loader
07:01
0
کد خبر : 2000

قایدی سوژه انتقاد از قلعه‌نویی؛ الماس حبس‌شده در صندوق!

اختصاصی / بازی نکردن مهدی قایدی در دیدار مقابل قطر یکی از ابهام های بزرگی است که کادرفنی تیم ملی باید به آن پاسخ دهد.

قایدی سوژه انتقاد از قلعه‌نویی؛ الماس حبس‌شده در صندوق!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، مهدی قایدی به واسطه سال ها حضور در فوتبال امارات و بلد بودن بازی مقابل تیم های عربی می توانست در دیدار دشوار مقابل تیم ملی قطر به داد تیم ملی برسد اما در کمال تعجب امیر قلعه نویی به این ستاره در دیدار با قطر بازی نداد تا در شرایطی که ایران بهترین فرصت ممکن برای کسب قهرمانی آسیا را داشت (چون با توجه به صعود اردن به فینال، به نظر می‌رسید که فینال به مراتب راحت‌تری در انتظار ملی پوشان است) به تلخ ترین شکل ممکن مقابل میزبان حذف شویم تا تصمیم های سرمربی ایران بیش از پیش مورد نقد قرار بگیرد.

حیرت قطری‌ها از نیمکت‌نشینی قایدی

یکی از سوالات مهم پیرامون شکست تیم ملی مقابل قطر که حتی واکنش گزارشگر قطری را هم به دنبال داشت،  به عدم حضور مهدی قایدی است. ستاره دوست داشتنی ای که در دور گروهی خوش درخشید و و توانست دروازه فلسطین و هنگ‌کنگ را باز کند، 90 دقیقه برابر قطر روی نیمکت نشسته بود.

قلعه نویی در حالی مهدی قایدی را به نیمکت پیچ و مهره کرد که عملکرد دیگر هم پستی‌های او در درون زمین، ضعیف و به دور از فرم همیشگی بود اما امیر و کادرفنی تیم ملی ترجیح دادند تا به‌جای قایدی، از شهریار مغانلو و رضا اسدی در خط حمله تیم ملی بهره ببرند که سودی برای تیم ملی نداشت. در دقایقی که تیم ملی می‌توانست با حرکات انفجاری و دریبل‌های ریز قایدی، مدافعان قطری را از پیش رو برداشته و موقعیت خلق کند، اما این بازیکن ریز نقش روی نیمکت ماند تا عدم حضور او در زمین مسابقه به علامت سوالی تبدیل شود که احتمالا کادرفنی تیم ملی در بازگشت به تهران به آن پاسخ خواهد داد. بازی نکردن مهدی قایدی و فیکس نبودن محمد محبی با توجه به نمایش درخشانش در دیدار با ژاپن، حتی صدای گزارشگر قطری را هم درآورد و او با انتقاد از تصمیم های امیر قلعه نویی گفت:«فیکس بازی نکردن محمد محبی و به میدان نرفتن مهدی قایدی از جمله اتفاقاتی بود که به نفع ما تمام شد چون محبی در بازی با ژاپن فوق العاده ظاهر شده بود و مهدی قایدی هم در مرحله گروهی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود ولی محبی فیکس بازی نکرد و قایدی نیز اصلاً به میدان نرفت.» نمایش انتقادآمیز تیم ملی باعث شده کارشناسان قلعه نویی را به عنوان مرد اول نیمکت ایران مورد نقد قرار دهند. البته نه فقط کارشناسان داخلی بلکه خارجی ها هم منتقد تصمیم های امیر هستند.

صدای اماراتی‌ها هم درآمد!

جالب است بدانید که تلویزیون امارات هم صبح امروز در برنامه تحلیلی خود پیرامون قطر ۲۰۲۳ شکل استفاده سرمربی تیم ملی ایران از بازیکنانش را مورد انتقاد قرار داد. مجری این برنامه با اشاره به عدم استفاده از مهدی قایدی در بازی با قطر از قلعه نوعی انتقاد کرد و گفت:«مهدی قایدی فصل بسیار خوبی را در لیگ حرفه‌ای امارات سپری می‌کند و در همین جام ملت‌های آسیا هم نمایش دلپذیری داشت اما قلعه نویی با استفاده نکردن از این بازیکن مقابل قطر، انگار یک جواهر ارزشمند را در داخل گاوصندوق نگه داشت و در حالی به قطر باخت که حتماً قایدی می‌توانست در نیمه دوم به تیم ملی ایران کمک کند.» ستاره فوتبال ایران که در حال حاضر شاگرد فرهاد مجیدی در اتحاد کلبای امارات است، در آخرین اردوی آماده سازی، به تیم ملی دعوت شد و در شرایطی که در امارات خوش می درخشید در فهرست تیم ملی جایی نداشت اما انگار فشار رسانه ها باعث شد تا قلعه نویی تن به دعوت باشوی فوتبال ایران بدهد. در روزهایی که قایدی برای تیم فرهاد مجیدی در امارات خوش می درخشید، گروهی از هواداران استقلال و البته بیشتر فرهاد، معتقد بودند دعوت نشدن مهدی به تیم ملی به رابطه نه چندان خوب امیر و فرهاد مجیدی ربط دارد. البته قایدی در تورنمنت کافا،حضور داشت و بعد از آن دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا اردوی آخر و در جام ملت ها در شرایطی که می توانست به کمک تیم ملی بیاید، روی نیمکت نشست.

برچسب ها
کد خبر : 2000
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار