loader
18:17
0
کد خبر : 11651

المپیک 2024 پاریس / آبروریزی میزبان؛ فرار المپین‌ها از دهکده المپیک به هتل‌ها!

اختصاصی / وعده‌های غذایی درن ظر گرفته شده برای ورزشکاران در دهکده المپیک 2024 آنقدر بی‌کیفیت است که برخی از کاروان‌های ورزشی تصمیم گرفته‌اند که با ترک دهکده المپیک، ورزشکاران‌شان را در هتل‌های پاریس مستقر کنند.

المپیک 2024 پاریس / آبروریزی میزبان؛ فرار المپین‌ها از دهکده المپیک به هتل‌ها!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، کمبود مواد پروتئینی و کربوهیدرات‌دار در وعده‌های غذایی ورزشکاران از یک سو و صف‌های طولانی برای صرف غذا از سوی دیگر ورزشکاران و کاروان تیم‌های حاضر در المپیک 2024 را به شدت کلافه کرده است؛ تا جایی که برخی از کاروان‌ها از جمله انگلیس و کره جنوبی تصمیم گرفته‌اند تا تعدادی از ورزشکاران‌شان را به جای دهکده المپیک، به هتل‌های پاریس بفرستند.

در کنار این‌ها، بسیاری از ورزشکاران نیز از عدم وجود تهویه مطبوع اتاق‌ها گله دارند.

کیفیت پائین غذاها

کمبود مواد غذایی اساسی در رستوران‌های دهکده المپیک، حسابی داد ورزشکاران را درآورده؛ کمبود مواد پروتئینی یا کربوهیدرات‌دار از یک سو و صف‌های طولانی در سالن غذاخوری از سوی دیگر، به شدت ورزشکاران را عصبانی کرده و حتی برخی از ورزشکاران در شبکه‌های اجتماعی از بی‌کیفیتی غذاها صحبت می‌کنند.

خیلی از آنها دراینباره نوشته‌اند: «مرغ و تخم مرغ وجود ندارد، باید منتظر بمانیم. مواد پروتئینی، تخم‌مرغ و ماکارونی سریع‌تر از سایر موادغذایی تمام می‌شوند؛ چرا که بسیاری از ورزشکاران نیاز به دریافت کالری بالایی دارند.»

طبق توضیح مسئولان برگزاری رقابت‌ها، با توجه به تقاضای زیاد ورزشکاران، برخی از غذاها باید جیره‌بندی شوند. آنها گفته‌اند که شرکت تأمین کننده موادغذایی المپیک، روزانه چهل هزار غذا ارائه می‌دهد و آنها تاکید دارند که مقادیر غذاها را افزایش داده‌اند، اما شکایت‌ها همچنان پابرجاست.

سالن غذاخوری گنجایش 3300 نفر را دارد و این درحالی‌ست که در دهکده المپیک، 80 درصد از 10.500 ورزشکار حاضر در المپیک 2024 مستقر هستند. در عین حال شنیده می‌شود که بیش از 550 مدل غذای مختلف سرو می‌شود ولی در شرایطی که غذاهای موردنیاز ورزشکاران به سرعت تمام می‌شود، تنوع غذایی بالا، مشکلی از کسی حل نمی‌کند.

ترک دهکده المپیک

این وضعیت منجر به این شده که تیم‌هایی مثل انگلیس تصمیم به ترک دهکده بگیرند و در هتل‌هایی مستقر شوند که غذای مناسبی دارند. اندی آنسون، مدیر کاروان انگلیس در اینباره گفته: «کمبود برخی غذاها مثل تخم مرغ، مرغ، کربوهیدرات‌های خاص وجود دارد؛ بعد از آن بحث کیفیت غذاها مطرح است. مثل گوشت خامی که برای ورزشکاران سرو می‌شود.»

برخی از اعضای کاروان کره جنوبی نیز دهکده المپیک را ترک کرده‌اند و شش شناگر این تیم، به دلیل مسافت طولانی، کیفیت پایین غذا و نبود تهویه مطبوع به هتل نقل مکان کرده‌اند.

طبق اعلام اعضای کاروان اسپانیا، تنها بعضی از اتاق‌های ورزشکاران، تهویه مطبوع دارند و برای بهره‌مندی از امکانات تهویه، باید درخواست داد. حتی اتوبوس‌هایی که ورزشکاران را جابجا می‌کنند نیز فاقد تهویه مطبوع هستند و در روزهایی که دما در پاریس افزایش چشمگیری داشته، اتاق‌ها واتوبوس ها، حکم سونا را دارند.

برچسب ها
کد خبر : 11651
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار