی نیمکت این تیم و خروج نامهربانانه و مدتی بیرون نشستن، باید در فینال جام حذفی مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. او که یازده سال پیش سپاهان را به مقام قهرمانی رساند حالا باید مانع از قهرمانی تیمی شود که تقریبا تمام دوران فوتبالش را در آن حضور داشته است. آیا محرم موفق به انجام این مهم می‌شود؟

 جدال متفاوت

جام حذفی فوتبال ایران در این دوره نیز به چند دلیل مهجور واقع شد اما می‌توان مطمئن بود که یک فینال جذاب در کار است چرا که در یک سو سپاهان با ژوزه مورایس پرتغالی - که گفته می‌شود دعوتنامه تیم ملی کره جنوبی را در جیبش دارد - و ستاره‌های مطرح و پرشمار به مصاف مسی می‌رود که با محرم تبدیل  به یک تیم تهاجمی و جذاب شده است.

دیدار محرم و مورایس

این دومین دیدار محرم و ژوزه مورایس در فوتبال ایران است. در جدال قبلی که در دور برگشت لیگ برتر همین فصل و در هفته بیست هفتم برگزار شد دو تیم در رفسنجان به تساوی یک، یک رسیدند. با اینحال مورایس در مدت حضورش در ایران چهاربار در مجموع با مس رفسنجان دیدار داشته که تا به حال شکست نخورده و دوبار برنده شده و دو بازی هم به تساوی کشیده شده است.

بازی یازدهم

سپاهان و مس رفسنجان در مجموع ده بار با هم بازی کرده‌اند که دوبار آنها در جام حذفی و هشت باردیگر در لیگ برتر رقم خورده است. البته که نتیجه کاملا به سود سپاهان است چرا که این تیم در جدال‌های رودرو توانسته 7 برد و 2 تساوی کسب کند و فقط یکبار شکست خورده است.

دو تیم پیش  از بازی فینال جام حذفی دوبار و در سال‌های 92 دریک هشتم نهایی و 1399 در یک چهارم نهایی با هم دیدار کردند که هر دو بازی به 120 دقیقه کشیده شد اما در نهایت این سپاهان بود که هر دوبار برنده شد. جالب است که سپاهان در سال 92 که مس را شکست داد در نهایت قهرمان هم شد. تنها برد مس رفسنجان برابر سپاهان به بازی برگشت لیگ بیست و یکم برمی‌گردد که این تیم توانست با نتیجه سه، یک به برتری برسد. نکته جالب اینکه روی نیمکت آن سپاهان که مغلوب مس رفسنجان شد محرم نویدکیا به عنوان سرمربی می‌نشست.

ستاره‌ها

سپاهان ستاره‌های مطرح و زیادی دارد. از پیام نیازمند درون دروازه تا رامین رضاییان، دابو، فرشاد احمدزاده،  رضا اسدی و... والبته شهریار مغانلو که توانست برای دومین سال پیاپی  عنوان آقای گلی لیگ برتر را به دست بیاورد. او با زدن 4 گل بهترین گلزن دو تیم در جدال رودرو است.

در تیم مس رفسنجان هم بازیکن خوب و حتی آینده‌داری حضور دارند که بخصوص از زمان حضور محرم نویدکیا  روندشان به سمت مثبت رشد کرده است. بازیکنانی مانند سجادشهباززاده، منتظر محمد و االبته محمدمهدی محبی که در این فصل ستاره این تیم بوده است. وینگر راست 24 ساله‌ای که فردا مانند دیگر بازیکنان مستعد رفسنجان این فرصت را دارد تا بتواند در برابر چشم علاقمندان زیادی در سراسر فوتبال ایران توانایی‌اش را نشان بدهد.

برچسب ها
کد خبر : 8514
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

farzaneh parseh - 2 ماه پیش

مس رفسنجان ۱-۲ سپاهان
0 0
پربازدیدترین اخبار