loader
16:37
0
کد خبر : 9699

اتفاق ویژه؛ مربیان آرژانتینی، کابوس برزیلی‌ها

مربیان آرژانتینی در دوره‌های اخیر کوپا آمریکا عملکرد خوبی برابر تیم ملی برزیل از خود به جا گذاشته‌اند.

اتفاق ویژه؛ مربیان آرژانتینی، کابوس برزیلی‌ها

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، داستان برزیل در کوپا آمریکای ۲۰۲۴ با شکست در ضربات پنالتی مقابل اروگوئه به اتمام رسید.

سرمربی اروگوئه در این بازی، یکی از بزرگ‌ترین سرمربیان آرژانتینی حال حاضر فوتبال جهان یعنی مارچلو بیلسا بود. کسی که روی نیمکت تیم ملی کشورش خود نتوانست مقابل برزیل کاری از پیش ببرد اما با تیم اروگوئه، بلای جان برزیلی‌ها شد. در شش دوره اخیر کوپا آمریکا، برزیل تنها در سال ۲۰۱۹ به قهرمانی رسیده و در پنج دوره دیگر، همواره یک سرمربی آرژانتینی موجب حذف آن‌ها از کوپا آمریکا شده است. شروع این روند، شکست در ضربات پنالتی مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمریکای ۲۰۱۱ مقابل پاراگوئه تاتا مارتینو بود. سرمربی فعلی اینتر میامی که پس از صعود با پاراگوئه به فینال کوپا آمریکای ۲۰۱۱، حضور روی نیمکت بارسلونا و تیم ملی آرژانتین را هم تجربه کرد. در دوره بعدی رقابت‌ها نیز بار دیگر پاراگوئه در ضربات پنالتی برزیل را حذف کرد که این بار رامون دیاز آرژانتینی روی نیمکت پاراگوئه حضور داشت.

یک سال پس از این شکست، کارلوس دونگا برای جبران شکست سال قبل به مصاف پرو رفت و این بار ریکاردو گاریکا مانع تحقق یافتن رویای قهرمانی تیم ملی برزیل شد. در این دوره از مسابقات، برزیل حتی موفق به صعود از دور گروهی مسابقات هم نشد و این تیم در سال ۲۰۱۹ با تیته به قهرمانی در کشور خود رسید.

قهرمانی در سال ۲۰۱۹، مانع روند شکست برزیل توسط سرمربیان آرژانتینی نشد؛ فینال ۲۰۲۱ مقابل رقیب دیرینه یعنی آرژانتین با قهرمانی آلبی‌سلسته با هدایت لیونل اسکالونی همراه بود و حالا با احتساب شکست بامداد امروز، پنج مربی آرژانتینی در دوره‌های اخیر مانع قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا شده‌اند. اتفاقی که با توجه به رقابت دیرینه این دو کشور در فوتبال، می‌تواند برای مردم آرژانتین خوشحال‌کننده باشد.

برچسب ها
کد خبر : 9699
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار