loader
05:53
0
کد خبر : 4632

مسی، نیمار و ۱۳ بازیکن دیگری که برای بارسا و PSG بازی کردند

اختصاصی / جابجایی بازیکنان بین بارسلونا و پاری سن ژرمن، دو باشگاهی که ارتباط دوستانه و خوبی هم با هم ندارند، در سال‌های اخیر به وفور اتفاق افتاده است.

مسی، نیمار و ۱۳ بازیکن دیگری که برای بارسا و PSG بازی کردند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، به رغم آنکه دو باشگاه پاری سن ژرمن و بارسلونا ارتباط خوب و دوستانه‌ای با هم ندارند اما در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی بین این دو تیم جابجا شده‌اند. از جمله این بازیکنان می‌توان به سه تا از بهترین‌های تاریخ دنیای فوتبال، یعنی مسی، رونالدینیو و نیمار اشاره کرد که بعد از کسب موفقیت‌های فراوان با پیراهن بارسلونا، برای مدتی به پاری سن ژرمن رفتند.

حالا و به بهانه مصاف جذاب و تماشایی این دو تیم در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، قصد داریم تا به ۱۵ بازیکنی که بین این دو تیم جابجا شده‌اند اشاره کنیم؛ لیستی که میکل آرتتا، مائورو ایکاردی، کایز روئیس و آرنائو تناس به دلیل آنکه برای تیم اصلی بارسلونا به میدان نرفتند، در آن جای نگرفته‌اند:

۱-عثمان دمبله

عثمان بعد از درخشش در رن و دورتموند به بارسلونا پیوست و چندی پیش به رغم آنکه ژاوی او را در تیمش می‌خواست، به پایتخت فرانسه نقل مکان کرد. او شش فصل در بارسلونا حضور داشت ولی نتوانست در این تیم تبدیل به ستاره شود، خرید او برای بارسا ۱۳۵ میلیون یورو هزینه داشت و آبی اناری‌ها او را به قیمت ۵۰ میلیون یورو فروختند و حالا زیر نظر لوئیز انریکه در روزهای اوج فوتبالش قرار دارد.

بارسلونا (سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳): ۱۸۵ بازی – ۴۰ گل و ۴۳ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۲۳ تا امروز) : ۳۴ بازی- ۱ گل و ۱۳ پاس گل

۲- لیونل مسی

بهترین فوتبالیست تاریخ، بعد از ۱۷ سال حضور در بارسلونا و فتح تمام افتخارات ممکن با قلبی پر از درد این تیم را به مقصد پاریس ترک کرد و دو فصل برای پاری سن ژرمن بازی کرد و نهایتا به اینترمیامی پیوست.

مسی همه چیز بارسلونا بود و بارسلونا همه چیز مسی ولی در پاریس سرنوشت برای او جور دیگری رقم خورد.

بارسلونا (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱): ۷۷۸ بازی – ۶۷۲ گل- ۳۰۳ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۲۱ تا  ۲۰۲۳): ۷۵ بازی- ۳۲ گل و ۳۵ پاس گل

۳- رافینیا:

محصول آکادمی فوتبال بارسلونا که نتوانست مهارت‌های فوتبالی‌اش را نه در بارسا و نه در پاریس به نمایش بگذارد و دائما به صورت قرضی به تیم‌های دیگر منتقل می‌شد. او در دوران حضورش در بارسلونا در دو دوره قرضی به سلتاویگو و سپس اینترمیلان رفت. پاری سن ژرمن او را با پرداخت ۳ میلیون یورو خرید و در سال ۲۰۲۲ به العربی قطر پیوست

بارسلونا (سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹): ۹۰ بازی- ۱۲ گل و ۸ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲): ۳۹ بازی- صفر گل و ۷ پاس گل

۴- نیمار

ستاره برزیلی مهمترین فروش تاریخ بارسلونا به پی.اس.جی بود. نیمار بعد از درخشش در بارسلونا در کنار مسی و سوارز به تیم پاریسی پیوست و آنها با پرداخت ۲۲۲ میلیون یوروی ذکر شده در بند جدایی نیمار او را خریدند. آمار فوتبالی او در هر دو تیم مشابه بود ولی افتخاراتش با این دو تیم، جایی برای مقایسه ندارد. او در نهایت با قراردادی ۱۰۰ میلیون یورویی از پاریس به الهلال عربستان منتقل شد.

بارسلونا (سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷): ۱۸۶ بازی- ۱۰۵ گل و ۷۶پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳): ۱۷۳ بازی- ۱۱۸ گل و ۷۷ پاس گل

۵- دنی آلوز:

بارسا در سال ۲۰۰۸ با پرداخت ۲۰ میلیون یورو آلوز را از سویا خرید و او در بهترین بارسلونای تاریخ که سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد مشارکت داشت. او سپس به یوونتوس رفت و به عنوان بازیکن آزاد به پی.اس.جی پیوست و افتخارات فوتبالی‌اش را در آنجا ادامه داد. برای مدت کوتاهی در فصل ۲۳-۲۰۲۲ به بارسلونا بازگشت و آخرین تیم فوتبالی‌اش پوماس بود.

بارسلونا (سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ و سال ۲۰۲۲): ۴۰۸ بازی- ۲۲ گل و ۱۰۵ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹): ۷۳ بازی- ۸ گل و ۱۷ پاس گل

۶- لوکاس دینیه:

او آخرین بازیکنی است که اول در پاری سن ژرمن بازی کرده و سپس به بارسلونا منتقل شده. بارسلونا نهایتا با قراردادی ۲۰.۲ میلیون یورویی او را به اورتون واگذار کرد و سپس او با قراردادی۱۶.۵ میلیون یورویی به استون ویلا رفت و حالا در آن تیم توپ می‌زند. دینیه در دو فصل حضور در بارسلونا نتوانست خوش بدرخشد و زیر سایه جوردی آلبا بود.

بارسلونا (سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸): ۴۶ بازی- ۲ گل و ۳ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵): ۴۴ بازی- ۰ گل و ۵ پاس گل

۷- زلاتان ایبراهیموویچ:

نابغه سوئدی که سال گذشته بازنشسته شد، به دلیل اختلافاتش با پپ گواردیولا، نتوانست در بارسلونا خوش بدرخشد و قرضی به میلان منتقل شد و سپس بارسلونا با قراردادی ۶۶ میلیون یورویی او را به اینتر فروخت. ایبرا در پاریس دورانی طلایی و موفق داشت و گل‌های زیادی به ثمر رساند و سپس به یونایتد رفت تا در ۴ لیگ برتر اروپایی بازی کرده باشد.

بارسلونا (سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰): ۴۶ بازی- ۲۲ گل و ۱۳ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶): ۱۸۰ بازی- ۱۵۶ گل و ۶۲ پاس گل

۸- ماکسول

او ابتدا در بارسلونا بود و سپس به پاری سن ژرمن رفت و در آنجا از فوتبال خداحافظی کرد. ماکسول که با قراردادی ۵ میلیون یورویی از اینتر به بارسا منتقل شده بود، با قراردادی ۳.۵ میلیون یوریی به پاریس رفت و در این تیم نمایش خیلی خوبی داشت.

بارسلونا ( سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱): ۸۹ بازی- ۲ گل و ۱۰ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷) : ۲۱۴ بازی- ۱۳ گل و ۲۵ پاس گل

۹- لودویک ژولی

تعداد بازی‌های این بازیکن فرانسوی برای دو تیم بارسلونا و پاری سن ژرمن برابر است. بارسا در سال ۲۰۰۴ او را از موناکو خرید و سه فصل در اختیار داشت. سپس او زیر سایه مسی جوان، مجبور به ترک بارسا شد و به رم رفت.

بارسلونا (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷): ۱۲۵ بازی- ۲۶ گل و ۱۶ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱): ۱۲۵ بازی- ۱۹ گل و ۱۹ پاس گل

۱۰- خوان پابلو سورین

مدافع آرژانتینی تنها یک نیم فصل در بارسلونا بازی کرد. او در زمستان ۲۰۰۳ قرضی از کروزیه‌رو به بارسا پیوست و بازیکن فیکس تیم بود. البته او در پاری سن ژرمن هم موفق نبود و تنها یک فصل آنجا بازی کرد و قهرمان جام حذفی فرانسه شد.

بارسلونا (سال ۲۰۰۳): ۱۵ بازی- ۱ گل و بدون پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۰۳- ۲۰۰۴): ۲۶ بازی- ۲ گل و ۶ پاس گل

۱۱- رونالدینیو

دوره حضور رونالدینیو در بارسا با هیچ تیم دیگری قابل مقایسه نیست و بارسایی‌ها همواره جادو و انرژی او را به یاد خواهند داشت. او در پاری سن ژرمن هم خاطرات خوبی از خود به جای گذاشت ولی نتوانست با این تیم به جامی برسد اما در بارسا افتخارات متعددی را کسب کرد. رونالدینیو سفیر هر دو باشگاه بوده و با هر دو تیم ارتباط خوبی دارد و پسرش حالا در تیم جوانان A بارسلونا توپ می‌زند.

بارسلونا (سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸): ۲۰۷ بازی- ۹۴ گل و ۷۰ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳): ۷۷ بازی- ۲۵ گل و ۱۷ پاس گل

۱۲- تیاگو موتا

ستاره ایتالیایی- برزیلی از تیم پایه‌ای ، به تیم اصلی بارسلونا رسید و شش فصل برای این تیم توپ زد و موفقیت‌های زیادی هم کسب کرد. او در شش سال حضورش در پاریس هم پنج قهرمانی در لیگ یک را به دست آورد و حالا در سن ۴۱ سالگی، یکی از آینده‌دارترین سرمربیان دنیای فوتبال است و بولونیا زیر نظر او در رتبه چهارم جدول لیگ سری آ قرار دارد.

بارسلونا ( سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶): ۱۴۷ بازی- ۱۰ گل و ۱۱ پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸): ۲۳۱ بازی- ۱۲ گل و ۱۸ پاس گل

۱۳-فدریک دهو

او فقط یک فصل زیرنظر فان‌خال در بارسلونا بازی کرد و در حضور ستاره‌هایی مثل فرانک دی‌بوئر و آبلاردو فرصت خودنمایی نیافت. پاری سن ژرمن با پرداخت ۶ میلیون یورو او را خرید و در  ۴فصل حضورش در این تیم، بیشتر در ترکیب اصلی بود و یک قهرمانی در جام حذفی به دست آورد و نهایتا در لوانته بازنشسته شد.

بارسلونا (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰): ۲۳ بازی- ۱ گل و بدون پاس گل

پاری سن ژرمن (سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴): ۱۶۷ بازی- ۸ گل و ۴ پاس گل

۱۴- ریچارد دوتره

بازیکن تیم پایه‌ای پاری سن ژرمن که درخشش اصلی‌اش در سلتاویگو بود و بعد از درخشش در این تیم به بارسلونا پیوست. هرچند که در طول دو فصل حضور در این تیم کمتر در لالیگا به کار گرفته می‌شد. او با جدایی از بارسا در اسپانیا ماند و با قراردادی ۲.۹ میلیون یورویی به آلاوز پیوست

بارسلونا (سال۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲): ۲۲ بازی- ۲۶ گل خورده

پاری سن ژرمن (سال ۱۹۹۵ تا ۱۱۹۶): ۱۴ بازی ۱۲ گل خورده

۱۵ کریستوبال پارالو

او فوتبالش را در تیم پایه‌ای بارسلونا شروع کرد و کارنامه ورزشی‌اش را در پاریس بست که البته حضور چندان پررنگی هم در این تیم نداشت و در حال حاضر سرمربی تیم راسینگ فرول است

بارسلونا (سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲): ۴۱بازی- ۲ گل و بدون پاس گل

پاری سن ژرمن (سال۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳): ۶۳ بازی- بدون گل

برچسب ها
کد خبر : 4632
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار