loader
21:06
0
کد خبر : 9710

غیرمنتظره و عجیب؛ خداحافظ آقای تیاگو

فابریزیو رومانو در خبری عجیب از خداحافظی ستاره خط میانی لیورپول از فوتبال خبر داد.

غیرمنتظره و عجیب؛ خداحافظ آقای تیاگو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ خبر خداحافظی یکی از ستارگان اسپانیایی فوتبال جهان هواداران فوتبال را شوکه کرد.

به گزارش فابریزیو رومانو، تیاگو آلکانتارا هافبک ۳۳ ساله تیم لیورپول پس از مصدومیت‌های متعدد در فصول اخیر، تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفته است. او که قراردادش در پایان این فصل با لیورپول به پایان رسیده بود، در چند ماه اخیر این تصمیم را گرفته و به زودی آن را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد. این در حالیست که پیش از این رسانه‌های مختلف، از مذاکرات او با تیم‌های عربستانی خبر داده بودند.

او که فرزند بازیکن سابق تیم ملی برزیل یعنی مازینیوست، در ۱۴ سالگی به بارسلونا پیوست و در سال ۲۰۰۹، اولین بازی خود برای بلوگرانا را انجام داد. با وجود به دنیا آمدن در ایتالیا و داشتن ریشه‌ای برزیلی، حضور در لاماسیا و یاد گرفتن راه و رسم فوتبال اسپانیایی باعث شد تا او تیم ملی اسپانیا را برای بازی انتخاب کند. تیاگو در بارسلونا پشت سر ستارگانی چون ژاوی و اینیستا بود اما آنقدر خوب عمل کرد که انتخاب اول گواردیولا برای اولین خریدش در بایرن باشد. درست پس از اینکه در مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا، توپ طلایی مسابقات را دریافت کرد.

تیاگو در همان فصل اول خود با لباس بایرن، ارزش‌های خود را نشان داد؛ گلزنی در فینال جام باشگاه‌های جهان و به ثمر رساندن گل تماشایی در لحظات پایانی رقابت خارج از خانه مقابل اشتوتگارت، باعث محبوبیت بیش‌تر تیاگو بین هواداران باواریایی شد اما مصدومیت شدید باعث کند شدن مسیر تیاگو در راه تبدیل شدن به ستاره اول تیم شد.

با بازگشت از مصدومیت یک ساله، تیاگو به یکی از مهره‌های اصلی بایرن و تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. بدون هیچ شکی، تیاگو یکی از ستون‌های قهرمانی‌های متوالی بایرن در بوندسلیگا بود و این بازیکن در دوران اوج خود، موفق شد به شش‌گانه رویایی فوتبال اروپا با بایرن برسد. حضور او در خط هافبک تیم فلیک به همراه گورتزکا و مولر، مثلثی طلایی را برای پیروزی‌های تحقیرآمیز مقابل رقبا در فصل قهرمانی بایرن رقم زد. عملکردی که باعث شد او عضوی از ترکیب منتخب فصل لیگ قهرمانان اروپا و ترکیب منتخب سال ۲۰۲۰ یوفا باشد.

نزدیک شدن به پایان قرارداد با بایرن، باواریایی‌ها را مجاب به فروش تیاگو کرد و یورگن کلوپ تصمیم به خرید تیاگو پس از قهرمانی قرمزها در فصل ۲۰۱۹/۲۰۲۰ گرفت. اولین فصل تیاگو در لیورپول، اصلا مطابق انتظار پیش نرفت. ویروس کرونا و مصدومیت سنگین از ناحیه زانو، کار را برای تیاگو سخت کرد اما اوج کار او، در فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲ رقم خورد که او موفق شد به ترکیب منتخب فصل لیگ برتر انگلیس برسد. پس از این فصل، باز هم مصدومیت‌های متعدد مانع حضور تیاگو در ترکیب لیورپول شد و او در میانه فصل گذشته، پایان راه خود در آنفیلد را به طور رسمی اعلام کرد.

حالا خبرها حاکی از این است که تیاگو، ماه‌هاست برای بخش جدید از دوران فوتبالی خود برنامه‌ریزی کرده و شاید یکی از سرمربیان نسل جدید فوتبال اسپانیا باشد. بازیکنی که زیر نظر مربیان بزرگی چون دل‌بوسکه، گواردیولا، آنچلوتی و کلوپ کار کرده و شاید بتواند ادامه‌دهنده راه مربیان جوانی چون آرتتا و آلونسو در فوتبال اروپا باشد.

برچسب ها
کد خبر : 9710
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار