loader
18:00
0
کد خبر : 6644

فیفا و پرداخت غرامت به مخترع اسپری داوری

اختصاصی / دادگاهی در ریودوژانیرو رقم غرامتی که باید مقامات فیفا آن را پرداخت کنند، تعیین خواهد کرد.

فیفا و پرداخت غرامت به مخترع اسپری داوری

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، اخیراً فردی برزیلی به نام هین آله مانیه، به دادگاهی در ریودوژانیرو مراجعه و از مقامات فیفا شکایت کرده و حالا قرار است تا این دادگاه رقم غرامتی که فیفا باید به او بپردازد را تعیین کند.

این فرد مخترع اسپری‌ای است که داوران در جریان بازی‌ها برای مشخص کردن محلی که باید ضربه ایستگاهی زده شده یا دیواره دفاعی تشکیل شود، از آن استفاده می‌کنند.

دادگاه عالی عدالت برزیل روز سه شنبه، حکمی را تأیید کرد که نشان می‌دهد فیفا حسن‌نیت خود را در مذاکراتش در مورد استفاده و حق ثبت اختراع اسپری استفاده شده توسط داوران نقض کرده و حالا این دادگاه باید مبلغ دقیق غرامت را تعیین کند و در این میان مقامات فیفا نیز در جریان قرار گرفتند که باید منتظر تعیین مبلغ غرامت توسط دادگاه بعد از محاسبه سودی که باید فیفا بابت جریمه بپردازد و به زودی اعلام می‌شود، بمانند.

آقای آله مانیه دراین باره گفت: « من به اختراع چیزی که به بازی جوانمردانه کمک کرده و کیفیت فوتبال را بهبود بخشیده، افتخار می‌کنم؛ من هرگز به درستی به رسمیت شناخته نشده‌ام. تلاش‌های زیادی برای نادیده گرفتن حق ثبت اختراع من و پاک کردن کل این داستان انجام شد و حالا رای این دادگاه پیروزی حق علیه باطل بود.»

در این میان مقامات مطلع اعلام کرده‌اند که بسیار بعید است که دادگاه عالی برزیل، درخواست فرجام خواهی احتمالی فیفا را بپذیرد.

دیوان عالی دادگستری برزیل با تائید تصمیم دادگاه بدوی ریودوژانیرو در اکتبر ۲۰۲۱ ، به این نکته اشاره کرد که فیفا با سوء نیت عمل کرده و مخترع را از مذاکره در مورد حق اختراع اسپری با سایر شرکت‌های ذی‌نفع منع کرده ودر عین حال تلاش کرده تا حق ثبت و اختراع اسپری آله مانه که در ۴۴ کشور ثبت شده را باطل کند.

برچسب ها
کد خبر : 6644
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار