loader
13:52
0
کد خبر : 9288

مرگ در میدان مسابقه؛ حادثه دلخراش برای قهرمان ۱۷ ساله بدمینتون!

بازیکن ۱۷ ساله بدمینتون چین براثر ایست قلبی در حین مسابقه جان خود را از دست داد.

مرگ در میدان مسابقه؛ حادثه دلخراش برای قهرمان ۱۷ ساله بدمینتون!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، یک بدمینتون بازی ۱۷ ساله چینی به نام ژانگ ژیجی براثر ایست قلبی در جریان مسابقاتی در کشور اندونزی در زمین بازی روی زمین افتاد و درگذشت.

در حالی که ست اول بازی ژانگ ژیجی برابر کازوما کاوانا از کشور ژاپن در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا ر اندونزی با نتیجه ۱۱-۱۱ در جریان بود بدمینتون بازی چینی روی زمین افتاد.این ورزشکار نوجوان در همان زمین مسابقه تحت درمان‌های ابتدایی قرار گرفت و سپس با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما تلاش جدی و مداوم کادرپزشکی برای احیای او ناکام ماند و او در اواخر شب درگذشت.

 بروتو هاپی سخنگوی انجمن بدمینتون اندونزی در یک کنفرانس مطبوعاتی در یوگیاکارتا گفت: نتایج آزمایشات پزشکی نشان می‌دهد که این نوجوان دچار ایست قلبی ناگهانی شده است.او همچنین گفت که والدین ژانگ نیز بعد از این حادثه به این شهر آمده اند.

پس از انتشار تصاویر لحظه روی زمین افتادن بدمینتون باز نوجوان چینی تردیدهایی درباره عملکرد کادردرمان حاضر در مسابقات و سرعت عمل آن‌ها در رسیدگی به این ورزشکار به وجود آمد هرچند سخنگوی انجمن بدمینتون اندونزی از اقدامات کادرپزشکی و برگزار کنندگان مسابقه دفاع کرد. او در ارتباط با ورود دیرهنگام کادرپزشکی گفت: تیم پزشکی باید منتظر بماند تا داور اجازه ورود به آن‌ها را بدهد.

کنفدراسیون بدمینتون آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دنیای بدمینتون یک بازیکن با استعداد را از دست داده است. ژانگ بازی بدمینتون را از سن بسیار پایین و زمان حضورش در مهدکودک آغاز کرد و سال گذشته به تیم نوجوانان چین دعوت شد.او اوایل امسال در رقابت‌های بین المللی جوانان هلند که تورنمنت معتبر در رده پایه است به مقام اول رسید.

انجمن بدمینتون چین هم «ناراحتی عمیق خود» را از این حادثه اعلام کرد: ژانگ ژیجی عاشق بدمینتون و یک ورزشکار برجسته در رده تیم ملی بود.

تورنمنت جوانان روز دوشنبه با یک دقیقه سکوت به خاطر این حادثه آغاز شد در حالی‌که اعضای تیم بدمینتون چین بازوبندهای مشکی را به نشانه احترام به این نوجوان به بازو بسته بودند.

پی. وی. سیندو، بدمینتون باز هندی برنده نقره و برنز المپیک مرگ ژانگ را «کاملا دلخراش» دانست: در این لحظات ویرانگر به خانواده ژانگ تسلیت می‌گویم. جهان امروز استعداد قابل توجهی را از دست داد.

فدراسیون جهانی بدمینتون هم در این رابطه گفت: از دست دادن استعداد نوظهور بدمینتون ژانگ ژیجی باعث تاسف است. ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده، همتیمی‌ها و فدراسیون بدمینتون و مردم چین ابراز می کنیم.

برچسب ها
کد خبر : 9288
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار