loader
15:38
0
کد خبر : 10425

 موضع‌گیری رسانه کاتالان علیه امباپه: دشمن در تیم دشمن!

اختصاصی / در زمان برگزاری مراسم معارفه کیلیان امباپه در ورزشگاه برنابئو، روزنامه موندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا، مقاله‌ای متفاوت را روی وب‌سایتش منتشر کرد.

 موضع‌گیری رسانه کاتالان علیه امباپه: دشمن در تیم دشمن!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در همان لحظاتی که مراسم معارفه کیلیان امباپه در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در جریان بود، روزنامه موندو دپورتیوو چاپ کاتالونیا، مقاله‌ای با این تیتر را روی وب‌سایتش منتشر کرد :«داستان درگیری امباپه با بارسلونا: دشمنی دیگر در مادرید.»

این مقاله این‌گونه آغاز می‌شود: «بالاخره کیلیان امباپه به صورت رسمی و به عنوان اولین خرید فصل ۲۵-۲۰۲۴ رئال مادرید معارفه شد و پیراهن سفید این تیم را به تن کرد تا تبدیل به دشمن نفرت‌انگیزی برای هواداران بارسلونا شود. او نیازی نیست که بخواهد صحبت خشنی علیه بارسا برزبان آورده یا گلزنی‌اش را به شیوه‌ای تحریک‌آمیز جشن بگیرد. ستاره ۲۵ ساله فرانسوی در شرایطی گام به سانتیاگو برنابئو می‌گذارد که مدتهاست نزد هواداران آبی‌اناری بارسلونا و حتی تعدادی از بازیکنان بارسا که با رفتارهای غیر ورزشی او روبرو شده بودند، منفور است.»

در ادامه این مقاله می‌خوانیم: «رفتارهای این ستاره ملی‌پوش فرانسوی زمانی که با پیراهن پاری سن ژرمن در نوکمپ و مونتجوئیک به پیروزی رسید، حکایت از آن دارد که این حس، متقابل است. حالا دیگر وینیسیوس که بعد از جدایی سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو، پرچم‌دار تحریک هواداران بارساست، تنها نخواهد بود.»

در بخش دیگری از این مقاله، به رویارویی‌های امباپه با بازیکنان بارسلونا، با پیراهن پاری سن ژرمن اشاره شده است.

گویا ریشه این اختلاف به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد؛ زمانی که باشگاه بارسلونا تصمیم گرفت تا به رغم تمایل امباپه، برای خرید او پا پیش نگذارد.

جونیور مینگیا، مدیربرنامه‌های برخی از ستاره‌های دنیای فوتبال در اینباره گفت: «امباپه در سال ۲۰۱۷ به بارسلونا پیشنهاد شده بود. در آن زمان توافق با مبلغ ۱۳۰ میلیون یورو به اضافه ۲۵ میلیون یورو پاداش حاصل شده بود و قرار بود تا رقم دستمزد امباپه بین ۱۰ تا ۱۶ میلیون یوروی خالص باشد. اما نیمار در همان زمان بارسلونا را ترک کرد و سران باشگاه به این جمع‌بندی رسیدند که در آن شرایط، دمبله بیشتر به درد بارسلونا می‌خورد تا امباپه. رئالی‌ها هم در آن زمان تصمیمی قطعی برای خرید امباپه نداشتند؛ چون در رختکن تیم جایی برای او نبود. خود امباپه هم ترجیح می‌داد تا به بارسلونا برود؛ چون نیمار از تیم رفته بود و جای او خالی بود. ولی رئال مادرید در آن زمان، بیل، کریس رونالدو و بنزما را داشت.»

در همان سال ۲۰۱۷، امباپه به پاری سن ژرمن رفت؛ تیمی که همیشه با بارسلونا رقابت دیرینه‌ای دارد.

این روزنامه کاتالان در ادامه به درگیری‌های امباپه با پیراهن پاری سن ژرمن با بازیکنان بارسلونا اشاره کرده؛ از جمله بازی رفت مصاف دو تیم در دور یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ۲۱-۲۰۲۰ در نوکمپ خالی از تماشاگر.

در آن روز، امباپه، جوردی آلبا را به شدت تهدید کرد و به او گفت: «در خیابان تو را می‌کُشم.» و درعین حال با سرجینیو دِست هم درگیر شد. زمانی که دِست در هنگام ارسال یک کرنر، سعی در مهار امباپه داشت، امباپه به او گفت: «من را لمس نکن.»

و بار دیگر اتفاق مشابهی در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا و این بار در دور برگشت در ورزشگاه مونتجویک رخ داد. دیداری که با دو گل از امباپه و شادی عجیب کولو موانی و درگیری بازیکنان درتونل رختکن بعد از به صدا درآمدن سوت پایانی بازی به پایان رسید که البته هیچ تصویر و ویدیویی از آن موجود نیست.

برچسب ها
کد خبر : 10425
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار