loader
03:49
0
کد خبر : 5013

صنعت نفت - پرسپولیس؛ جنگ برزیلی در آبادان!

اختصاصی/ پرسپولیس امروز در یکی از حساس‌ترین شاید دشوارترین بازی‌های فصل خود باید در آبادان، صنعت نفت در حال سقوط را از پیش رو بردارد.

صنعت نفت - پرسپولیس؛ جنگ برزیلی در آبادان!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ از سومین و آخرین دیدار روز اول از هفته بیست و چهارم لیگ برتر دو تیم صنعت نفت و پرسپولیس درآبادان به مصاف هم می‌روند. این بازی از ساعت 19 آغاز خواهد شد و سرخپوشان تهرانی مهمان زردپوشان آبادانی هستند.

این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی بسیار متفاوت است. تیم تحت هدایت اوسمار ویرا با 49 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم فراز کمالوند هم پانزدهم است و برای بقا تلاش می‌کند. بازی رفت دوتیم در تهران 4 گل داشت ولی هیچ تیمی برنده نشد و امتیازها تقسیم شد. حالا حساسیت بازی امروز دو چندان است چون نفتی‌ها برای سقوط نکردن تلاش می کنند و پرسپولیس هم در کورس قهرمانی با  استقلال است؛ بنابراین هر دو تیم برد می‌خواهند و نفت اگر در این مسابقه بازنده شود یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهد شد. پرسپولیس هم نمی‌خواهد از تعقیب رقیب همیشگی خود دست بردارد.

صنعت نفت که دو هفته قبل با برتری مقابل سپاهان امید به بقا در لیگ برتر را در دل هواداران خود احیا کرده بود، هفته قبل برابر استقلال خوزستان با وجود بازی خوبی که ارائه کرد بازنده شد تا با ۱۶ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول باقی بماند. فراز کمالوند در سومین دیداری که هدایت برزیلی‌های فوتبال ایران را در اختیار دارد به دنبال ثبت شگفتی دیگری است. بدون تردید برتری مقابل تیم آماده پرسپولیس باعث خواهد شد تا زردپوشان در هفته‌ای پایانی با انگیزه مضاعفی برای ماندن در لیگ برتر تلاش کنند. از سویی دیگر معادلات در بالای جدول به هم می‌خورد و چنین نتیجه‌ای تأثیر زیادی در تعیین قهرمان لیگ برتر دارد.  

گلی که جنجالی شد و شاید قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد

بازی رفت دو تیم در حالی با تساوی 2-2 به پایان رسید که سرخپوشان ابتدا از حریف خود عقب افتادند اما تعویض‌های گل‌محمدی جواب داد و آنها توانستند با درخشش محمد عمری دو گل به حریف خود بزنند و بازی باخته را با پیروزی عوض کنند اما در ثانیه های پایانی این دیدار دانیال اسماعیلی‌فر یک اشتباه در دفع توپ انجام داد و توپ را از روی خط دروازه برگرداند اما داور عقیده داشت توپ کامل از خط رد شده و آن را گل اعلام کرد. این گل حسابی جنجالی شد و امکان دارد در تعیین تیم قهرمان نقش داشته باشد.

دو تیم با مربیان متفاوت نسبت به نیم فصل اول 

جالب است که سرمربیان  دوتیم نسبت به بازی رفت عوض شده‌اند. اوسمار جانشین یحیی گل‌محمدی شده و فراز کمالوند هم جای عبدالله ویسی را گرفته است. نفت آبادان با 36 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. 

پرسپولیس با سرمربی برزیلی در برزیل ایران هم به دنبال ارایه بازی زیبا و مالکانه است ولی نفت فقط امتیاز می‌خواهد. طالب ریکانی با 5 گل زده بهترین گلزن نفت است و شهاب زاهدی مهاجم جدا شده ازپرسپولیس با 6 گل زده بهترین گلزن تیم اوسمار است و بعد از او گولیسانی با 5 گل زده در رده دوم ایستاده . عیسی‌آل کثیر مهاجم سه گله پرسپولیس سابقه حضور در نفت آبادان دارد وفردا مقابل تیم سابقش به میدان می رود.

ترکیب و سابقه تقابل دو تیم

دو تیم تا اینجا ۴۶ بار مقابل هم بازی کرده‌اند که ۳۰ بار سرخ‌ها برنده شده‌اند، ۵ مرتبه زرد‌ها به پیروزی رسیده‌اند و ۱۱ بازی دو تیم با تساوی خاتمه یافته است. باید دید در این بازی کدام تیم به هدف خود خواهد رسید.

ترکیب احتمالی صنعت نفت: پیام پارسا، عرفان قهرمانی، امیرمحمد پناهی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تهی دست، رضا امانی‌‌نژاد ، یوسف کی‌شمس، علی یوسف ، طالب ریکانی و فیاض میردورقی

ترکیب احتمالی پرسپولیس: امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، سروش رفیعی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، اوستون اورونوف، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر

برچسب ها
کد خبر : 5013
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار