loader
09:32
0
کد خبر : 3942

مرور ماه‌به‌ماه سال ۱۴۰۲؛ قهرمانی پرسپولیس و رسیدن یحیی به برانکو

اختصاصی / با شروع سال جدید شمسی، هر روز اتفاقات مهم سال گذشته را به صورت ماه‌به‌ماه بررسی کنیم و بر این اساس امروز با «اردیبهشت ۱۴۰۲» ادامه می‌دهیم.

مرور ماه‌به‌ماه سال ۱۴۰۲؛ قهرمانی پرسپولیس و رسیدن یحیی به برانکو

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛  دومین ماه از سال ۱۴۰۲ یادآور یک خاطره شیرین برای طرفداران باشگاه پرسپولیس است. در ۲۸ اردیبهشت سال گذشته، پرسپولیس در ورزشگاه وطنی قائمشهر میهمان نساجی بود و موفق شد با شکست ۴ بر صفر تیم مازنی، قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شود. این هشتمین قهرمانی پرسپولیس طی ۲۲ دوره از مسابقات لیگ برتر ایران و ششمین قهرمانی آن‌ها در هفت سال گذشته بود.

فریاد قهرمانی در قائم‌شهر

سرخپوشان پایتخت که در این مسابقه به علت میهمان بودن در قائمشهر، لباس سفید بر تن داشتند؛ در همان دقیقه نخست با گل «علی نعمتی» از نساجی پیش افتادند. دقایقی بعد اخراج مدافع نساجی، پرسپولیس را به برتری عددی هم رساند تا «سعید صادقی»، هافبک خلاق پرسپولیس گل دوم این تیم را بزند. در نیمه دوم سرخپوشان تلاش کردند با کنترل بازی نساجی ۱۰ نفره را در زمین خود نگه دارند. در ادامه حملات حساب‌شده پرسپولیس در دقیقه ۷۵ نتیجه داد و پاس «میلاد سرلک» با شوت سرکش «سروش رفیعی» گل سوم را ثبت کرد. تنها دو دقیقه بعد، خودِ سرلک نیز با شوتی دیگر گل چهارم پرسپولیس را زد تا قهرمانی به شکلی قاطعانه و بسیار زودتر از دقیقه ۹۰ مسجل شود.

هشتمین قهرمانی با ۶۶ امتیاز

پرسپولیس که با خریدهای جذاب و پر‌ سر‌ و صدا توانسته بود لیگ بیست‌ودوم را به‌خوبی آغاز کند، در نیمه‌های فصل دچار فراز و نشیب شد. این باشگاه همچنین بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مسابقات را خوب شروع نکرد و با شکست در آخرین دیدار خود در سال ۱۴۰۱ برابر سپاهان، صدرنشینی را به تیم قدرتمند اصفهانی تقدیم کرد. با این حال، با آغاز فروردین ۱۴۰۲، پرسپولیس چهره کاملا دگرگون‌شده‌ای را به نمایش گذاشت و هر ۷ مسابقه باقیمانده خود در لیگ را با پیروزی به پایان رساند تا با ۶۶ امتیاز هشتمین قهرمانی خود را کسب کند.

نوآوریِ سرخ‌ها

از نکات جالب قهرمانی پرسپولیس، پخش زنده این رقابت و مراسم قهرمانی قرمزها از کانال تلویزیونی باشگاه پرسپولیس در یوتیوب بود که با حضور چند نفر از زنان حامی این باشگاه و موسیقی زنده همراه شد.

رسیدن یحیی به برانکو

در این فصل «یحیی گل‌محمدی» سرمربی وقت «سرخ‌های تهرانی» سومین قهرمانی را به همراه پرسپولیس به دست آورد تا در تعداد قهرمانی‌ها در کنار «برانکو ایوانکوویچ» قرار بگیرد. پیش از این برانکو در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم سه بار متوالی پرسپولیس را به قهرمانی رسانده بود.

خریدهای تابستانی

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی موفق شدند هشتمین قهرمانی خود را در تاریخ لیگ برتر جشن بگیرند که بازیکنان جدید این تیم در طول فصل عملکرد خوبی داشتند و خیلی به قهرمانی قرمزها کمک کردند. پرسپولیس تابستان ۱۴۰۱ را طوفانی شروع کرد و چند ستاره باکیفیت را به ترکیب تیمش اضافه کرد. «علیرضا بیرانوند»، «سروش رفیعی»، «مرتضی پورعلی‌گنجی»، «دانیال اسماعیلی‌فر»، «گئورگی گولسیانی»، «سعید صادقی»، «یورگن لوکادیا»، «سینا اسدبیگی» و «شیخ دیاباته» ستاره‌هایی بودند که پرسپولیسی شدند و اکثرشان هم فصل بسیار خوبی را در پرسپولیس گذراندند.

کپی‌بردار در زمستان از روی دست تابستان

پرسپولیس با این خریدهای خوب، از همان ابتدا یک گام از رقبای خود پیش افتاد و مشخص بود این تیم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود. ستاره‌هایی که در تابستان به پرسپولیس آمدند، توانستند نقاط ضعف این تیم را تا حد زیادی پوشش دهند. ترکیب این نفرات با ستاره‌های قبلی پرسپولیس، یحیی و تیمش را هم بر بام فوتبال ایران نشاند.

در نقل و انتقالات زمستانی با اینکه پرسپولیس بهترین گلزنش یعنی لوکادیا را از دست داد، اما موفق شد عیسی آل‌کثیر و پریرا را به خدمت بگیرد. عیسی یکی از بهترین‌های تیمش در بازی‌های آخر فصل بود و پریرا هم هرچند کم ولی در قهرمانی تیمش نقش داشت.

فرمول برنده

قهرمانی پرسپولیس باعث شد تا بار دیگر مشخص شود لیگ برای تیم‌ها از نقل و انتقالات شروع می‌شود و خریدهای خوب و باکیفیت چقدر می‌توانند در طول فصل به کار یک تیم بیایند؛ اتفاقی که به خوبی تاثیر خود را در باشگاه پرسپولیس نشان داد تا در اردیبهشت سال گذشته یک خاطره شیرین در ذهن هواداران باشگاه به ثبت برسد.

 

برچسب ها
کد خبر : 3942
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار