loader
16:27
0
کد خبر : 7396

مقایسه بهترین گل‌سازهای لیگ برتر؛ جنگ آلوزِ با ثبات و جلالی شکوفا شده

اختصاصی/ لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان می‌رسد که جدول بهترین‌ها شکل نهایی و تقریبی خود را پیدا کرده است.

مقایسه بهترین گل‌سازهای لیگ برتر؛ جنگ آلوزِ با ثبات و جلالی شکوفا شده

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ ریکاردو آلوز و ابوالفضل جلالی دو ستاره از تراکتور و استقلال امسال در کورس بهترین پاسورها و گلسازهای لیگ برتر قرار دارند.

10 گل ساخته شده

هافبک 31 ساله و پرتغالی تراکتور و دفاع چپ 25 ساله استقلال هرکدام تا پایان هفته بیست و نهم 10 پاس گل به همبازیانشان داده‌اند. در جدول مقایسه اما آلوز پرتغالی به دلیل دادن این تعداد پاس در بازی‌های کمتر نسبت به جلالی، در رده بالاتری قرار می‌گیرد اما بازی هفته آخر می‌تواند سرنوشت بهترین پاسور لیگ‌برتر را تغییر بدهد.

اوج گیری در نیم فصل دوم

ابوالفضل جلالی در نیم فصل دوم اوج گرفت. او که در نیم فصل اول به طور غیرمتراکم سه پاس گل در هفته‌های اول، دهم و سیزدهم داده بود در نیم فصل دوم هفت پاس به بازیکنان استقلال داد و یکی از عوامل موفقیت تیمش بود. او در این فصل فقط بازی هفته پانزدهم برابر پیکان را به دلیل محرومیت بابت کارت‌های زرد از دست داد.

در آن سو ریکاردو آلوز که تا هفته نهم و در شرایطی که تراکتور چهار مسابقه‌اش را باخته بود 4 پاس گل داده بود به دلیل دریافت کارت قرمزدو بازی هفته‌های دهم و یازدهم برابر استقلال و فولاد را از دست داد اما در بازگشت 6 پاس گل دیگر داد و تعداد  پاس‌هایش در این فصل را به 10 رساند.

آمار بهتر گلزنی

هافبک پرتغالی تراکتور آمار گلزنی بهتری نسبت به ابوالفضل جلالی دارد. مدافع چپ استقلال در این فصل فقط یک گل و در بازی رفت برابر نساجی به ثمر رساند در حالی که آلوز سه گل به شمس آذر، مس رفسنجان و فولاد زده است.

دقایق بازی

ریکاردو آلوز در این فصل 2380 دقیقه برای تراکتور بازی کرده است در حالی که جلالی 2323 دقیقه در زمین بوده پو جالب است که هافبک پرتغالی در بازی های کمتر دقایق بیشتری نسبت به جلالی به میدان رفته. آلوز در تمام مسابقات از ابتدا در ترکیب قرار گرفته و در 6 مسابقه تعویض شده است اما جلالی در 12 مسابقه که ازابتدا در زمین بوده تعویض شده و در دو مسابقه هم از روی نیمکت به زمین رفته است.

جدال‌های رودررو

ریکاردو آلوز و ابوالفضل جلالی تا به حال دوبار مقابل هم بازی کرده‌اند. اولین بار در هفته سی‌ام لیگ بیست و دوم که استقلال در آزادی با نتیجه 7، یک تراکتور را برد. جلالی در آن بازی 73 دقیقه در ترکیب اصلی تیمش بازی کرد و موفق شد روی پاس مهدی قائدی گل سوم تیمش را به ثمربرساند.

آلوز در این بازی 90 دقیقه در ترکیب بود اما نتوانست کمکی به تراکتور برای فرار از این شکست سنگین بکند. در هفته بیست و پنجم لیگ امسال هم دو بازیکن در دیدار تراکتور و استقلال در تبریز به مصاف هم رفتند که بازی بدون گل به پایان رسید. در این بازی هردو بازیکن 90 دقیقه در ترکیب اصلی حضور داشتند.

مقایسه در لیگ برتر

ریکاردو آلوز در دو فصل حضورش در لیگ برتر ایران با لباس تراکتور در 53 مسابقه حضور داشته 3  گل زده و 23 پاس گل هم به نام خودش ثبت کرده است. آلوز فصل گذشته هم با 13 پاس گل بهترین گلساز لیگ‌برتر ایران بود و امسال برای دومین سال پیاپی در آستانه کسب این عنوان است. او یک هفته دیگر فرصت دارد تا آمار پاسهایش در برابر ابوالفضل جلالی را افزایش بدهد.

جلالی اما ازلیگ هجدهم که با سایپا در لیگ برتر حضور پیدا کرد تا الان که سومین فصل حضورش در استقلال را می‌گذارند 111 بازی در لیگ برتر انجام داده، سه  گل زده و 14 پاس گل داده است. درواقع امسال جلالی بهترین سال حضورش در فوتبال ایران را سپری می کند چرا که تا پیش از این در 5 فصل تنها 4 پاس گل داده بود که سه تای آنها در لیگ بیستم و یکی دیگر در لیگ نوزدهم با لباس سایپا ثبت شده بود.

برچسب ها
کد خبر : 7396
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار