loader
05:43
0
کد خبر : 6130

باورنکردنی؛ دوپینگ بروکس و احتمال بازگشت تیلور به المپیک!

اختصاصی/ مثبت اعلام شدن خبر دوپینگ آرون بروکس می‌تواند دیوید تیلور، رقیب بزرگ حسن یزدانی را بار دیگر راهی المپیک کند!

باورنکردنی؛ دوپینگ بروکس و احتمال بازگشت تیلور به المپیک!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، خبر مثبت اعلام شدن تست دوپینگ آرون بروکس کشتی‌گیر معروف آمریکایی تبدیل به یکی از خبرهای پربازدید فضای رسانه‌ای و مجازی ایالات متحده شده است. تست دوپینگ بروکس در رقابت‌های جهانی زیر۲۳ سال گذشته، جایی که او مدال طلای رقابت‌ها را به دست آورد مثبت اعلام شده است. البته او توانسته بود یک معافیت موقت برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک بگیرد و هنوز مشخص نیست آیا او به المپیک خواهد رفت یا نه و به نوعی در بلاتکلیفی است.

البته اکنون وکلا روی این پرونده کار می‌کنند تا مطمئن شوند تا پیش از المپیک این مشکل حل خواهد شد اما در حال حاضر انتشار این خبر، این کشتی‌گیر را در معرض توجه قرار داده است. بروکس که بهترین کشتی‌گیر ایالت پن است، بزرگترین شب زندگی حرفه‌ای‌اش را با شکست دیوید تیلور افسانه‌ای و راه یافتن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس پشت سرگذاشت اما بعد از چند هفته، تمام این خوشحالی‌ها جای خودش را به فشار حاصل از انتشار خبر دوپینگ داده است.

پت مینیو که اخبار کشتی ایالات متحده را با نام کاربری «خانه کشتی» در پلتفرم ایکس منتشر می‌کند نوشت: مشخص شده که آرون بروکس نماینده ۸۶ کیلوگرم آمریکا در المپیک در رقابت های جهانی زیر۲۳ تست دوپینگش مثبت اعلام شده است.

سخنگوی فدراسیون کشتی ایالات متحده در این رابطه گفت:«ما از اخباری که در مورد آرون بروکس منتشر شده باخبریم.» با این حال فدراسیون کشتی ایالات متحده در مورد آزمایش دوپینگ اظهار نظری نمی‌کند چرا که آنها گفته‌اند این فرایندی است که باید توسط سازمان‌ها دیگر انجام شود.

هفته جالب تیلور

فدراسیون کشتی آمریکا اما تایید کرده است که دیوید تیلور کشتی گیر سرشناس آمریکایی در صورتی که بروکس اجازه حضور در المپیک را نداشته باشد جایگزین او خواهد شد. اما این چند هفته برای تیلور که معروف به مرد جادویی است نیز جالب سپری شد. او که در سال ۲۰۲۱ در ۸۶ کیلوگرم مدال طلا گرفته بود در رقابت با بروکس در ایالت پن استیت شانس المپیک را از دست داد.

اگر چه تیلور هنوز رسما اعلام بازنشستگی نکرده اما او هفته گذشته با پذیرش هدایت ایالت اوکلاهاما بسیاری از علاقمندانش را شوکه کرد. او در این پست جانشین جان اسمیت برنده دو مدال طلا خواهد شد. اسمیت سه دهه این پست را در اختیار داشت و این ایالت را به پنج قهرمانی رساند.

دوئل تیلور-یزدانی در پاریس؟

اگر تیلور به المپیک بیاید بیش از همه رقابت او با حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم مورد توجه خواهد بود. تیلور یکبار در فینال جهانی ۲۰۲۱ اسلو مغلوب یزدانی شد اما یک‌بار در المپیک توکیو و دو بار در رقابت‌های جهانی ستاره ایرانی را شکست داده است. بعد از اینکه او در انتخابی المپیک انتخاب نشد شاید خیلی ها را از اینکه دیگر شاهد این دوئل بزرگ آنهم در سطح المپیک نیستند ناراحت کرد اما شاید سرنوشت کماکان به این بازی علاقمند باشد.

 

برچسب ها
کد خبر : 6130
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار