loader
08:58
0
کد خبر : 2926

قهرمانی زنان اسپانیا در اروپا؛ از رکوردشکنی تا تبریک اروه رنار

اختصاصی / تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا موفق شد تا با پیروزی ۰-۲ مقابل فرانسه، قهرمان اروپا شود و حتی سرمربی تیم حریف هم زبان به تمجید از بانوان اسپانیایی گشود.

قهرمانی زنان اسپانیا در اروپا؛ از رکوردشکنی تا تبریک اروه رنار

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در اولین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا، تیم ملی اسپانیا موفق شد تا در بازی فینال با گلهای آیتانا بونماتی و ماریونا کالدنتی، با نتیجه ۰-۲ فرانسه را شکست داده و جام قهرمانی را مال خود کند. شب فینال، یک شب رویایی برای اسپانیایی‌ها بود، چرا که علاوه بر فتح جام، رکورد هوادارانی که از نزدیک به تماشای این بازی جذاب نشستند نیز شکسته شد.

این در حالی بود که در ابتدا قرار بود بازی فینال در ورزشگاه نوئنو میراندیای کادیز برگزار شود ولی چند هفته پیش ورزشگاه لا کارتوخای سویا به عنوان ورزشگاه میزبان بازی فینال برگزیده شد و همین اتفاق انتقادات زیادی را به همراه داشت. اما با این وجود، رکورد هواداران حاضر در ورزشگاه، برای تماشای مسابقات فوتبال زنان شکسته شد و ۳۲.۶۵۷ نفر از نزدیک این بازی فینال را تماشا کردند.

اروه رنار، سرمربی سابق تیم ملی عربستان که در حال حاضر هدایت تیم ملی زنان فرانسه را برعهده دارد، به شدت تحت تاثیر بازی تیم حریف در فینال قرار گرفت و تیم فعلی زنان اسپانیا را با نسل فوق‌العاده فوتبال مردان این کشور که او به عنوان سرمربی مراکش با آنها روبرو شده بود مقایسه کرد.

رنار دراین باره گفت: « فوتبال اسپانیا، از نظر تکنیکی در سطحی استثنایی است. من واقعا خوش‌شانس بودم که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی مراکش با این تیم اسپانیا روبرو شدم. تیمی که در خط میانی آن اینیستا و بوسکتس می‌درخشیدند. در بازی زنان فرانسه- اسپانیا، دقیقا همان حسی را داشتم که در بازی مراکش- اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ تجربه کردم.»

تیم ملی زنان اسپانیا بعد از قهرمانی در جام جهانی، حالا در رقابتهای اروپایی هم به قهرمانی رسیدند و انتظار می رود که سلطنت آنها در دنیای فوتبال زنان ادامه داشته باشد و سال آینده این تیم باید در المپیک پاریس هم به میدان برود.  

برچسب ها
کد خبر : 2926
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار