loader
15:59
0
کد خبر : 12474

لیگ ایران زیر ذره‌بین بهترین داور تاریخ؛ کولینا ناظر VAR

رقابت‌های هفته اول لیگ برتر ایران توسط داور اسطوره‌ای دنیای فوتبال بررسی می‌شود.

لیگ ایران زیر ذره‌بین بهترین داور تاریخ؛ کولینا ناظر VAR

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ نحوه استفاده از کمک‌داور ویدیویی در این دوره از لیگ-برتر-ایران" class="text-black">لیگ-برتر" class="text-black">لیگ برتر ایران توسط فیفا بررسی می‌شود.

سیستم داور ویدئویی در لیگ-برتر-ایران" class="text-black">لیگ-برتر" class="text-black">لیگ برتر ایران از هفته نخست رقابت‌های فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مورد استفاده قرار گرفت تا دو دیدار پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن اصفهان و همچنین بازی شمس‌آذر قزوین با استقلال تهران از این تکنولوژی بهره‌مند شود.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران طی مکاتبه‌ای با پیر لوئیجی کولینا رئیس کمیته داوران فیفا از او درخواست کرد تا عملکرد VAR را زیر نظر بگیرد.

کولینا نیز ضمن تقدیر از فعالیت های فدراسیون فوتبال ایران در جهت استفاده از این تکنولوژی در فوتبال باشگاهی اعلام کرد: «برای پیشبرد اهداف فوتبالی در مسیر بهره وری هرچه بیشتر سایر کشورها برای ورود VAR بازی های هفته اول لیگ-برتر-ایران" class="text-black">لیگ-برتر" class="text-black">لیگ برتر ایران را که با استفاده از سیستم VAR خواهد بود مورد بررسی قرار خواهد داد.»

کولینا که به عنوان یکی از بهترین داوران فوتبال جهان در دوران پس از بازنشستگی خود در کمیته داوران فیفا و یوفا حضوری فعال داشته، در سال ۲۰۱۸ نقشی موثر در اضافه شدن سیستم کمک‌داور ویدیویی و آموزش آن به داوران پیش از جام جهانی روسیه داشت و به همین دلیل، از معماران VAR در فوتبال مدرن محسوب می‌شود. 

کولینا در فروردین سال ۱۳۹۸، برای تماشای هشتاد و نهمین شهرآورد پایتخت به دعوت فدراسیون فوتبال به ایران آمد و تماشاگر این مسابقه در ورزشگاه آزادی بود. 

برچسب ها
کد خبر : 12474
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار