loader
04:37
0
کد خبر : 2017

گزارش روز؛ آغاز شگفتی‌ها در جام حذفی/ جنوبی‌ها قربانی شدند

مرحله جدید رقابت‌های جام حذفی ایران روز گذشته شروع شد و امروز هم با برگزاری 3 مسابقه دیگر ادامه خواهد یافت.

گزارش روز؛ آغاز شگفتی‌ها در جام حذفی/ جنوبی‌ها قربانی شدند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، درحالی که فضای فوتبال ایران تحت تاثیر حذف تیم ملی از جام ملت های آسیا قرار دارد، دیروز مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد تا چهره برخی تیم های صعود کننده به یک هشتم نهایی مشخص شود. البته استقلال، پرسپولیس و سپاهان به خاطر داشتن بازیکن در اردوی تیم ملی برگزار نشد. در این مرحله پرسپولیس با نفت و گاز  گچساران، استقلال با مس رفسنجان و پرسپولیس با شمس آذر دیدار می کنند که هنوز زمان جدید برگزاری این بازی ها اعلام نشده است. در ادامه به مرور اتفاقات بازی های جام حذفی در روز گذشته می پردازیم که دو شگفتی هم به همراه داشت.

اتفاق عجیب برای تراکتور

یکی از اتفاقات عجیب در بازی های دیروز مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، انصراف رقیب تراکتور بود. تراکتور دیروز در رشت باید به مصاف تیم چوکا تالش می‌رفت که تیم تالشی برای این بازی در ورزشگاه سردار جنگل حضور نیافت.چوکایی ها روز چهارشنبه به فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند که تنها در شهر تالش به مصاف تراکتور خواهند رفت و حاضر به بازی مقابل تراکتور در شهر رشت نیستند.با این همه تیم تراکتور طبق قوانین در زمین مسابقه حاضر شده و عدم حضور تیم چوکا تالش توسط نماینده فدراسیون گزارش و به امضا سرمربی و مدیر تیم تیم تراکتور رسید تا تراکتور صعودی بی دردسر به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد.

جالب اینکه خمز دراین بازی تیمش را با ترکیب بازیکنان جوانان داده و به بازیکنان باتجربه تیمش استراحت داده بود. حالا تراکتور باید منتظر قرعه کشی مسابقات باشد تا حریف خود در مرحله بعدی را بشناسد.

حذف تلخ نفتی ها با مربی استقلالی

صنعت نفت با سرمربی جدید خود سهراب بختیاری زاده پا به مسابقات جام حذفی گذاشت اما امید آبادانی ها خیلی زود ناامید شد. اولین تجربه بختیاری زاده با نفت، دیدار دیروز مقابل استقلال ملاثانی بود که حذفی تلخ را برای زردپوشان به دنبال داشت. تلاش 2 تیم در وقت قانونی و وقت ‌های اضافی برای رسیدن به پیروزی بی فایده بود و بازی با تساوی یک ر یک به پایان رسید. در ضربات پنالتی، طالب ریکانی کاپیتان باتجربه نفتی ‌ها پنالتی خود را از دست داد و این فرصت‌ سوزی او برای شکست صنعت ‌نفت کافی بود تا تیم دسته اولی استقلال ملاثانی با هدایت سیاوش اکبرپور به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی راه پیدا کند و نفتی ها که در لیگ برتر هم اوضاع خوبی ندارند از جام حذفی کنار بروند.

روز تلخ برای جنوبی ها کامل شد

اولین شگفتی جام حذفی خیلی زود و در مرحله یک شانزدهم نهایی رقم خورد. چادرملوی اردکان که با هدایت سعید اخباری صدرنشین لیگ دسته اول فوتبال ایران است، در اهواز میهمان فولاد خوزستان بود. 2 تیم در طول 90 دقیقه تلاش زیادی برای صعود به مرحله حذفی داشتند و به نظر می رسید بازی به وقت های تلف شده یا ضربات پنالتی کشیده شود اما در دقیقه (8+90)، علی طاهران گل برتری چادرملو را به‌ثبت رساند تا در اولین شگفتی بزرگ جام حذفی 03-1402، فولاد خوزستان در همان دیدار خود از گردونه رقابت‌ها کنار برود و با توجه به حذف صنعت نفت روز تلخ جنوبی ها کامل شود.

صعود گل گهر با درخشش ستاره مدنظر استقلال

گل‌گهر سیرجان و نیکا پارس چالوس برگزارکننده یکی از دیدارهای حساس مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران بودند. شاگردان محسن بنگر در تیم نیکا پارس در طول 90 دقیقه رقابت با حریف لیگ برتری، ایستادگی خوبی داشتند و به نظر می رسید می توانند یک شگفتی بزرگ دیگر را در جام حذفی رقم بزنند اما گل گهر لیگ برتری در وقت‌های اضافی به لطف درخشش احمدرضا زنده‌روح و روبرتو تورس به گل رسید تا گل گهر به عنوان یکی از 16 تیم برتر به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران صعود کند.

صعود آسان شاگردان ربیعی

ذوب آهن دیروز میزبان آکادمی کیا که در دسته دوم فوتبال ایران حضور دارد، بود. قابل پیش بینی بود که شاگردان محمد  ربیعی تیم برتر زمین باشند و در نهایت موفق شدند با گلزنی محمد قریشی، امید لطیفی و احمد شریعت‌زاده بردی 3 گله را به‌دست بیاورند و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند. گلزنی شریعت‌زاده به عنوان یکی از خریدهای زمستانی ذوب‌آهن، اتفاق ویژه مسابقه امروز بود.

در سایر بازی ها هم مس کرمان میهمان تیم شگفتی‌ساز سپنتا تربت‌حیدریه بود که با نتجه 6 بر صفر از سد این تیم گذشت. سایپا یک بر صفر تیم پارس جنوبی را شکست داد، مس سونگون با نتیجه سه بر یک مقابل شناورسازی قشم پیروز شد و نیروی زمینی هم تیم فجرسپاسی را در ضربات پنالتی شکست داد تا چهره سایر تیم های صعود کرده مشخص شود.

ادامه دیدارهای مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی

جمعه بیستم بهمن‌ماه

ملوان بندرانزلی - شهر راز شیراز (ساعت 15)

نساجی مازندران - آلومینیوم اراک (ساعت 15)

هوادار تهران - استقلال خوزستان (ساعت 15)

برچسب ها
کد خبر : 2017
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار