loader
05:01
0
کد خبر : 3406

عربستانی‌ها در تدارک یک طوفان فوتبالی در تابستان

اختصاصی / سران باشگاه‌های عربستانی در نظر دارند تا در تابستان امسال همانند سال‌های اخیر، یک طوفان بزرگ فوتبالی به راه انداخته و ستاره‌های صاحب نام دنیای فوتبال را به خدمت بگیرند.

عربستانی‌ها در تدارک یک طوفان فوتبالی در تابستان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، مقامات باشگاه‌های عربستانی در نظر دارند تا در تابستان امسال نیز، همچون دو سال قبل، میلیون‌ها دلار روی میز گذاشته و برای خرید تعدادی از بازیکنان برتر دنیای فوتبال وارد عمل شوند.

این روزها مقامات باشگاه‌های اروپایی هم در حال رفت و آمد به عربستان هستند تا برخی از بازیکنان‌شان را به باشگاه‌های عربستانی پیشنهاد دهند؛ این کاری است که اخیرا تیم‌های بارسلونا و یونایتد انجام داده‌اند.

حضور لیگ عربستان در جمع برترین‌ها

با انتقال کریستیانو رونالدو به باشگاه النصر در ژانویه ۲۰۲۳ و ماندگار شدنش در لیگ سعودی، حالا نام عربستان در صدر فوتبال دنیا و در کنار لیگ‌های معتبر اروپایی دیده می‌شود. حالا رسانه‌های ورزشی اروپایی نتایج بازی‌های این لیگ را با دقت زیرنظر دارند و بازتاب می‌دهند. در طول این مدت، سعودی‌ها تعدادی از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال را به خدمت گرفتند؛ از بنزما و نیمار و کانته و مانه گرفته تا فیرمینو و محرز و لاپورت و راکیتیچ.

اما این بازیکنان، تنها ستاره‌های صاحب نام دنیای فوتبال نیستند که آنها را در تیم‌های عربستانی می‌بینیم و سعودی‌ها قصد دارند که تا سه سال آینده، صد بازیکن برتر دنیا را به لیگ حرفه‌ای خود ببرند و تمام توان‌شان را برای تحقق این امر به کار خواهند گرفت.

حالا و بعد از اتمام بازار زمستانی ۲۰۲۴، فوتبال عربستان خودش را برای چالشی دیگر و فرود ستاره‌های جدید در خاک این کشور آماده می‌کند. آنها همچنان برای پیشروی هدفشان می‌جنگند و تنها چیزی که تغییر کرده، این است که باشگاه‌های این کشور که تا قبل از این مقصد جذابی برای فوتبالیست‌ها نبودند؛ حالا ستاره‌های تراز اول فوتبال اروپا را به سمت خود می‌کشند و به نظر می‌رسد که شرایط نسبت به قبل کاملا تغییر کرده است.

استراتژی باشگاه‌های عربستانی برپایه پول - که حرف اول را می‌زند - به پیش می‌رود ولی ایده آنها فراتر از اینهاست و مقامات فوتبالی این کشور قصد دارند تا این تورنمنت را جذاب‌تر از همیشه کنند.

تلاش اروپایی‌ها برای جلب رضایت اعراب

در هفته‌های اخیر، چندین باشگاه اروپایی نمایندگانی را به ریاض فرستادند تا برخی از بازیکنان‌شان را به باشگاه‌های عربستانی پیشنهاد دهند. از تیم‌های درجه دوم صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه حرف از مدیران و نمایندگان باشگاه‌هایی مثل منچستریونایتد، چلسی، بارسلونا و بتیس است. ایجنت‌های فوتبالیست‌ها، حالا ریاض را به عنوان دفتر کار دوم و مقصد سرنوشت‌سازی برای بازیکنانشان می‌دانند و حتی تعدادی از بازیکنان رئال مادرید در انتظار آن هستند تا با اطلاع از تصمیم نهایی سران باشگاه مادریدی در مورد آینده‌شان، برای سفر و نقل مکان به عربستان برنامه‌ریزی کنند.

گرچه بازار نقل و انتقالات زمستانی در عربستان چندان داغ نبود؛ اما حمایت دولت از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مرتبط همچنان ادامه دارد و لیگ عربستان در تابستان آینده دوباره حسابی خبرساز خواهد شد.

باشگاه‌های بزرگی مثل الهلال، النصر، الاتحاد، الاهلی، الشباب و القادسیه حالا برای جذب ستاره‌های بزرگ آماده‌اند و از هم اکنون در حال مذاکره و رایزنی در این راستا هستند.

سفیران بارسلونا و یونایتد در عربستان

سفیران باشگاه بارسلونا در عربستان این روزها در تلاشند تا بازیکنانی مثل لواندوفسکی، رافینیا و چند بازیکن دیگر را به اعراب بسپارند؛ بازیکنانی باسابقه‌ای که جدایی‌شان از تیم کاتالان با توجه به دستمزد بالایشان، برای مقامات این تیم اتفاق بدی نخواهد بود. اما مشکلی که بارسلونا و دیگر تیم‌هایی که بازیکنان‌شان را به باشگاه‌های عربستانی پیشنهاد می‌کنند؛ این است که بخش اصلی پول این انتقال، به جیب بازیکن خواهد رفت و بخش محدودی از این پول به تیم مالک خواهد رسید.

منچستریونایتد حالا هفت بازیکنش را به باشگاه‌های مختلف عربستانی پیشنهاد داده و طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، کاسمیرو بازیکنی است که حضورش در عربستان محتمل‌تر از دیگر بازیکنان به نظر می‌رسد. محمد صلاح، داوید دخه‌آ، کاسمیرو، مودریچ و لواندوفسکی، همراه با چندین ستاره دیگر ممکن است فصل آینده را در لیگ عربستان آغاز کنند.

برچسب ها
کد خبر : 3406
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار