loader
07:50
0
کد خبر : 3551

شانس بزرگ عالیشاه در دربی؛ صعود در جدول رکوردداران گلزنی

اختصاصی/ با جدایی ارسلان مطهری از استقلال، حالا فقط کاپیتان پرسپولیس این شانس را دارد که جایگاهش را در جدول گلزنان دربی ارتقا بدهد.

شانس بزرگ عالیشاه در دربی؛ صعود در جدول رکوردداران گلزنی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، دربی صد و سوم پایتخت تا ساعاتی دیگر در ورزشگاه‌ آزادی تهران برگزار می‌شود و امید عالیشاه، کاپیتان سرخ‌ها این شانس را دارد که در صورت گلزنی در این مسابقه جایگاهش در جدول گلزنان این بازی تاریخی را تغییر بدهد.

در بین بازیکنان حاضر در دربی امروز امید عالیشاه با ۳ گل زده بهترین آمار را دارد. پیش از این امیرارسلان مطهری مهاجم آبی‌ها با ۴ گل زده در میان بازیکنان دو تیم بهترین عملکرد را داشت اما این بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی از استقلال جدا شد. با این وجود اگر شماره ۲ پرسپولیس امروز هم بتواند دروازه استقلال را باز کند، آن‌وقت به جمع ۴ گله‌های دربی خواهد رفت.

بهترین گلزنان  بازی امروز

بعد از امید عالیشاه که ۳ گل در بازی های رودررو زده، عیسی آل‌کثیر و گئورگی گولسیانی دو بازیکن دیگر پرسپولیس با ۲ گل زده بهترین عملکرد را داشته اند. البته گولسیانی به احتمال خیلی زیاد بازی امروز را از دست داده اما آل‌کثیر هم شانس دارد تا تعداد گل‌هایش را  در دربی را افزایش بدهد.

پرسپولیس در این بازی سه بازیکن یک گله هم دارد؛ علی نعمتی، سروش رفیعی و مهدی ترابی هرکدام یک بار درباره استقلال را در شهرآورد باز کرده‌اند. در استقلال روزبه چشمی که یکی از مهره‌های کلیدی نکونام در این بازی است یک گل زده است. محمدحسین مرادمند دیگر مدافع استقلال هم در بازی برابر پرسپولیس یک گل زده است هرچند او شانس کمتری نسبت به سیلوا و سهرابیان برای حضور در ترکیب اصلی تیم دارد.

گل‌ها و دربی‌ها

امید عالیشاه سه گلش را در سه دربی‌های ۸۰ (۲/۹/۱۳۹۳) با یک ضربه سر، ۱۰۱(۱۰/۳/۱۴۰۲) روی یک ضربه ایستگاهی مستقیم و ۱۰۲(۲۳/۹/۱۴۰۲) با یک شوت از راه دور به ثمر رسانده است. او در صورتی که امروز موفق به گلزنی شود به جمع ۴ گله‌های دربی می‌رود.

در حال حاضر عالیشاه ۳ گله است و علاوه بر او حسن روشن، صمد مرفاوی، صادق ورمرزیار، آرش برهانی، شاهرخ بیانی (۲ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال)، ایمون زاید، فرشاد پیوس و مرحوم هادی نوروزی هم همین تعداد گل را در دربی به ثمر رسانده‌اند. عالیشاه تنها بازیکن از این جمع است که هنوز این شانس دارد که تعداد گل‌هایش را به عدد ۴ برساند و در کنار بازیکنانی مثل مرحوم همایون بهزادی، فرهاد مجیدی، علی علیپور، مجتبی جباری و ارسلان مطهری قرار بگیرد. کاپیتان ۳۲ ساله پرسپولیس در صورتی که در این تیم بماند بازهم  می‌تواند در جدول گلزنان صعود کند، چرا که از جمع ۴ گله‌ها علی علیپور و ارسلان مطهری هنوز فوتبال بازی می‌کنند و آنها هم فعلا از پیراهن سرخ و آبی دور هستند.

برچسب ها
کد خبر : 3551
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار