loader
15:06
0
کد خبر : 12604

به استقبال نبرد جذاب سیتی - چلسی؛ تقابل استاد و شاگرد روی برگه آمار

مهم‌ترین مسابقه هفته اول لیگ برتر انگلیس را دو تیم منچسترسیتی و چلسی برگزار می‌کنند. یک بازی کلاسیک و جذاب در همین شروع هیجان‌انگیزترین لیگ فوتبال جهان.

به استقبال نبرد جذاب سیتی - چلسی؛ تقابل استاد و شاگرد روی برگه آمار

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ حساس‌ترین مسابقه هفته اول لیگ-برتر-انگلیس" class="text-black">لیگ برتر انگلیس بین چلسی و منچسترسیتی، از ساعت ۱۹ امروز برگزار می‌شود‌.

چلسی در فصل جدید، با یک مربی جدید یعنی انزو مارسکا، دستیار پپ گواردیولا در جریان سه‌گانه سیتی در فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ پا به این مسابقات گذاشته و کار سختی برای شروع پرقدرت لیگ مقابل قهرمان چهار دوره اخیر لیگ دارد. مارسکا، چهارمین سرمربی تاریخ چلسی است که در اولین مسابقه خود، به مصاف مدافع عنوان قهرمانی لیگ می‌رود و هیچکدام از سه مربی قبلی، نتوانستند با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند. کلودیو رانیری در سال ۲۰۰۰ مقابل منچستریونایتد به تساوی بدون گل رسید، آورام گرانت در سال ۲۰۰۷ با دو گل مقابل شیاطین سرخ شکست خورد و رافائل بنیتز نیز در نوامبر ۲۰۱۲ کار خود را با تساوی بدون گل مقابل سیتی مانچینی آغاز کرد.

این مسابقه می‌تواند برای انزو مارسکا که فصل گذشته با ۹۷ امتیاز لسترسیتی را به قهرمانی چمپیونشیپ رساند بسیار کلیدی باشد. سرمربی‌ای که مانند دیگر دستیاران سابق پپ، سبک بازی مالکانه با پرس شدید از بالا را دنبال می‌کند. انتظار می‌رود در این مسابقه، پدرو نتو خرید جدید چلسی از ولورهمپتون برای اولین بار با لباس این تیم به میدان برود. بازیکنی که از حیث خلق موقعیت با حمل توپ با ۱۴.۵ متر میانگین حمل توپ در هر بازی رده سوم بازیکنان لیگ را در اختیار داشت و می‌تواند به شدت برای سیتی خطرساز باشد.

در حالی که چلسی تابستان شلوغی را سپری کرد و تمرینات این تیم با بیش از ۴۰ بازیکن برگزار شد، منچسترسیتی تابستان آرامی را با خرید ساوینیو و فروش آلوارز سپری کرد و گواردیولا، به همان تیم موفق همیشگی خود اعتماد می‌کند. بزرگ‌ترین مشکل سیتی در رقابت امشب، غیبت رودری به دلیل آماده نبودن پس از تبدیل شدن به بهترین بازیکن رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ است. از زمان آغاز لیگ در فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳، سیتی در ۱۰۲ بازی با حضور رودری شش بار شکست خورده که این آمار برابر با میزان باخت‌های این تیم در ۱۸ بازی بدون حضور وی است. رکورد سیتی در فصل گذشته با حضور رودری، ۲۷ برد و ۷ تساوی بود در حالی که در چهار بازی بدون حضور او، به سه شکست رسید.

بازی‌های رودرروی دو تیم 

آخرین تقابل دو تیم در استمفوردبریج با یک تساوی ۴-۴ تماشایی همراه بود. چلسی در شش مسابقه اخیر خود برابر سیتی در لیگ برتر بدون برد بوده و دو برد و چهار تساوی را از زمان برد در می ۲۰۲۱ با توماس توخل در ورزشگاه اتحاد تجربه کرده است‌. رقابتی که درست پیش از پیروزی تاریخی چلسی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ مقابل سیتی برگزار شد. اما پس از این مسابقه، سیتی در ۹ رقابت با چلسی در رقابت‌های مختلف شکست‌ناپذیر بوده و بهترین روند خود مقابل این تیم پس از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۹ را ثبت کرده است.

برچسب ها
کد خبر : 12604
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار