loader
10:32
0
کد خبر : 3047

یونایتد بعد از فرگی هرگز یونایتد نشد؛ مرور دربی‌های منچستر از 2013

اختصاصی / منچستریونایتد یکشنبه شب در دربی شهر منچستر، مغلوب گواردیولا و شاگردانش شد تا بار دیگر هواداران شیاطین سرخ، حسرت روزهای خوب تیمشان زیر نظر فرگوسن را بخورند.

یونایتد بعد از فرگی هرگز یونایتد نشد؛ مرور دربی‌های منچستر از 2013

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، منچستریونایتد در طول دوران طولانی حضور سرالکس فرگوسن روی نیمکت مربیگری‌اش، یکی از غول‌های بزرگ فوتبال انگلستان و حتی اروپا بود؛ شیاطین سرخ در طول ۲۷ سال حضور فرگی در اولدترافورد، افتخارات زیادی را کسب کردند و هم یکی از قدرت‌های فوتبال بودند که آوردن نامشان لرزه بر اندام حریفان می‌انداخت.

فرگی اما در سال ۲۰۱۳ رفت و با رفتنش یونایتد در بحرانی گرفتار شد که حتی نام‌های بزرگی مثل مورینیو و لوئیس فان‌خال هم نتوانستند مرهمی بر دردهای شیاطین سرخ باشند. حالا و به بهانه باخت یونایتد در دربی اخیر شهر منچستر در شب قدرت‌نمایی فیل فودن و ارلینگ هالند، مروری خواهیم داشت بر تمام دربی‌های منچستر در لیگ برتر بعد از سرالکس:

دیوید مویز (از جولای ۲۰۱۳ تا آوریل ۲۰۱۴)

با جدایی سرالکس از نیمکت یونایتد، دیوید مویز که مورد تائید این سرمربی بزرگ بود؛ هدایت یونایتد را در دست گرفت. در آن زمان همه امیدوار بودند که مویز بتواند به بهترین نحو ممکن، راه پرافتخار فرگوسن در اولدترافورد را ادامه دهد.

با این وجود اولین دربی منچستر در لیگ برتر با هدایت دیوید مویز با باخت تحقیرآمیز۱-۴ شیاطین سرخ مقابل سیتی همراه شد. در بازی برگشت آن فصل هم سیتی توانست ۰-۳ یونایتد را شکست دهد تا قرمزها در هر دو بازی رفت و برگشت، «بازنده» لقب بگیرند. دو باخت در یک فصل باعث شد تا چند روز بعد از بازی برگشت، مویز از سمتش برکنار و کارنامه مربیگری مویز در یونایتد با دو باخت متوالی در دربی منچستر در لیگ بسته شود!

رایان گیگز به عنوان سرپرست تیم، هدایت یونایتد را برای یک ماه دردست گرفت تا مدیران باشگاه به امید بازگشت هرچه سریع‌تر به روزهای اوج، یک سرمربی مقتدر و بزرگ را به اولدترافورد بیاورند.

لوئیس فان خال ( از جولای ۲۰۱۴ تا می ۲۰۱۶)

سرمربی بزرگ هلندی با سال‌ها تجربه هدایت تیم‌های بزرگی مثل آژاکس، بارسلونا، تیم ملی هلند و بایرن مونیخ از راه رسید و چشم امید هواداران و مدیران باشگاه به این بود که خیلی زود، روزهای خوش تیم‌شان با سرالکس، این بار با یک سرمربی هلندی تکرار شود. اما اولین دربی شهر منچستر در لیگ برتر زیر نظر فان خال، در ماه نوامبر، باز هم با برد ۰-۱ سیتی همراه بود. باز هم شکستی دیگر این بار با سرمربی جدید.

در مصاف برگشت دو تیم در لیگ، در آوریل ۲۰۱۵، اما این طلسم شکسته شد و شاگردان فان خال توانستند با گل‌های یانگ، فلائینی، ماتا و اسمالینگ، بالاخره در چهارمین دربی در لیگ بدون سرالکس، طعم برد را بچشند و با نتیجه ۲-۴ سیتی را شکست دهند.

اولین مصاف دو تیم در فصل دوم زیر نظر فان خال در اکتبر سال ۲۰۱۵ با تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی برگشت که در مارس ۲۰۱۶ برگزار شد، یونایتد با تک گل مارکوس رشفورد توانست حریف همشهری را شکست دهد. اما چند ماه بعد از این برد، لوئیس فان خال از یونایتد جدا شد تا این بار هدایت شیاطین سرخ در اختیار یک سرمربی بزرگ دیگر قرار بگیرد : آقای خاص!

بدین ترتیب کارنامه فان خال در دربی‌های شهر منچستر در لیگ برتر، با دو برد، یک تساوی و یک باخت بسته شد.

ژوزه مورینیو (از می ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۱۸)

آقای خاص یک سال بعد از پایان دومین دوره ماجراجویی‌اش در چلسی، روی نیمکت مربیگری منچستریونایتد تکیه زد. اولین دربی منچستر در لیگ برتر با حضور مورینیو، با باخت ۱-۲ این تیم مقابل آبی‌ها همراه شد و تنها گل قرمزپوشان در این بازی را زلاتان ایبراهیموویچ به ثمر رساند.

بازی برگشت دو تیم در آوریل ۲۰۱۷ هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا مورینیو در فصل اول حضورش در اولدترافورد، از شش امتیاز ممکن دربی، تنها یک امتیاز کسب کرده باشد.

سومین دربی یونایتد با آقای خاص در دهم دسامبر سال ۲۰۱۷ از راه رسید و باز هم باختی دیگر؛ این بار باخت با نتیجه ۲-۱ با تک گل رشفورد برای شیاطین سرخ. در بازی برگشت دو تیم یونایتد و سیتی در لیگ برتر در آن فصل، این بار پشاگردان مورینیو بودند که با دو گل پوگبا و یک گل از اسمالینگ، توانستند تا با نتیجه ۲-۳ حریف همشهری را به زانو در بیاورند.

در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر انگلیس، اولین دربی شهر منچستر در نوامبر سال ۲۰۱۸ برگزار شد و در این بازی شاگردان مورینیو با نتیجه ۳-۱ مغلوب سیتی شدند. تنها گل شیاطین سرخ در این بازی، از روی نقطه پنالتی و توسط آنتونی مارسیال از راه رسید. چند هفته بعد از این بازی، راه مورینیو و منچستریونایتد از هم جدا شد و هدایت تیم به دست اوله گونار سولسشر، بازیکن افسانه‌ای و سابق شیاطین سرخ سپرده شد تا کارنامه مورینیو در دربی‌های شهر منچستر در لیگ برتر با ۳ باخت، یک تساوی و یک برد بسته شود.

اوله گونار سولسشر (از دسامبر ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۲۱)

این سرمربی جوان هم نتوانست کارش در یونایتد را با برد در دربی آغاز کند و اولین دربی لیگ برتری دو تیم که در آوریل ۲۰۱۹ برگزار شد، با باخت ۰-۲ شیاطین سرخ مقابل رقیب همشهری به پایان رسید.

در فصل جدید (۲۰-۲۰۱۹)،  این مارسیال و رشفورد بودند که در اولین دربی فصل لیگ برتر ، سه امتیاز ارزشمند را برای تیم‌شان کسب کردند و با گلزنی، برد ۱-۲ تیمشان را رقم زدند. بازی برگشت لیگ در ماه مارس هم باز با برد شیاطین سرخ همراه بود؛ آنها با نتیجه ۰-۲ سیتی را شکست دادند تا دو برد متوالی در دربی، کمی حال دل شیاطین سرخ را خوب کند. در این بازی مارسیال و مک تامینی برای قرمزپوشان به گل رسیدند.

تساوی بدون گل در دسامبر ۲۰۲۰، نتیجه اولین دربی فصل (۲۱-۲۰۲۰) در لیگ برتر بود و بازی برگشت دو تیم در لیگ در ماه مارس ۲۰۲۱ باز هم با بردی دیگر برای شیاطین سرخ به پایان رسید. آنها با نتیجه ۰-۲ شاگردان گواردیولا را شکست دادند و گل‌های یونایتد در این بازی را فرناندس و شاو به ثمر رساندند. اوضاع دست کم از نظر کسب نتایج مطلوب در دربی‌ها با سولسشر روی غلتک افتاده بود.

با شروع فصل جدید (۲۲-۲۰۲۱) دربی دیگری این بار در ماه نوامبر از راه رسید و یونایتد در این بازی حساس ۰-۲ مغلوب سیتی شد و کمتر از یک ماه بعد از این باخت بود که سولسشر از سمتش کنار رفت و کارنامه او در دربی‌های منچستر با کسب ۳ برد، ۱ تساوی و ۲ باخت بسته شد و سکان هدایت شیاطین سرخ در دست سرپرست و سپس سرمربی موقت سپرده شد.

مایکل کریک (سرپرست) (از نوامبر ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۱)

عمر حضور مایکل کریک روی نیمکت مربیگری شیاطین سرخ بسیار کوتاه و حدودا یک ماه بود و شیاطین سرخ زیر نظر او، در لیگ برتر مقابل سیتی به میدان نرفتند.

رالف رانگنیک (سرمربی موقت) (از دسامبر ۲۰۲۱ تا می ۲۰۲۲)

بعد از حضور یک ماهه کریک، رالف رانگنیک هدایت منچستریونایتد را برای مدت زمان کوتاهی به عنوان سرمربی موقت در دست گرفت و در تنها تجربه حضورش در دربی شهر منچستر در لیگ برتر، تیمش باخت سنگینی به حریف داد و در مارس ۲۰۲۲، با نتیجه ۴-۱ مغلوب شاگردان گواردیولا شد. تک گل یونایتد در این بازی توسط سانچو به ثمر رسید. تنها تجربه حضور این سرمربی در دربی با یک باخت سنگین رقم خورد.

اریک تن هاگ (از می ۲۰۲۲ تا امروز)

در فصل جدید لیگ برتر (۲۳-۲۰۲۲) یک مربی هلندی، جوان و آینده‌دار هدایت یونایتد را در دست گرفت. هواداران این تیم امیدوار بودند تا تن هاگ بتواند با دانش بالای مربیگری‌اش، ناجی این تیم لقب بگیرد و روزهای خوشی را برای تیم‌شان رقم بزند.

اما او نیز مانند اکثر سرمربیان بعد از فرگوسن، در اولین دربی‌اش در لیگ برتر نتوانست به نتیجه مطلوبی دست بیابد. دربی شهر منچستر در اکتبر ۲۰۲۲ با باخت سنگین و تحقیرآمیز ۶-۳ مقابل سیتی به پایان رسید. گل‌های یونایتد در این بازی را آنتونی و مارسیال (۲ گل ) به ثمر رساندند. مصاف برگشت دو تیم در این فصل لیگ برتر، اما با برد شیاطین سرخ همراه بود و در ژانویه ۲۰۲۳، آنها توانستند تا با گل‌های فرناندس و رشفورد، ۱-۲ از سد سیتی عبور کنند.

در فصل جاری هم که یونایتد با این سرمربی هلندی فراز و نشیب‌های زیادی را طی می‌کند، اوضاع در دربی‌ها برای شیاطین سرخ خوب پیش نرفت و آنها در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل سیتی در لیگ برتر بازنده بودند؛ مصاف این دو تیم در نیم فصل اول با باخت ۰-۳ شیاطین سرخ مقابل سیتی در اکتبر همراه بود و بازی برگشت هم که یکشنبه شب با باخت ۱-۳ آنها مقابل شاگردان پپ رقم خورد.

در حال حاضر ، آینده تن هاگ روی نیمکت مربیگری شیاطین سرخ بیش از هر زمان دیگری با اما و اگر روبروست و باخت در دربی اخیر هم شاید به منزله یکی از آخرین تیرهای خلاص بر پیکر این سرمربی هلندی باشد. او تا به اینجای تجربه حضورش در اولدترافورد، در دربی‌های شهر منچستر در لیگ برتر به یک برد و سه باخت دست یافته و این اصلا در حد واندازه‌های تیم بزرگی مثل یونایتد نیست.

برچسب ها
کد خبر : 3047
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار