loader
09:55
0
کد خبر : 4720

طعنه گری لینه‌کر به شرایط میزبانی تیم‌ها در لیگ قهرمانان

گری لینکر خواستار حذف یک قانون فعلی در لیگ قهرمانان اروپا شده است چرا که به اعتقاد او، این قانون به یک تیم در مراحل حذفی این رقابت‌ها، مزیت ناعادلانه‌ای می‌دهد.

طعنه گری لینه‌کر به شرایط میزبانی تیم‌ها در لیگ قهرمانان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در دیدارهای رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچستر سیتی با رئال مادرید ۳-۳ مساوی کرد و آرسنال در مسابقه‌ای هیجان‌انگیز مقابل بایرن مونیخ به تساوی ۲-۲ دست یافت.

مسئولان برگزاری لیگ قهرمانان اروپا طی سال‌های اخیر قانون گل زده در خانه حریف را حذف کردند تا به جذاب‌تر شدن بازی‌ها کمک کنند. به این ترتیب هر دو باشگاه انگلیسی در صورت تساوی دوباره در ۹۰ دقیقه بعدی، باید در وقت‌های اضافه بازی کنند؛ اما گری لینکر معتقد است یوفا باید قانون وقت‌های اضافه را تغییر دهد.

گری لینکر، کارشناس مشهور فوتبال انگلیس در پادکست The Rest is Football دلیل درخواستش برای تغییر قوانین فعلی لیگ قهرمانان را این‌طور بیان کرد: سال‌ها برای حذف قانون گل‌زده در خانه مبارزه کردم و وقتی چند سال پیش به نتیجه رسید، بسیاری از مردم مرا مسخره کردند، زیرا من می‌گفتم این برای فوتبال خوب است. تنها مورد دیگری که باید از آن خلاص شد که اتفاقا به عدالت مربوط می‌شود، این است که به‌نظرم  نباید در صورت تساوی بعد از دو بازی، وقت‌های اضافه برگزار شود. باید مستقیما باید به ضربات پنالتی رفت.

او افزود:

قانون فعلی به تیم میزبان در بازی برگشت نیم ساعت اضافی در خانه می‌دهد که یک مزیت است و مطمئناً هیچ تیمی نباید در مراحل یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مزیت خاصی داشته باشد. این قانون در مرحله یک‌‌هشتم توجیه دارد چون تیم‌های اول به خاطر جایگاهی که در گروه به دست آورده‌اند، این حق را دارند تا بازی دوم را در خانه انجام دهند اما در مرحله یک‌چهارم اینطور نیست. برای مثال، اگر آرسنال هفته آینده به آلیانتس آرنا برود و مساوی کند، بازی به وقت‌های اضافه می‌کشد و بایرن مونیخ نیم ساعت اضافی در خانه به دست می‌آورد. به نظر من عادلانه نیست.

برچسب ها
کد خبر : 4720
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار