loader
04:40
0
کد خبر : 5496

ماده عجیبی که بلینگام در بازی با منچسترسیتی مصرف کرد چه بود؟

اختصاصی/ جود بلینگام در جریان دیدار رئال مادرید مقابل منچسترسیتی از یک ماده عجیب استفاده کرد که سوالات زیادی را ایجاد کرد

ماده عجیبی که بلینگام در بازی با منچسترسیتی مصرف کرد چه بود؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در جریان دیدار دو تیم منچسترسیتی و رئال مادرید، عده زیادی دیدند که جود بلینگام، بازیکن جوان کهکشانی‌ها، در جریان بازی به کنار زمین رفته و یک ماده خوراکی مصرف کرد. سوالی که در این بین مطرح شد این بود که این ماده چه بود و چرا بلینگام در جریان بازی از آن استفاده کرد؟

حالا ناچو کمپانی، متخصص تغذیه در این باره توضیح داده است. طبق گفته او این ماده، یک ژل مغذی بوده و در توضیح بیشتر گفت:«ما دو مدل ژل مغذی داریم؛ یکی بدون کافئین و دیگری با کافئین. معروف‌ترین این مدل ژل‌ها، ژل‌های حاوی کافئین هستند؛ چرا که کافئین محرک اصلی است و به شما انرژی می‌دهد؛ مخصوصا در جریان یک بازی فوتبال. البته باید در نظر داشت که کافئین، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد از مصرف، اثرش را نشان می‌دهد؛ پس منطقی نیست که بلینگام در اواسط بازی از این ژل استفاده کرده باشد. چون وقتی او بعد از اتمام بازی در حال دوش گرفتن بود، تازه اثر می‌کرد.»

به گفته او، این ژل ها کربوهیدرات بالایی به شکل قند دارند که انرژی‌بخش هم هستند و در جریان مسابقه فوتبال، یک سیستم گلیکولیتیک فعال می‌شود که بدن ما از طریق آن انرژی می‌گیرد. در نتیجه از نظر قند، مصرف آن منطقی است ولی در مورد کافئین، فقط برای وقت‌های اضافه بازی منطقی به نظر می‌رسد.

این ژل‌ها در عین حال حاوی سدیم هم هستند؛ چرا که با عرق کردن، بدن افراد مقدار زیادی سدیم از دست می‌دهد و به کمک این ژل، این سدیم از دست رفته، جایگزین شده و به بازیکن انرژی بیشتر می‌دهد.

ناچو در ادامه صحبت‌هایش، راجع به موارد استفاده از این ژل گفت:«این ژل‌ها معمولا در ورزش‌هایی طولانی مثل ماراتن استفاده می‌شوند و ورزشکار وقتی احساس خستگی یا بی‌حالی می‌کند، از آنها استفاده می‌کند؛ اما باید این را درنظر داشت که این ژل‌ها گرچه سطح انرژی را بالا می‌برند، ولی فرد را دچار افت هم می‌کنند ؛ به همین خاطر در اولترا ماراتن‌ها، معمولا دوندگان چندین بار از آن مصرف می‌کنند ولی در فوتبال، تنها مصرف یک ژل قبل از بازی، برای تامین انرژی بازیکن در طول تمام بازی کافی خواهد بود.»  

برچسب ها
کد خبر : 5496
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار