loader
13:14
0
کد خبر : 10671

مایکل جردن: مدال طلای طراحی لباس را به مغولستان بدهید!

اختصاصی/ لباس‌های طراحی شده برای کاروان مغولستان برای بازی‌های المپیک توسط برندMichel&Amazonka  در شبکه‌های اجتماعی حسابی وایرال شده است.

مایکل جردن: مدال طلای طراحی لباس را به مغولستان بدهید!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، کاروان مغولستان، با لباس‌های خاص و زیبایی گام به مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد گذاشت و لباس این کاروان به دلیل زیبایی، سنت و نمادگرایی مورد تحسین گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

طراحی این لباس‌ها، بر عهده شرکت مد Michel&Amazonka است که در پایتخت مغولستان به فعالیت می‌پردازد و لباس  ۳۲ ورزشکاری که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک پاریس رژه خواهند رفت را با ترکیبی از عناصر مدرن و سنتی طراحی کرده است. این لباس‌ها متشکل از تونیک‌های گشاد، جلیقه و کلاه‌های مخروطی با سایه‌های سفید و آبی و گلدوزی‌های طلایی که نمادهای ملی این کشور مثل خورشید، ماه و مارال را به تصویر می‌کشند، تزئین شده است.  

جدای بحث زیبایی بصری، این لباس‌ها به دلیل معنای عمیق فرهنگی‌شان متمایز هستند. ۳۲ بخیه طلایی که روی هر لباس دیده می‌شود، نشانگر اتحاد ۳۲ قبیله مغولستان است و لوازم جانبی زنانه، مانند گوشواره و کیف، مزین به طرح‌های سنتی این کشورند.

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی

در رسانه‌های اجتماعی، لباس‌های کاروان مغولستان با نظرات مثبت زیادی همراه شده و عباراتی مثل « لباس زیبایی »، «ادغام کامل عناصر فرهنگی و مدرنیته» و «ظرافتی که هیئت مغولی به تن می‌کند » در توصیف آن بیان شده.

این تحسین‌ها به جایی رسیده که حتی مایکل جردن، اسطوره بسکتبال هم درصفحه‌اش در شبکه اجتماعی Xنوشته: «فقط همین حالا مدال طلای طراحی بهترین لباس را به آنها بدهید.»

این برند مغولستانی البته پیش از این هم سابقه طراحی لباس‌های ورزشکاران المپیکی را داشته و لباس‌های رسمی تیم‌شان برای بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ پکن را طراحی کرده بودند.

کارنامه مغول‌ها در المپیک

اولین حضور کاروان مغولستان در بازی‌های المپیک به المپیک ۱۹۶۴ توکیو برمی گردد. آن‌ها در مجموع در ۲۸ دوره بازی‌های المپیک (تابستانی و زمستانی) شرکت کرده‌اند و مجموعاً ۳۰ مدال (۲ طلا، ۱۱ نقره و ۱۷ برنز) در ۱۶ رشته مختلف ورزشی کسب کرده‌اند.

مغولستان در ورزش‌هایی مثل بوکس، جودو یا کشتی قدرتمند است که ۲۸ تا از ۳۰ مدال خود را در این رشته‌ها به دست آورده‌اند.

برچسب ها
کد خبر : 10671
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار