loader
04:38
0
کد خبر : 1287

سردار- طارمی به دنبال دایی- خداداد/ چه مقایسه جذابی!

اختصاصی/ تیم ملی ایران می‌تواند چهار بازی دیگر در قطر انجام دهد و این یعنی زوج خط حمله ایران با سردار و طارمی این فرصت را دارند که خودشان را به عنوان بهترین زوج خط حمله فوتبال ملی ایران اثبات کنند.

سردار- طارمی به دنبال دایی- خداداد/ چه مقایسه جذابی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، سردار آزمون و مهدی طارمی عملکردشان از زمانی که در کنار هم در تیم ملی بازی کرده اند عالی بوده . سردار یک جام ملت‌ها بیشتر از طارمی بازی کرده؛ با این حال این دو در کنار هم یک زوج رویایی را در خط حمله تیم ملی ایران ساختند و حضور موفقشان در سطح اول فوتبال باشگاهی جهان باعث  شد در دو جام ملت ها و دو جام جهانی خط حمله ایران اعتبار ویژه ای داشته باشد.

با این حال این زوج فوق العاده خط حمله فوتبال ایران، همواره و از همان ابتدا با یکی از بهترین ترکیب‌های هجومی تیم ملی مقایسه می شوند؛ علی دایی و خداداد عزیزی  هنوز هم برای بسیاری از اهالی فوتبال ایران بهترین زوج تاریخ هستند و جایگاه ویژه‌ای درذهن و قلب مردم ایران دارند. 

سردار و طارمی

سردار آزمون و مهدی طارمی در حالی دومین جام ملت‌ها را در کنار هم و به عنوان مهره‌های اصلی خط حمله تجربه می کنند که هنوز 4 بازی دیگر فرصت دارند تا آمار گلزنی و پاس گل‌هایشان را افزایش بدهند اما تا قبل از بازی حساس مرحله یک هشتم نهایی برابر سوریه، آزمون در دو جام ملت‌های 2019 و 2023  که در کنار طارمی زوج خط حمله تیم ملی بوده، 5 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل هم داده است. او در جام قبلی 4 گل زد(یک گل به یمن،  2 گل به ویتنام، یک گل به چین) و البته یک پاس گل هم برابر چین داد. او در این دوره از رقابت ها یک گل به فلسطین زده و دو پاس گل هم در بازی با امارات داده است.

مهدی طارمی در دوره قبلی جام ملت ها سه گل زد(2 گل به یمن،یک گل به چین) و دو پاس گل برابر یمن و عمان هم داد. او در این دوره از رقابت‌ها هنوز پاس گل نداده اما 2 گل برابر امارات به ثمر رسانده است.

با این حساب زوج طارمی و آزمون در دو جام ملت ها 10 گل و 5 پاس گل را به ثبت رسانده و البته فرصت خوبی برای افزایش این تعداد وجود دارد.

دایی و خداداد

علی دایی و خداداد عزیزی هم دو جام ملت‌ها را کنار هم تجربه کردند. البته دایی در جام ملت‌های 2004 هم در ترکیب تیم  ملی حضور داشت. آنها زوج طلایی فوتبال آسیا را در جام ملت‌های 1996  و از بازی با عربستان شکل دادند؛ هرچند دایی در دو بازی اول برابر عراق و تایلند هرکدام یک گل زده بودند.

در این دوره از جام ملت‌ها علی دایی 8  گل زد و یک پاس گل هم به خداداد عزیزی در بازی با کره داد. خداداد عزیزی در این دوره 2 گل زد (یک گل به عربستان،یک گل به کره جنوبی) و 3 پاس گل هم داد.

در جام ملت های 2000 علی دایی 3 گل زد و یک پاس گل هم به حمید استیلی داد. خداداد در این دوره 2 پاس گل داد.

با این حساب آمار علی دایی در دو جام ملت ها 11 گل و 2 پاس گل و آمار خداداد عزیزی 2 گل و 5 پاس گل است که در مجموع 13 گل و 7 پاس گل را  برای زوج طلایی فوتبال ایران ثبت کرده‌اند.

کدام زوج خط حمله بهترند؟

آمار و ارقام می‌گوید دایی- خداداد گل‌ها و پاس گل‌های بیشتری در دو جام ملت‌ها که به عنوان ترکیب اصلی خط حمله ایران بازی می‌کردند، ثبت کرده‌اند اما سردار آزمون و مهدی طارمی اگر تیم ملی را به فینال رقابت‌ها برسانند چهار بازی فرصت خواهند داشت که بتوانند در این بخش رکورد محبوب ترین زوج خط حمله فوتبال ایران را به چالش بکشند.

برچسب ها
کد خبر : 1287
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار