loader
10:16
0
کد خبر : 539

جایی برای ترسوها نیست؛ رونمایی از مدعیان اصلی جام هجدهم

اختصاصی / با رشد و توسعه فوتبال در کشورهای مختلف آسیایی، شاید پیش‌بینی تیم قهرمان جام کار سختی باشد؛ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بپردازیم.

جایی برای ترسوها نیست؛ رونمایی از مدعیان اصلی جام هجدهم

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، وب‌سایت الجزیره پنج تیم را به عنوان مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۲۳ در قطر معرفی کرده است. در ادامه مرور کوتاهی بر تحلیل الجزیره بر هریک از این تیم‌ها خواهیم داشت:

ژاپن

ژاپن بعد از ناکامی مقابل قطر در فینال دوره قبلی این رقابت‌ها، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره است و برای کسب پنجمین قهرمانی در این تورنمنت مبارزه می‌کند. آنها با قرار گرفتن در رتبه هفدهم رنکینگ فیفا، قدرتمندترین تیم حاضر در قطر هستند و هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن آنقدر مهره‌های ارزشمندی در اختیار دارد که بازیکنی مثل دایچی کامادا، بازیکن خط میانی لاتزیو را از تیم کنار گذاشته است.

تاکفوسا کوبو، بازیکن رئال سوسیداد، می‌تواند نه تنها پدیده ژاپن، بلکه پدیده تورنمنت لقب بگیرد و در صورتی که بتواند پتانسیل واقعی فوتبالی‌اش را در قطر به نمایش بگذارد، تمام تیم‌های تراز اول فوتبال دنیا در بازار تابستانی به سراغش خواهند آمد.

ژاپنی‌ها از هشت فینال اخیر آسیایی در پنج فینال حضور داشته‌اند و بی‌تردید یکی از تیم‌های قدرتمند این رقابت‌ها خواهند بود.

کره‌جنوبی

کره‌ای‌ها با در اختیار داشتن قدرتمندترین بازیکنان تورنمنت و بازیکنانی با رکوردهای مختلف، حرف‌های زیادی برای گفتن در این جام دارند؛ از جمله ستاره‌های کره می‌توان به سون هیونگ مین که سه دوره عنوان مرد سال فوتبال آسیا را مال خود کرده اشاره کرد.

سون، امید اول مردم کره‌جنوبی در مسیر کسب جام قهرمانی این رقابت‌ها و هر چه نزدیک‌تر شدنشان به رکورد قهرمانی‌های آسیایی ژاپن است. کره‌ای‌ها تا پیش از این، تنها ۲ بار قهرمانی آسیا را تجربه کرده‌اند و آخرین بار این اتفاق در سال ۱۹۶۰ رخ داد. در دوره گذشته، کره در مرحله یک چهارم نهایی توسط قطر حذف شد و حالا آنها در این دوره به دنبال بازگشت به روزهای اوج هستند.

عربستان سعودی

تیم ملی عربستان بعد از غلبه بر آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲، حالا یکی از مدعیان قهرمانی در جام ملتهای آسیاست. لیگ فوتبال این کشور در سال ۲۰۲۳، با حضور ستاره‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و نیمار دستخوش تغییرات حیرت‌انگیزی شد و تمرینات، تاکتیک‌ها و تجربه، همزمان با جذب ستاره‌های تراز اول دنیای فوتبال، باعث رشد چشمگیر فوتبال در این کشور شده است.

قطر

 مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، با اعتماد به نفس بالایی گام به این دوره از رقابت‌ها می‌گذارد و امتیاز میزبانی نیز می‌تواند برگ برنده آنها باشد. قطری‌ها در فینال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹، با نتیجه ۱-۳ ژاپن را شکست داد و برای اولین بار در تاریخ، جام قهرمانی را مال خود کرد.

اکرم عفیف، ستاره اصلی قطری‌هاست و تجربه سال‌ها حضورش در تیم‌های قدرتمند فوتبال اروپا از جمله ویارئال را برای موفقیت تیم ملی کشورش به کار خواهد گرفت.

قطری‌ها پیش از این، دو دوره دیگر نیز میزبانی جام ملت‌های آسیا را عهده‌دار بودند که در سال ۲۰۱۱ تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند و در سال ۱۹۸۸ نیز در مرحله نیمه نهایی حذف شدند.

ایران

تیم ملی ایران در سه دوره متوالی در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده بودند و از آن زمان به بعد هنوز نتوانسته‌اند که تا مرحله فینال این رقابت‎ها پیش بروند.

اما در طول این سال‌ها ایران در عرصه فوتبال جهانی خوش درخشیده و در جام‌های جهانی گرچه هرگز موفق به صعود از مرحله گروهی نشده‌اند، اما همواره بازی‌های قابل قبولی را به نمایش گذاشته‌اند. ایران در حال حاضر در رنکینگ فیفا در رده بیست و دوم قرار دارد و دو پله بالاتر از کره جنوبی است.

آیا ایران می‌تواند بعد از بیش از ۴ دهه، به فینال جام ملت‌های آسیا برسد؟ یک چیز را با اطمینان می‌توان گفت؛ تیم ملی ایران با عملکردهای قابل قبول در عرصه جهانی و جایگاهش در رنکینگ فیفا را نمی‌توان تحت هیچ شرایطی دست کم گرفت.

غزال زیاری

برچسب ها
کد خبر : 539
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار