loader
01:35
0
کد خبر : 1868

مهره‌های کلیدی ومتفاوت بازی ایران و قطر؛ اهمیت بیرو و برشم

اختصاصی/ تیم ملی ایران در حالی چهارشنبه در نیمه نهایی جام ملت ها به مصاف قطر می رود که علیرضا بیرانوند شماره یک تیم، می تواند نقش کلیدی در رسیدن تیم به فینال ایفا کند.

مهره‌های کلیدی ومتفاوت بازی ایران و قطر؛ اهمیت بیرو و برشم

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، علیرضا بیرانوند همراه دیگر بازیکنان تیم ملی، جام ملت های خوبی را سپری می کند. او در این دوره از بازی ها هم دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران بود و در ۵ بازی درون دروازه چهار گل هم دریافت کرد اما او با مهار دو ضربه پنالتی در دو بازی مهم اهمیت و کیفیت خودش را بار دیگر نشان داد.

جدال بیرو با برشم

دروازه بان ۳۱ ساله تیم ملی که قلعه نویی بارها در تمجید او صحبت کرده، در بازی با قطر هم می تواند یکی از مهره های تاثیرگذار مسابقه باشد و شاید اینبار عملکرد او باشد که تیم را بعد از ۴۸ سال به فینال بازی ها برساند. بیرو بعد از حضور در دو جام ملت ها و دو جام جهانی تبدیل به یک دروازه بان درجه یک شده و شاید رقابت های جام ملت های قطر۲۰۲۳ نشان داد که او سطح کیفی بالاتری نسبت به دیگر هم پستی هایش در تیم های مدعی دارد.

بیرانوند البته روی گلی که ایران از ژاپن خورد عملکرد موفقی نداشت و یا پنالتی که در بازی با سوریه اتفاق افتاد در اثر بی احتیاطی او بود اما واقعیت را نمی توان انکار کرد که دروازه تیم ایران او در این سالها با حضور بیرو به آن آرامش و اعتماد به نفس لازم رسیده است. شاید یکی از مواردی که تیم ملی را نسبت به رقبای اصلی اش در جام ملت ها متمایز می کند همین باشد که ایران درون دروازه اش هم یک ستاره دارد.

علی بیرو در این دوره از جام ملت‌ها برابر هنگ کنگ کلین‌شیت کرد و احتمالا کلین شیت او برابر قطر بتواند مهر صعود به فینال بازی‌ها را بزند. ماموریتی که مشعل برشم هم روز چهارشنبه درون دروازه عنابی ها خواهد داشت.

رقیب پنالتی گیر 

مشعل برشم درون دروازه قطر عملکرد خوبی در این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا داشته است. دروازه بان ۲۵ ساله تیم ملی قطر و باشگاه السد، در این دوره از رقابت ها و در ۵ بازی که درون دروازه ایستاده سه بار کلین شیت کرده است. او در بازی برابر لبنان، تاجیکستان و چین توانست دروازه تیم ملی قطر را بسته نگه دارد.

در مرحله یک هشتم نهایی او یکبار برابر فلسطین دروازه اش باز شد اما قطر این بازی را دو، یک برد. در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا قطر۲۰۲۳ برابر ازبکستان بازی در صد و بیست دقیقه یک، یک شد اما در ضربات پنالتی بود که مشعل برشم ارزش های خودش را نشان داد. او پنالتی دوم را گرفت و در حالی که قطری ها دو پنالتی شان را هدر دادند اگر پنالتی چهارم را نمی گرفت تیمش حذف می شد اما او توانست ضربه عبدالرحیماتوف را مهار کرد. برشم ضربه ماشاریپوف ستاره تیم ملی ازبکستان را هم گرفت تا قطر به جمع چهار تیم پایانی برسد. دروازه بان تیم ملی قطر پیش از بازی ها نیز در یک دیدار دوستانه برابر شیلی پنالتی الکسیس سانچز بازیکن مطرح حریف را نیز گرفت.

 

برچسب ها
کد خبر : 1868
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار