loader
07:56
0
کد خبر : 4040

عجیب‌ترین شماره پیراهن‌های دنیای فوتبال؛ از زیرو تا ۹۹!

اختصاصی/ در طول تاریخ فوتبال بازیکنانی بوده‌اند که به دلایل مختلف شماره‌های عجیبی را برای پوشیدن در تیم‌هایشان انتخاب کرده‌اند.

عجیب‌ترین شماره پیراهن‌های دنیای فوتبال؛ از زیرو تا ۹۹!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در طول دهه‌های اخیر گاهی‌ اوقات بازیکنان دنیای فوتبال، شماره‌هایی را برای پیراهن‌هایشان انتخاب کرده‌اند که در عادی و طبیعی نبوده است. البته هر کدام از آنها دلیل خاصی برای انتخاب این شماره‌های عجیب و غریب داشته‌اند. در این مقاله با برخی از این شماره‌های عجیب و غریب خاطره بازی خواهیم کرد.

اسوالدو آردیلس (شماره یک)

اوسوالدو بازیکن تیم ملی آرژانتین در جریان جام جهانی ۱۹۸۲ که در کشورش برگزار شد، پیراهن شماره یک را به تن می‌کرد! آن زمان، شماره پیراهن‌ها طبق حروف الفبا بین بازیکنان توزیع می‌شد. البته مارادونا در آن دوره استثنا بود و پیراهن افسانه‌ای شماره ۱۰ را در اختیار داشت.

ادگار داویدز (شماره یک)

ستاره سابق فوتبال جهان و تیم ملی هلند در زمان حضورش در باشگاه بارنت، علاوه بر آنکه همزمان هم سرمربی تیم بود و هم برای تیمش بازی می‌کرد، پیراهنی با شماره‌ای متفاوت، یعنی شماره یک را هم به تن می‌کرد.

اوبالدو ماتیلدو فیول (شماره ۷)

دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین در جریان جام جهانی اسپانیا، پیراهن شماره ۷ را می‌پوشید!

ایوان زامورانو (شماره ۸+۱)

مهاجم شیلیایی اینتر، بعد از پیوستن رونالدو به این باشگاه ایتالیایی، مجبور شد  این شماره را به رونالدو بدهد ولی از آنجا که تمایل عجیبی به شماره ۹ داشت و دوست داشت همچنان این شماره را روی پیراهنش ببیند، شماره عجیب ۸+۱ را برای پیراهنش انتخاب کرد.

بوفون (شماره ۸۸)

جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا برای مدتی در باشگاه پارما پیراهن شماره ۸۸ را به تن می‌کرد.

بوفون (شماره ۷۷)

جانلوئیجی بوفون، به دلیل پوشیدن شماره ۸۸ به طرفداری از فاشیسم متهم شد و در نتیجه مجبور شد سریعا شماره پیراهنش را عوض کند!

هشام زروالی (شماره ۰)

مهاجم مراکشی باشگاه آبردین، شاید به دلیل نام خانوادگی‌اش (Zerouali) یک لقب داشت: Zero به معنی صفر  و در سال ۲۰۰۰ در چند بازی با پیراهن شماره صفر به میدان رفت.

پروتزی (شماره ۷۰)

دروازه‌بان ایتالیایی در طول دوران حضورش در لاتزیو پیراهن شماره ۷۰ را به تن می‌کرد. ۷۰ نشانگر سال تولد او، یعنی ۱۹۷۰ بود.

رونالدو (شماره ۹۹)

ستاره برزیلی دنیای فوتبال در طول دوران حضورش در باشگاه میلان، پیراهن شماره ۹۹ را می‌پوشید؛ چرا که پیراهن شماره ۹ در اختیار فیلیپو اینتزاگی بود.

توکرو (شماره ۲)

یکی از عجیب‌ترین شماره پیراهن‌ها در تاریخ رقابت‌های لالیگا! توکرو، مهاجم سابق باشگاه اتلتیک بیلبائو با وجودی که در خط حمله بازی می‌کرد، شماره ۲ را برای پوشیدن انتخاب کرده بود!

لیزارازو ( شماره ۶۹)

ستاره فرانسوی در طول دوران حضورش در بایرن مونیخ شماره ۶۹ را به تن می‌کرد. او این عدد را عدد شانس خودش می‌دانست؛ چرا که متولد سال ۱۹۶۹ بود، قدش ۱۶۹ سانتی‌متر بود و وزنش هم ۶۹ کیلوگرم!

خورخه کامپوس ( شماره ۱۹)

دروازه‌بان تیم ملی مکزیک در طول دوران حضورش در میادین فوتبال، شماره‌های عجیب و غریبی را انتخاب می‌کرد؛ مثل شماره ۹ یا ۱۹.

رونالدینیو (شماره ۴۹)

اسطوره برزیلی دنیای فوتبال، در هنگام پیوستنش به باشگاه مکزیکی کرتارو، پیراهن شماره ۴۹ را برای خودش انتخاب کرد.

رونالدینیو ( شماره ۸۰)

رونالدینیو در طول دوران حضورش در باشگاه میلان، پیراهن شماره ۸۰ را به تن می‌کرد که نشانگر سال تولد او ( سال ۱۹۸۰ میلادی) بود. در آن زمان شماره ۱۰ در اختیار کلارنس سیدورف بود.

اوبالدو فیول (شماره ۵)

این دروازه بان آرژانتینی در چند بازی تیم ملی کشورش، پیراهنی با شماره ۵ می‌پوشید!

درک ریوردان (شماره ۰۱)

سال ۲۰۰۸، زمانی که این مهاجم اسکاتلندی به باشگاه هیبرنیان بازگشت، امکان انتخاب پیراهن شماره ۱۰ که قبلا در اختیارش بود را نداشت؛ چرا که این پیراهن به یکی دیگر از هم‌تیمی‌هایش اختصاص یافته بود؛ به همین دلیل او تصمیم گرفت  با تغییر ترتیب اعداد ۰ و ۱، پیراهن شماره ۰۱ را به تن کند!

برچسب ها
کد خبر : 4040
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار