loader
10:16
0
کد خبر : 2008

فریادهای طارمی گوشه‌ای از سکوتِ کرکننده مردم از یک طلسم 49 ساله

اختصاصی / مهدی طارمی در پایان جدال تیم‌های ملی ایران و قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، به خاطر کری‌خوانی قطری‌ها با آنها درگیر شد.

فریادهای طارمی گوشه‌ای از سکوتِ کرکننده مردم از یک طلسم 49 ساله

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ اکنون نزدیک به ۲۰ ساعت است که از شکست تیم ملی ایران مقابل قطر گذشته است تا ناکامی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا همچنان ادامه داشته باشد. حسرتی ۴۹ ساله که حالا حداقل ۴ سال دیگر به آن اضافه خواهد شد!

نسلی که می‌توانست طلسمی نحس را باطل کند، خود اسیر شد تا هم چندهزار ایرانی‌های حاضر در ورزشگاهِ الثمامه و هم میلیون‌ها هم‌وطن، پشتِ گیرنده‌های تلویزیونی، در سکوتی عمیق فرو روند. سکوتی که فریادهای کرکننده‌اش را حتی ۲۰ ساعت بعد از پایان مسابقه هم نمی‌توانیم در قالب کلمات ادا کنیم.

در این بین قاب‌های درگیری مهدی طارمی در پایان بازی با قطر، تصاویری نبود که هواداران انتظارش را داشته باشند اما گویا نه کسی را ناراحت کرد و نه سر پیکان انتقادات را به سمت طارمی چرخاند! چرا؟ شاید چون مهدی خشمی را فریاد زد که همه مردم ایران پس از شکست در قلب‌شان احساس می‌کردند!

حرف فقط از بدشانسی و خوردن توپِ جهانبخش به تیرک دروازه نیست! موضوع پرپر شدن گلِ شگفت‌انگیز سردار آزمون هم به تنهایی نیست! موضوع زنجیره عواملی‌ست که اجازه نداده تا به امروز، هیچ نقطه پایانی برای این حسرت - که حالا عمرش بیش از نیم‌قرن شده - گذاشته شود! موضوع آرزوی روی پرده رفتنِ فینالی تماماً عربی بود که بارها از سوی هواداران تیم‌های حذف‌شده در این تورنمنت مطرح شد؛ از عراق گرفته تا عربستان! آرزویی که در روزهای شروع جام هجدهم محال به نظر می‌رسید و حالا محقق شده! بله؛ آرزوی آنها به حقیقت پیوند خورد و آرزوی ما هنوز نه!

همین خشم بود که باعث شد مهدی آنطور با کری‌خوانی‌های روی سکوها - که ذات همه سکوها در ورزشگاه‌های جهان است – برافروخته شود و نعره بکشد. مهدی از طرف یک ملت بابت این ناکامی فریاد کشید، داد زد! مهدی همانند برخی انسان‌ها، عصبانیت خود از این ناکامی را سر کری‌خوانی‌های قطری‌ها خراب کرد...

عکس: محمد وحیدپور / عکاس اختصاصی فوتبال برتر از قطر

برچسب ها
کد خبر : 2008
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار