loader
16:18
0
کد خبر : 9298

مرگ فوتبالیستی که بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان را سرقت کرد!

اختصاصی/ بازیکن سابق فوتبال نروژ و سارق یکی از مهم‌ترین آثار هنری جهان در ۵۷ سالگی درگذشت.

مرگ فوتبالیستی که بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان را سرقت کرد!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، پل اینگر نروژی که تابلوی معروف «جیغ» اثر ادوارد مونک را سرقت کرده بود امروز از دنیا رفت. تابلوی جیغ یک مجموعه از مشهورترین آثار نقاشی تاریخ هنر اثر ادوارد مونک نقاش بزرگ نروژی و از نمادهای مکتب اکسپرسیونیسم است. یکی از معتبرترین این آثاز در اولین روز بازی های المپیک زمستانی ۱۹۹۴ در لیلهامر نروژ ربوده شد. در روز افتتاحیه  بازی‌های المپیک ۱۹۹۴ در نروژ این نقاشی از موزه ملی اسلو به سرقت رفت.

صبح روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۷۲ دو فرد با نقاب نردبانی را به دیوار موزه ملی اسلو تکیه داده، پنجره را شکسته و نقاشی را بردند. تابلوی جیغ سه ماه بعد در صدکیلومتری اسلو و با تله‌ای که کارآگاهان بریتانیایی از اسکاتلند گذاشتند دست نخوره و سالم پیدا شد. حالا براساس آنچه روزنامه «داگبلادت» گزارش داده  پل اینگر سارق این تابلو روزشنبه در ۵۷ سالگی درگذشته است. اینگر پیش از این تحسین و علاقمندی زیاد خودش را به این نقاشی نشان داده و آن را زیر یک میز قهوه خوری پنهان کرده بود.

در اولین روز بازی‌های المپیک زمستانی 1994 در لیلهامر، و بعد از سرقت تابلوی نقاشی معروف ادوارد مونک به نام جیغ از گالری ملی اسلو،  سارقان یادداشتی را در گالری به جا گذاشتند که روی آن نوشته شده بود "از امنیت ضعیف متشکرم"

او که بازیکن سابق فوتبال در نروژ بود در آگوست ۱۹۹۷ به اتهام سرقت این تابلو حکم شش سال زندان را دریافت کرد و سپس به سرقت دیگر آثار هنری محکوم شد.

ادوارد مونک (۱۸۶۳-۱۹۴۴) چندین نسخه از «جیغ» (۱۸۹۳) را نقاشی کرد اما تابلو سرقت شده بهترین نسخه این تابلو به حساب می‌آید. تابلوی جیغ که در شهر اسلو کشیده شده، نمایانگر ترس‌های مونک است که پس از آنکه مادر و خواهر بزرگترش را در سن بسیار پایین از دست داد همواره به فکر مرگ بود.

 

 

 

برچسب ها
کد خبر : 9298
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار